![]() |
Snaren basgitaar klinken 'dof'
Ja beetje moeilijk uit te leggen maar helemaal zuiver klinken ze niet meer.. :s
Ik speel nog niet zo erg lang maar ik had gehoord dat ze wat beter klinken na ze in kokend water te leggen? Of kan het ook op een andere manier? :) Hopelijk werkt t een beetje want snaartjes zijn best duur, vooral voor mij :o |
horen die niet altijd dof te klinken?
misschien stemmen ofzo? |
Gewoon nieuwe snaren kopen.
|
in water leggen?? neh, lijkt me een slecht idee.
je kan ze proberen met alcohol oid schoon te maken, dat helpt wel een beetje. maar verder klinken bassnaren na n tijdje gewoon dof, doe je niet heel veel aan. |
er zijn wel trucjes voor.....maar ik zou het niet doen. Nieuwe snaren werken nog altijd het beste :)
|
Koop fastfrett.
Dat moeten ze hebben bij een gitaarwinkel, je smeert het op je snaren en ze klinken beter en gaan bovendien langer mee. |
Ik heb ooit hele oude snaren uitgekookt. Dat werkt goed. Maar na 15 minuten spelen klinken ze weer dof. Dus eigelijk werk't 't niet.. Ja..
Ik denk dat ik mijn oude Squire P-Bas eens gaan ontfretten. 't Geluid kan niet slechter worden. :) En als het dan echt misslukt, dan koop ik wel een andere. Iemand ontfret tips? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt dan speciaal spul dat je heel secuur in de gaatjes kunt smeren, iets te dik, dan schuren, zodat het mooi glad wordt. Kneedbaar hout kun je er het beste insmeren trouwens, als ik me goed herinner. Eventueel kun je dan de boel weer netjes maken met een soort lak, wat voor lak je daarvoor nodig hebt, kan ik je helaas niet vertellen. Het is best een tijdrovend proces, omdat het heel netjes moet, anders heb je er niets aan. |
snaren uitkoken idd werkt perfect,of nieuwe snaren en zorgen dat je fast fret gebruikt
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Black Widdow's kopen
Hele dure maar Hele goede snaren Zwart kleurig dus mooi stijlvol!!! kokend water is alleen als je mooie bruine snaren wil na een tijdje... |
Citaat:
|
Ik ga 's kijken of ik 's pap volgend weekend zo ver krijg of ie mee wil helpen. Ik heb een oude Squire van 50 Oiro, dus ik vind 't best 't proberen waard (want nu speel ik er niet op omdat ie zo kut klinkt) dus ik heb niks te verliezen!
|
Ik koop gewoon 1x per jaar nieuwe snaren.
|
Citaat:
Hoeveel bass je? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
even wat nieuws proberen...en dan gelijk dat fast fret er maar bij :) |
Elixer snaren kopen :o
Prijzig verhaaltje maar dan heb je ook wel iets :o |
man al dat 'snaren kopen'...ik speel geen bass,alleen gitaar,maar voor die 40 euro die je betaalt voor een pakje bassnaren.. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Kijk hier maar eens: http://www.basgitaarforum.nl/viewtop...ghlight=elixer
|
Citaat:
|
met elixirs kun je niets misdoen naar mijn mening
|
Citaat:
|
ik gebruik meestal Fender, D'addario of elixirs...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
uitkoken is een optie.
Maar ik heb ook nieuwe nodig, het werkt helaas niet tot in het oneindige. |
Kep mijn bassnaren in kokend water met soda gelegd. Werkt perfect, ze klinken weer zoals nieuw, helpt echt goed.
edit: als je snaren met coating ofzo had, werkt dat niet, dacht ik hier ooit gelezen te hebben ;) |
Citaat:
|
dat is flink kut :P
maar ik snap niet.. mollen? wtf doe je er in hemelsnaam mee? |
Citaat:
Kijk eens hoe breed de kop is. Je kunt het ook verhitten door er stroom doorheen te laten lopen, maar dat is niet zo makkelijk om zelf te doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maare, ik hem de bout 1 keer gebruikt dus qua dat verslijten zit wel 't snor denk ik. Ik heb er al helemaal zin in :D. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kokend water met soda werkt bij mij best goed.
Plus niet met vette handjes spelen. En ik vraag me serieus af hoe je zo snel basgitaar snaren kan mollen. Het is mij in 5 jaar nog nooit gebeurd dat ik er eentje brak ofzo. Misschien ben ik ook wel gewoon slap, of speel ik met meer beleid. :) |
Citaat:
of een slechte brug hebben...die dingen snijden je snaren ook wel door uiteindelijk :s En slappen wil in het begin ook nog wel es sloperig werken :p |
Ik doe dat wel eens idd, gewoon een pannetje met water, snaren er in en dan koken. Je kookt het vuil tussen de snaren weg. Het helpt niet zo lang trouwens, na een tijdje klinken ze weer dof en moet je nieuwe kopen.
|
Citaat:
Slappen werkt trouwens bij mij alleen sloperig op mijn vingers. Blauwe duimen en blaren. (y) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29. |