![]() |
Minister Binnenlandse Veiligheid
Ik heb het hier over een idee dat een LPF'er vandaag tijdens het kamerdebat over Theo van Gogh naar voren bracht. Hij pleitte voor het aanstellen van e e n minister voor Binnenlandse Veiligheid (net als de amerikanen deden na 9/11).
Het idee leek mij wel interessant, aangezien er nu nog vaak tussen ministeries onenigheid is over wat nou waar bij hoort, vooral tussen Binnelandse zaken en Justitie. Anderzijds lijkt het mij misschien ook wat overdreven. Wat vinden jullie? |
Het zou wel handig zijn om de verwarring tussen Justitie en Binnenlandse Zaken op te lossen, maar een minister is misschien weer wat overdreven. Maar ja, een staatssecretaris moet weer bij een van de ministeries horen :/ Lastig....
|
een oplossing zou zijn het OM gewoon onder binnenlandse zaken te laten vallen, of eventueel van het ministerie van justitie een sub-ministerie van BiZa te maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De nederlandse regering en ministers zijn er erg goed in de fouten bij een ander te leggen. Door een extra minister aan te trekken steken we nog meer geld (wat we niet hebben) in een ambtenaar die weer op zijn luie reet zit. Het idee van een minister is in mijn ogen totale bullshit, er moet gewoon een beter en strakker beleid komen. Verlaag de tolerantie.
|
Citaat:
|
Lijkt me een goed idee. Je ziet dat de binnenlandse veiligheid een heel groot punt op de politieke agenda is, dus lijkt het me beter wanneer daarvoor een (tijdelijk) nieuw ministerie voor wordt opgericht. Er moet dan natuurlijk wel een geschikt persoon aangesteld worden.
Op deze manier ben je van al het gedoe tussen binnenlandse zaken en justitie af, en kunnen die zich ook weer op hun eigen taak richten. |
Lijkt me nou het eerste zinvolle plan dat uit deze stupide zooi gekomen is.
|
Citaat:
|
Goed plan, maar het verwezenlijken lijkt me toch wel een probleem.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45. |