![]() |
(Muggen)bultjes na het slapen
Ik ben sinds drie weken verhuisd en heb ook een nieuw bed gekocht met een nieuw dekbed en hoeslaken etc. Maar iedere keer als ik 's ochtends wakker word heb ik last van (muggen)bultjes op mn benen en knieën. Ik weet absoluut niet waardoor dit kan komen. Het kan misschien een mug zijn, maar dan moet ik hem toch af en toe horen zoemen. En ik neem aan dat een mug niet drie weken lang op je kamer blijft hangen en je constant prikt. Het is ook niet 1 bultje, maar vaak een stuk of vijf achter elkaar (alsof een beestje over je been heeft gelopen en heeft geprikt). Ik heb al zitten denken aan allergie, maar dat kan het niet zijn, want vorige keer bleef een vriendin slapen en die had ook al last van bultjes. Ik verschoon redelijk vaak mijn bed, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Kan het misschien komen door cavia's die op mijn kamer staan? Die beesten hebben geen last van vlooien ofzo, dus het lijkt me stug. We hebben ook twee katten in huis rondlopen, maar die komen echt nooit op mijn kamer. Ik vraag me echt af wat dit is, want het is behoorlijk irritant die jeuk, weten jullie misschien waardoor het kan komen? |
Misschien door dat er stoffig iets (hooi/stro?) vanuit het caviahok in je bed komt oid? Of misschien zit er iets in je matras oid? Je zou iig je caviahok een nachtje ergens anders neer kunnen zetten om te kijken of je er dan ook last van hebt. En een keer goed op muggenjacht gaan ed. En je kamer goed doorkijken of er niet iets anders dan muggen rondvliegt of rondloopt ofzo...wellicht zit er toch iets van vlooien (misschien niet van je cavia's) of mijten oid.
|
bloedluizen :p dat was bij mij t geval. kwam door de duiven die bij ons op t dak broedden (ze zitten nml op vogels)... maar t kan natuurlijk ook iets anders zijn.
|
|
je kunt allergisch zijn v oor bepaald waspoeder oid... ik kreeg er last van toen mn kleding ed waren gewassen ermee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zet namelijk sowieso aan het denken, is ook een beetje rare plaats voor een allergie om alleen daar uit te breken. Het zou dan het meest logische zijn als het toch iets in het matras is denk ik.. |
Toen ik vanochtend het rolgordijn opendeed zag ik een heel klein mugje zitten die misschien wel de dader kan zijn (al drie weken?), want volgens mij overleven die beesten het niet in deze kou. Ik hoop dat het na vannacht over is, anders weet ik het ook niet...:s
|
Ik volg het even niet, omdat die beesten volgens jou niet overleven in deze kou zou hij wel eens de dader kunnen zijn? Dat is dan toch juist niet logisch? Of zat hij dood bij dat rolgordijn? Hopelijk is hij dan idd de dader (geweest).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hoop voor je dat het nu over is :)
Mocht het niet zo zijn, ik heb een aantal maanden geleden precies zoiets gehad. Iedere keer als ik wakker werd, had ik heel veel bultjes op mijn armen en benen, en die jeukten als een idioot. Ik sliep onder een klamboe, dus muggen konden het niet zijn. Dat er één keertje eentje in de klamboe zit, oke, maar geen twee weken achter elkaar. We dachten eerst ook aan beten van vlooien of andere beestjes, maar na alles uitgewassen te hebben kwamen de bultjes nog steeds. Je zag ook geen gaatjes, dus beten was inderdaad onwaarschijnlijk. Goed, lang verhaal. Uiteindelijk ben ik naar de dokter geweest en bleek het toch gewoon een vorm van allergie te zijn. Netelroos, noemde hij het, dacht ik. Ik had het ook nog nooit eerder zo gehad, maar het kan blijkbaar in een keer opkomen. Dus mocht het nog steeds niet over zijn, ga dan even naar de dokter :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01. |