![]() |
Gymmen. Schoenen of blote voeten?
Hoi,
Voor mijn opleding doe ik een onderzoekje. Er is heel veel onduidelijkheid over gym op blote voeten. Men beweert, onterecht, dat je voetschimmel en -wratten kunt oplopen... Ben benieuwd: Gym je op schoenen, sokken of blote voeten? Waarom? Doe je wel eens bepaalde oefeningen op blote voeten? Welke en waarom? Bedankt! Groetjes, Anna |
Schoenen, is verplicht...
|
iedereen gymt toch op schoenen
a) hygiene, alhoewel jij zegt dat wratten, schimmels ed nvt zijn, wil je me dat eens uitleggen, ik ben nl nieuwsgierig :) b) ziet er beter uit, een heleboel mensen vinden hun voeten lelijk. Bovendien kun je je dmv schoenen onderscheiden van de rest ;) c) doet et minder pijn als iemand anders, al dan niet met schoenen, op je voet gaat staan d) buitengym sokken is sowieso een beetje glad he maar judo ofzo.. dat gaat wellicht zonder schoenen ;) |
Heel veel mensen gymmen op blote voeten. Lekker vrij, luchit, gezond en een goed gevoel/contact. En waarom niet? Vroeger deed iedereen het en in landen als Engeland en Duitsland is het vaak verplicht.
Schimmel en wratten kan je alleen oplopen in zeer vochtige ruimtes, dus daar kan je beter slippers ofzo dragen; zalen zijn nooit erg vochtig. Meeste oefeningen kan je gewoon blootsvoets doen. En zelfs de meeste balsporten, mits iedereen blootsvoets is. |
Ik gym niet (y)
|
Citaat:
|
Ik loop nu de meeste tijd op sokken in de gymzaal, maar ja, ik mag niet meegymen.:p
Maar als ik wel mee zou doen gewoon op gymschoenen. Rennen gaat bijvoorbeeld veel fijner op schoenen, het dreunt minder door. Balsport zijn ook wel fijn met schoenen, anders kunnen ze nog wel eens blauw worden. Iedereen die op je tenen stampt. Met ringzwaaien en andere turn-onderdelen op sokken of blote voeten, ook judo en kickboxen enzo.:) |
maar schoenen geven soms ook extra ondersteuning
of vormen bescherming; veel meisjes gaan echt niet op hun blote voeten voetballen. En een hockeybal is ook vrij pijnlijk als je die tegen je voet aangespeeld krijgt. Dan heb je nog draaipunten, schokdemping enz. |
Citaat:
|
ligt eraan wat voor gym..
sporthal: schoenen. (verplicht, anders blote voeten) met sokken heb je te weinig grip, dat is gevaarlijk. Volgens mij kan je wel voetschimmel krijgen van gymen met blote voeten.. Verder geven schoenen natuurlijk bescherming. Laatst had ik voor gym een aantal lessen 'zelfverdediging' (zegmaar judo) en daar moest je op blote voeten (geen harde vloer, maar zo'n speciale vloer) of anders sokken (als je bv. wratten had/ wonden). Hier had je ook niet echt last van te weinig grip. |
Ik gymde altijd op schoenen, omdat dat verplicht was.
|
Ik gymde altijd op schoenen.
|
Citaat:
|
Wij gymden altijd op schoenen. Het lijkt me dat blote voeten niet geschikt zijn voor gymlessen. Niet alleen heb je met goede sportschoenen meer grip, maar bovendien zou dat meebrengen dat iedereen op blote voeten moet lopen, anders loop je het gevaar dat iemands blote tenen verbrijzeld worden door andermans grote sportschoen.
|
Het is zeker niet bevordelijk voor je voet als er iemand erop gaat staan (en die kans is helemaal niet zo klein), dus ik hou het maar bij schoenen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Plus dat het idd pijn doet als er iemand op je voeten gaat staan (zeker als diegene wel schoenen aan heeft). En voetballen met blote voeten kan ook erg pijnlijk zijn. Net als een hockeystick of een (hard geslagen) hockeybal tegen je voeten aankrijgen. Kortom: ik gymde altijd met schoenen aan. 't zou wel kunnen dat ik met turnen bv. op de balk m'n schoenen wel uit deed (dan scheelt toch wel een heel stuk qua grip), maar dat is al zo lang geleden, dat weet ik niet meer zeker. |
Nu al een jaar of drie hebben ze een nieuwe regel op mijn school: voor gym mag je geen schoenen aan hebben (wel voor sport dus), de reden: beschadiging van het materiaal :eek:
Erg aangenaam vind ik dat niet: lopen op blote voeten heeft veel minder ondersteuning (pijnlijk), en de matten waarop we zo goed als altijd werken zijn echt vies (= stinken :s) en volgens mij kan je hier echt wel voetschimmel van krijgen, maar ja, regels zijn regels... (op kousen mogen we niet, te gevaarlijk vinden ze) |
Citaat:
|
Schoenen, dat is wat veiliger en ook schoner denk ik.
