![]() |
Uw Tijd is gekomen.
Uw Tijd is gekomen.
Het Zwarte Veld is in zicht, door het Duister omhelsd. De Gestalte dat u nooit zien wou, maar niet kon ontwijken. De Gedaante die altijd veraf leek, het is nu dichtbij. Probeert u maar niet te verzetten, u wist dat het komen zou. Langzaam valt het Zwarte Doek, de Eeuwige Rust is nabij. De Dood is in zicht, neem afscheid voor u zwicht. Uw Tijd is gekomen. |
3e regel: de gedaante die u nooit zien wilde (ook al weet ik dat het dan niet rijmt en is het niet echt een taalfout, maar ik heb een hekel aan zou)
7e regel: probeert u zich maar niet te verzetten even de taalfouten eruit gehaald ^^ |
Citaat:
Is even goed een zin als: Probeert u zich maar niet te verzetten. Het is een kwestie van schrijfstijl. |
volgens mij niet, want verzetten zoals u het gebruikt is een wederkerig werkwoord.
|
Het kan ook aansporende wijs zijn? Net zoals probeer je maar neit te verzetten, Probeert u maar niet te verzetten.
|
Maar dan is 'je' het wederkerend voornaamwoord. In loop maar door komt ook geen 'je' voor... Dus ik denk wel dat die 'zich' ertussen moet.
|
maar probeert zich is toch geen gebiedende wijs? Probeert u daarentegen wel, toch?
|
ook in gebiedende wijs is het: verzet u zich niet.
|
Probeert u zich maar niet te verzetten, inderdaad.
Verder over het gedicht - had iemand daar misschien iets over? Het spreekt mij niet zo aan, doet me denken aan Lord of the Rings-achtige taferelen, dat is hip tegenwoordig, zulk soort gedichten. Maar ja. |
tsjah...ik vind um niet echt lekker lopen. t ritme klopt niet egt en soms staan dr volgens mij egt verkeerde dingen..netzoals dat woord zich dat toegevoegd moet worden
t gedicht spreekt me niet echt aan, snap de bedoeling ervan niet helemaal :bloos: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58. |