![]() |
Kamer
Ik heb een kamer toegezegd gekregen door het meisje die momenteel de kamer huurt, zij gaat een jaar naar het buitenland en ik zou gedurende die periode haar kamer mogen huren. Haar huisbazin heeft hiermee ingestemd, en nu, ongeveer 1,5 maand later, zegt die huisbazin dat zij iemand anders kent die zij er liever in wil dan ik. Degene die nu de kamer huurt wil graag dat ik de kamer krijg.
De kamer zou pas beschikbaar zijn vanaf februari 2005, dus het was tot nu toe alleen mondeling afgesproken. Heb ik enig recht ergens op? Ik ben toch immers die kamer 'beloofd', al zal dat waarschijnlijk niet zo veel waard zijn. Dit is echt kut, ik heb namelijk niet veel verder gezocht en ben nu compleet kamerloos (n) |
das echt heel vervelend!
en een stomme actie als ze t je beloofd heeft.. marja, zolang jullie niks officieel getekend hebben kan ze je dat maken. hoe associaal het eigenlijk ook is.. sommige mensen en beloftes gaan niet goed samen.. misschien dat jullie haar samen nog om kunnen praten.. anders zou ik maar verder gaan zoeken als ik jou was. waar is die kamer? |
Een dergelijk overeenkomst is wel geldig maar bewijs het maar eens.
Helaas. Volgende keer eerst het zaakje op papier zetten. |
Kan je het niet zo regelen dat jij de kamer onderhuurt van dat meisje dat naar het buitenland gaat?
|
Maak haar gewoon heel duidelijk wat er mondeling was gezegd en dat jij daarom niet verder heb gezocht. En dat je het toch hoogst onbeschoft zou vinden als ze de kamer aan iemand anders geeft..
|
Citaat:
|
Citaat:
Btw, Ignis, bullshit. Een mondelinge overeenkomst is even bindend als een schriftelijke, alleen moeilijker te bewijzen. Maar je huisbazin zal echt niet gaan ontkennen dat ze het gezegd heeft, dus je kunt het gewoon van haar eisen. Als ze het wel ontkent, zeg je gewoon dat je juridische hulp zoekt, maar ik weet niet of dat is wat je wil, aangezien het dan je huisbazin zou worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb je getuigen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het in de huurovereenkomst niet specifiek verboden is, heb je nog steeds toestemming van de verhuurder (huisbaas) nodig om het te doen. Het ontbreken van een passage die het verbiedt, betekent dus niet dat het mag, maar om gezeik te voorkomen, wordt het in de overeenkomst meestal al verboden. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35. |