|
Citaat:
|
Op blote voeten is vies, bij ons ligt er altijd zand enzo..:) en trouwens.. ik heb liever geen schoenen op mijn blote tenen en hockeysticken enzo tegen mn blote voeten ;)
|
Gymmen met schoenen natuurlijk. Je kan echt wel wratten oplopen door op je blote voeten door een gymzaal te rennen, ze zijn namelijk besmettelijk.
|
op schoenen want dan dempte dat meer voor me knieen en had ik minder last. Had ik geen schoenen mocht ik niet mee doen van die man omdat ik anders weer 3 weken niet mee kon doen door me knieeen
|
Citaat:
|
schoenen, blote voeten is gewoon te vies. Met sokken glij je uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Schoenen natuurlijk.
Op de basisschool, als je je schoenen was vergeten, moest je op blote voeten. :) |
schoenen, nietalleen voor bescherming en warmte maar ook tegen uitglijden of je voet verdraaien (=niet leuk)
|
Schoenen, alleen als we handstanden enzo moeten doen blote voeten.
|
schoenen, dat is een stuk prettiger.
|
Schoenen, dat is gewoon veel fijner. En bovendien bij ons ook verplicht.:)
|
Citaat:
|
kgym op sokken. als ik weer mee mag doen.
|
Ik heb nu geen gym meer:cool:
Maar ik gymde altijd op schoenen. |
Ik gym nu niet meer, maar vroeger deed ik dat op gymschoenen.
|
schoenen, op sokken val je en blote voeten krijg je pijn aan je voeten en t is niet erg hygienisch
|
Schoenen.
|
Ik gymde altijd op schoenen...was volgens mij niet verplicht, maar de enkele keer dat ik geen schoenen aan had deed het altijd wel donders zeer als ik moest springen en daarna weer op mijn voeten terecht kwam :(
|
schoenen...
|
blote voeten.
om het simpele feit dat ik (nog) geen gymspullen heb (willen kopen). sokken mag niet, wegens uitglijden ed. blote voeten is niet vies, want ik loop er ook altijd mee op straat. niet zo aanstellen hier :nono:. verder spring ik altijd als er een hockeystickbal naar me toe komt. voetballen doe ik sowieso al niet, en anders kost het je in het ergste geval een teen, maar niet getreurd, je hebt er 10 :). (iedereen gymt trouwens bij mij in de klas gewoon op gymschoenen. ) |
ik gym gewoon op de schoenen die ik overdag ook aan heb...boeiend
|
Schoenen.
|
Ik moet op schoenen maar turnen, touwspringen en acro gym doe ik vaak op sokken of blote voeten. Zelf vind ik gymmen op sokken of blote voeten het fijnst
|
Citaat:
Ik gym niet meer. Maar vroeger liep ik altijd op blote voeten. De paar keer dat ik gymschoenen aan had, struikelde ik zo'n beetje over die dingen. :bloos: Ik heb vaak tijdens voetbal en zo erg goed uit moeten kijken voor m'n voeten en moeten zorgen dat m'n nagels helemaal kort waren omdat er anders een dubbelklap gevaar (au!) was. Maar ik deed dat allemaal wel om niet op gymschoenen te hoeven lopen. En het werkte goed hoor.. ik kon erg behoorlijk gymen zolang ik geen schoenen aan had. Erna je voeten wassen is overigens wel echt een must! ;) |
ik volleybal met schoenen, zonder schoenen is nogal pijnlijk als je aan het aanvallen bent. Ook op mijn opleiding doe ik alles met schoenen..
|
Ik gym niet meer, maar als ik het deed, altijd met schoenen. Je kan toch niet fatsoenlijk rennen op blote voeten?
En volgens mij maak je een hele goede kans wratten te krijgen wanneer iemand anders - met wratten - ook met blote voeten rondhuppeld. Of iemand met schimmel... Die twee dingen zijn heel besmettelijk, dus ik zie niet in waarom je het niet zou kunnen krijgen. (Op mijn basisschool zijn gymschoenen en slippers (voor in de douches) verplicht gesteld nadat er veel mensen wratten kregen, en het waarschijnlijk via de gymzaal en douches verspreid werd.) |
Citaat:
|
Schoenen!
Omdat ik het vies vind op blote voeten en omdat je met sokken snel uitglijdt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33. |