![]() |
Memento
Heb hem vanmiddag bekeken maar moet zeggen dat ik er geen bal meer van snap!
alles in omgekeerde volgoorde VET VAAG! wie snapt um? |
SUPER goeie film! echt geniaal..
gewoon goed opletten en zorgen dat je hem helemaal volgt. ksnap hem wel maar tis niet leuk om het plot te verklappen, gewoon nog een x huren! |
wist je dat dan niet van te voren? :confused:
ik dacht dat ie kei goed zou zijn, maar ik vond hem eigenlijk nogal tegenvallen. ik had gedacht dat ie bijvoorbeeld een stuk spannender zou zijn, nu vond ik het een beetje saaiig.. |
Hij is goed.
Wat snapte je er precies niet aan? Het eigenlijke verhaal begint chronologisch gesproken met de eerste zwart-wit scène, dan volg je alle zwart-wit scènes zoals ze (chronologisch) afspelen. De laatste zwart-wit scène verandert halverwege in de "laatste" kleuren scène; je gaat in de omgekeerde richting alle kleuren scènes af, tot je chronologisch "eindigt" bij de opening credits. |
(Ik heb gehoord dat de DVD als extra de film achterste voren wordt gespeeld, dus dat die dan 'goed' loopt)
Eerste keer snapte ik er ook NIKS van, pas de 2e keer begreep ik hem...inderdaad een geniale film! |
Meesterlijke film.. ik moet hem nog een keer zien om alles goed te snappen (y)
|
Zo vaag is hij helemaal niet, hoewel ik je aanraad om hem een tweede keer te zien.
|
Wat ik bijvoorbeeld niet begreep is...heeft hij nou z'n eigen vrouw vermoord door de insuline spuitjes?
waarom molt hij die agent? of had die agent het toch wel gedaan? wanneer ze met z'n vrouw bezig zijn schiet hij er 1 dood, wie? en er is er nog 1....wie is dat dan? ik denk dat ik um dan nog maar eens ga kijken :P |
Volgens "Teddy" had Lenny inderdaad z'n eigen vrouw vermoord (lijkt eerder op geassisteerde zelfmoord, maar goed)... Verder heeft hij z'n eigen verhaal dmv conditionering met die van Sammy Jankis samengevoegd... kweet eigenlijk niet waarom, aangezien hij de dood van z'n vrouw toch niet zou herinneren?
Hoe ik het had begrepen, waren er twee inbrekers in Lenny's huis; hij schoot eentje dood, de ander gooide hem met z'n kop tegen de spiegel, waardoor hij geen korte-termijn geheugen meer had. Hij herinnert nog wel dat die overblijvende inbreker z'n vrouw verkrachtte en vermoorde, en aast op wraak. Teddy hielp hem kennelijk daarbij, maar nadat hij de tweede inbreker afmaakte, vergat hij het weer, en Lenny kan alleen nog maar de dood van z'n vrouw herinneren, en aast op wraak op iemand die al dood is. Ook vanwege daarom kan hij alleen nog maar leven om z'n vrouw te wreken; Teddy helpt hem met andere John G.'s te vinden om af te maken. Nadat Teddy hem vertelt hoe hij heeft geleefd, besluit hij om dan Teddy te achterhalen als dè John G., want hij wil niet leven zonder reden. Of zo. |
dat is het wyner. geweldige film. maar de volgende keer ff waarschuwen voor spoilers.
|
klopt niet helemaal wat wyner zegt (grootste deel wel natuurlijk)
maar moet em vooral zelf kijken.. ik persoonlijk begreep em pas helemaal na 2 keer (maar ik was de 1e keer zat en doodmoe, dus...) |
Citaat:
en in dat opzicht is het dus nog maar de vraag volgens mij of er wel 2 inbrekers waren hij aast wel op wraak idd, maar het is niet zeker of het wel gerechtvaardigd is dus zeg maar.. ik was echt verbaasd toen bleek dat hij zelf dus eigenlijk helemaal geen good guy is |
Waarschuwen voor spoilers!!! :mad:
|
(Spoiler! :) )
Kort samengevat; ik geloof dat wat Teddy allemaal aan het eind (van de film) zegt, de waarheid is. (End spoiler.) |
Citaat:
|
mwoah, iedereen vindt hem zo genial, maar ik heb betere films gezien. Ja, hij's wel origineel, en ligt mooi in mekaar, maar veder krijg ik er geen special gevoel van. Had ik bevoorbeeld met The Usual Suspects wel
|
Citaat:
|
Memento is een geweldige film maar lang niet zo geweldig als The Usual Suspects.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14. |