![]() |
En de hemel een koektrommel.
Ik zei ‘mijn god, de wereld is een kijkdoos’
en jouw antwoord kwam al snel: ‘als al dít karton zou zijn, noem mij dan gerust van steen’. Verwijt mij niet dat ik dat deed en jij mijn broekzak in verdween want je bent zo mooi. Ik zag je in m’n droom, ik riep je – raakte je aan en zei gedag. Je leek niet op je foto’s maar je stem die ik niet ken klonk hetzelfde als altijd in mij, zei – steeds opnieuw weer – ‘vaarwel’ en toen stierf ik. Niet dat vaarwel het onbekende is, maar het jouwe mijn laatste adem. ----- CSN's eerste gedicht over de liefde? Jazeker! Dat verklaart dan meteen het hoge cliché-gehalte .. maar hé, ervaren ben ik niet als het over dit onderwerp gaat, en er is een begin. Er zijn nu talloze te-schrijven gedichten bijgekomen. |
Nou. Cliché... Misschien het onderwerp. Maar dan zijn heel veel onderwerpen cliché en uitgekauwd. Het gaat erom dat je op een originele manier een gedicht maakt en euh, dat doe je weer, zoals gewoonlijk. :) Ik vind 'm weer leuk; jouw gedichten zijn altijd leuk om te lezen omdat er zoveel in gebeurt: je begint met een kijkdoos en eindigt met laatste adem. :) Geweldig!
De laatste twee regels zijn ook heel erg mooi. :) Ik wacht nieuwsgierig op je volgende. :) |
Behalve dat ik sommige dingetjes niet helemaal snap, vind ik m wel oké.
Grtjs. |
Bedankt voor jullie reacties :). Re3m; wat een groot compliment, dank je!
|
Citaat:
|
ik vind hem inderdaad heel bijzonder. Ik ben wel fan van het absurde =). Leuk ook hoe je dat chaotische stijltje nu beheerst en de dramatiek. oeeee :cool:
|
Netjes. Mooi gedicht, het blijft heel rustig imo, vertelt een soort verhaal terwijl je met een hoop absurditeiten te maken krijgt... en toch blijft het duidelijk.
Ik vind'm top (Y) |
heel mooi - niets meer toe te voegen aan de anderen
off topic * mijn vraag was namelijk wat je lj ook alweer is. |
Bedankt voor jullie reacties .. heldine .. http://www.livejournal.com/~cantseenewyork
|
Ik vind hem helemáál niet cliché! Echt heel erg mooi!!! :) :)
Offtopic: Ik zag op je livejournal iets over Noorwegen staan, kom je daar vandaan? :) |
Wauw! Echt heel mooi (y) :cool:. Ik sluit me aan bij allen hierboven. :)
|
Citaat:
erg gaaf ! |
Citaat:
Bedankt voor de reacties :) . |
ik kan je lj niet antwoorden, wil je mij vriend maken? ik heet maanmeisje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je schrijfstijl spreek me over het algemeen wel aan, deze is best vlot. Leuk ook hoe je met verwachtingen speelt door af en toe abrupt een ander eind aan een strofe te breien. Ik vind echter wel dat je in je tweedes strofe wat lastiger leest, bijv. bij "je stem die ik niet ken klonk". Dat is jammer, want voor de rest loopt hij erg goed zoals ik al eerder zei. Je taalgebruik vind ik ook mooi! Lekker dramatisch, maar goed te volgen en absoluut niet over de top. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58. |