![]() |
Anticlimax, Climax, Cliffhanger
Het zijn allemaal termen die mij onbekekend in de oren klinken, zouden jullie deze eens wat nader willen uitleggen? Hartelijk bedankt op voorhand,
|
Climax = Het hoogtepunt. Er wordt spanning opgeroepen door bijvoorbeeld uitdrukkingen die maar sterker en sterker worden.
Anticlimax = Een onverwachte afloop. (Teleurstelde?) Cliffhanger = Bijvoorbeeld een spannend slot wat vraagt om een vervolg.:p Duivelaartje |
anticlimax is iets dat naar een hoogtepunt wordt toegedreven en dan plots abrupt wordt neergeslagen vb.:
Het hondje met de mooie rossige schijn dat leuk trippelend over de straat hupste werd overreden . cliffhanger is gewoon een slechte film met sylvester stallone |
Citaat:
|
Citaat:
Wat een tijdbom is zoek je maar op in het woordenboek.:s Duivelaartje |
Citaat:
|
Citaat:
Hij plaatste een tijdbom onder zijn collega. Hij zette zijn collega onder druk. Duivelaartje |
Een tijdbom in een boek is denk ik dat je al de hele tijd aan ziet komen dat het fout gaat, maar niet weet wanneer.
Tot op een moment alles 'ontploft'. Van een anticlimax vind ik jullie omschrijvingen een beetje anders dan ik heb geleerd, nl zoiets als: Een 'opsomming' waarbij het steeds beter en of meer wordt, en dan op het laatst ineens heel slecht |
Anticlimax is toch dat er heel veel spanning opgebouwd wordt en dat er uiteindelijk niets gebeurt? :confused:
|
Anticlimax: onnatuurlijk einde, soms zelfs dieptepunt in een verhaal.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |