![]() |
Versjes
Het Ding des Doods
Er kruipt iets uit het duister Bedachtzaam met een doel Ik slaak een kreet wanneer ik voel Dat het langs mijn voeten glijdt Wat het is, dat weet ik niet Zacht en vochtig is het wel Het kriebelt wat want zijn vel Voelt aan als pluizig dons Voorzichtig loop ik naar de deur Daar is de knop voor het licht Ik druk hem in en in mijn zicht Verschijnt iets afschrikwekkends Het is groen, lelijk met heel veel haar Een rotte stank en groen vies gas Ik denk bij mezelf: 'Het wordt tijd dat ik die sok 's was.' Blender Hij hakt, mengt en verpulvert Blender is zijn naam Hij heeft voor mij slechts één doel Het hakken en mengen Van bosbes en banaan Ik wou dat ik die blender was Vanuit mijn kleine motor Een zacht brommend geluid Van mijn mesjes op mijn rotor 'Eet mijn maaksels' wil ik dan roepen 'Lekker, voedzaam en gezond' 'Het is ook fris en fruitig' En ik zou draaien in het rond Bosbes en banaan Nooit eerder bij elkaar Maar nu ik hen ontmoet heb Een harmonieus paar Is dat geen mooi gedachtegoed Dat ik zo achterlaat Maar helaas, ik zou het nooit worden Dat machtig apparaat |
Hm, 'versjes', die titel komt hier nooit zo vaak voor. :)
Wat ik leuk vind aan jet eerste gedicht, is dat het enorm verrassend is en daarom erg sterk. Ik vind je woordkeus ook zeker niet slecht. :) Het tweede gedicht vind ik ook wel leuk; het idee spreekt me wel aan, maar ik vind 'm toch op de een of andere manier iets minder dan de eerste. Misschien omdat het niet zo verrassend is; ik mis iets, denk ik. Verder: leuk!:) |
ik vindje woordgebruik en manier van dichten echt leuk..het komt simpel over..en toch heel nieuw en fris
|
:d
|
Bedankt voor de reacties allemaal :) (y) Ik zal er binnenkort nog wat posten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03. |