![]() |
[muis] drijft
mijn muis drijft de hele tijd over mijn scherm heen en dat is best irritant, kan dit komen omdat ie optisch is? en wat doe ik eraan?
alvast bedankt |
Wat is drijven nou weer,!?
Wat voor muis heb je? |
Citaat:
ik heb een trust 450L mouse optical. |
probeer eens een mousepad, en zie ff of er een haartje in de sensor zit..
|
Citaat:
|
drivers opnieuw installeren?
|
Bij mij gebeurt dat alleen als de batterijen bijna op zijn (heb dus ook optische draadloze muis), misschien moet je er eens nieuwe batterijen in doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
En het kan ook niet zijn dat de draad van de muis te strak staat waardoor ie weg wordt getrokken ofzo? Anders weet ik het ook niet :). |
Citaat:
en de muis beweegt niet als ie drijft, alleen de cursor :s |
het kan zijn dat je muismat de infrarood weerkaatst de muis in
probeer eens zonder, of een andere kleur/materiaal muismat |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, dat komt dus doordat de infraroodstraal zijn positie niet goed kan bepalen. Daarom is het van belang een goede muismat te hebben die geschikt is voor optische muizen, en dan nog is het eigenlijk geen garantie voor een goede werking.
Sommige optische muizen hebben een heel stabiele sensor (Microsoft IntelliMouse Optical, Logitech MX-serie), anderen zijn extreem klote (Logitech Pilot Mouse Optical, veel goedkopere merken à la Trust enz.). Het is dus gewoon een kwestie van een goede mat vinden. |
Citaat:
|
...mijn merkloze supergoedkope optische muis doet t uitstekend... gewoon een goede muismat gebruiken
|
Als mijn muis dat doet is hij meestal gewoon vies(hail to wattenstaafjes), of ligt er een verkeerde muismat onder.
|
haha cool :D dat lijkt me vet grappig :P je muis die zo heel irriterend langzaam over je scherm "drijft" mooi woord ervoor ook.
|
Citaat:
Je kunt het merken als je de muis heel wild van links naar rechts beweegt, een aantal keren achter elkaar. Als de tracking engine het dan kwijtraakt zal de muiscursor als een gek over het scherm vliegen, of inderdaad naar een willekeurige hoek van het scherm springen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat voor muismat kan ik dan t beste pakken? eentje met een plastic bovenkant of zon zachte?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
toen kwam ik nog buiten... zeg, hoe is het daar buiten eigelijk nu? |
Citaat:
O nee beter, doe een wireless webcam op je kat of hond en stuur die naar buiten :P |
:D
mij niet gezien, ik kwam een x langs een raam. echt vet veel licht, net alsof er een beamer in me gezicht scheen. Bah |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28. |