![]() |
definities ivm chemie
hallo,
Ik ben net te weten gekomen dat ik dit jaar in december een mondeling examen heb van chemie. Nu heeft mijn leraar een erg leuk systeem van ondervragen waarbij hij iedereen in niveau's gaat opdelen e.d. en dan afhankelijk daarvan een vraag geeft (hoe hoger je niveau, hoe meer punten je kan scoren maar hoe moeilijker ook de vraag). Om dit niveau te bepalen vuurt hij de eerste 5 minuten allemaal definities op je af, hoe vlotter en correcter je antwoordt, hoe beter. Mijn probleem is nu wel hoe ik aan correctie definities kan raken. Zijn cursus is nogal vaag opgesteld, helemaal niet volledig, een degelijk handboek hebben we ook al niet en hij wil wel eens buiten het leerplan gaan... de hoofdstukken die we volgens het leerplan moeten zien tegen dat examen zijn: -kwantitatieve chemie -thermodynamica -reactie-kinetica weet iemand enkele goede sites waar ik definties van kan afhalen? (en verwijs nu asjeblieft niet naar google, want dat kan ik zelf ook wel bedenken :o ) thanks |
awel zulle... laat Google dan 'ns zoek op alchemie software
|
hebben ze daar in belgie niet zulke boekjes als die we hier samengevat noemen ?
|
Citaat:
|
Ik weet geen sites maar ik ga proberener zo een duidelijk antwoord uit mijn hoofd te fantazeren
-kwantitatieve chemie: kwantitatievieve duid op (hoeveelheid). Dus je kan zegen de chemie die de hoeveelheid gevormde stof enzo bestudeerd voorbeeld van 1 mol reagentia krijg je 2 mol ractieproduct -thermodynamica: :confused: thermo (teperatuur) dynamica (veelzijdig) -reactie-kinetica: :confused: kinetica is beweging Tip: leer niet ale termen vanbuiten maak gebruik van woord afleidingen. plus die laatste twee termen nog NOOIT van gehoord |
Citaat:
|
bedankt maar mijn vraag is eigenlijk een beetje mis begrepen :o
Ik was niet zo zeer op zoek naar de definities thermodynamica e.d. maar naar definities die in het hoofdstuk thermodynamica e.d. voorkomen zo bijvoorbeel in thermodynamica uitwendige energie, enthalpie, entropie enz... Is er niemand die een site kent met vele definities ivm chemie? (of we zo'n samenvattingsboekjes niet hebben, wel niet op mijn school, of het bestaat weet ik niet, laat staan hoe ik er aan kan raken) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
mail me de begrippen eens door. Dan antwoord ik je met de juiste definities. Ik ben sinds kort afgestudeerd, maar alles staat nog binnen handbereik
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37. |