![]() |
Jamie's Kitchen Amsterdam
Zoals sommigen al gezien hebben (woensdagavond, 22.10,Net5), heeft Jamie Oliver weer een "nieuw" programma gestart.
Nieuw tussen aanhalingstekens omdat de opzet hetzelfde is, het enige wat verandert is is dat het in Amsterdam afpeelt. Jamie Oliver is nu de producent en een andere chef-kok (ben zn naam vergeten :bloos: ) gaat nu de uitdaging aan. K zal t programma kort beschijven: Een chef-kok gaat de uitdaging aan om 15 jongeren, zonder werk, school en inkomsten op te leiden tot professioneel kok. Als dit allemaal goed gaat (wat vorig jaar niet het geval was, en wat het programma natuurlijk leuk maakt.. :o ) dan beginnen ze hun eigen restaurant, heel toepasselijk genaamd: Fifteen. Ik heb de vorige keer ook gekeken en vond het een geweldig programma, en nu is het er weer.. :p joepie... T verbaasde me dat er nog geen topic over gestart was, dus vandaar dat ik het maar doe...dus wat vinden jullie ervan..? |
Ik wilde het wel even kijken, maar The Royal Tenenbaums was erop, en die was nog niet afgelopen toen Jamie's Kitchen Amsterdam begon. Dus ik heb het niet gezien.
Toen het er vorige keer op was heb ik er helemaal niks van gezien, en ik was nu wel benieuwd :) Misschien komende woensdag dan :) |
Ik heb het vorig jaar gekeken en heb nu afgelopen keer weer gekeken. Ik verbaas me over sommige mensen die hun kans gewoon compleet verknallen door niet op te dagen enzo. Dan heb je toch één fantastische manier om je leven op rails te krijgen en dan pak je die niet met 2 handen aan... Maar ja, dat is ook weer de situatie waarin die jongeren zit. Net als dat meisje dat zwanger is :|
|
Citaat:
|
Citaat:
Gaat Jamie überhaupt nog wel 's 'polshoogte' nemen daar? Anders vind ik het stom dat het Jamies Kitchen heet. |
Nog niet gezien maar nu ik dit zo lees lijkt het me wel heel leuk:)
|
Citaat:
Maarja volgens mij komt Jamie wel af en toe checken...was in eerste aflevering toch ook, of naja toen legde hij uit wat er allemaal ging gebeuren...tsja..euhm..weet t ook niet meer |
vanavond om 7 uur de herhaling op net5, dacht ik. Ik heb het ook nog niet gezien, maar ga het vanavond wel opnemen :).
|
Ik heb het afgelopen woensdag voor het eerst gezien. (maar dat was geloof ik ook de eerste aflevering..?) Ik heb het vorig jaar niet gezien.. wist niet eens dat ze het toen gingen uitzenden. Ik dacht juist dat het nog moest komen. :o Maar tis wel een leuke programma.
|
Citaat:
Er zat bij die jongeren trouwens één meisje dat er heel netjes uit zag. Ik vroeg me echt af wat zij tussen al die kansarme jongeren deed... |
Citaat:
Maar wat een zeer cool programma! |
Heb het ook net gezien, wistikveel dat dat de herhaling was :o
Leuk programma (y) ik hoop dat die ene bitch er uit vliegt, die van school af was getrapt en bij al haar baantjes was ontslagen vanwege haar houding, dat ze er niet tegen kan dat iemand 'boven' haar staat. Wat verwacht ze dan van dit programma, dat zij anderen mag gaan vertellen wat te doen? :/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Naja ik vind het wel grappig dat het met het uitschot van de maatschappij wordt gedaan.
Maar sommige bakken er echt niks van. Een tomaat op je bord toveren, hij doet het gvd nog voor ook. Maar jah, ben benieuwd of het wat wordt , ga ik er solliciteren :) |
de vorige uitzending heb ik gemist, maar ik ga woensdag wel kijken, ik vond
het viel me toen idd ook al op hoe sommigen hun kansen zo konden verknallen (n) |
Citaat:
|
Citaat:
en toen ze binnenkwam moest die jonge kok erg lachen (omdat ie haar een lekker ding vond waarschijnlijk). Is dat nog iemand opgevallen? Ik vind het echt raar dat zo'n iemand tussen al die kansarme jongeren zit. |
Oeh, het was leuk :cool:
Ik dacht al: vincent niet door?! Maar hij bleek bij die 3 te zitten die alsnog doorgingen. En die Cindy kan ook weinig hebben zeg. Als ze het nu al niet meer ziet zitten... Dat zwangere meisje is tof. Ze is super stoer van buiten, maar heeft volgens mij maar een klein hartje :) |
ja die cindy is nog echt zo'n pubertje.
ben benieuwd wie het allemaal echt gaan halen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het gezien woensdag, het was leuk :)
Maar er gaan dus geen mensen afvallen? Niet door middel van wegstemmen iig? En dat zwangere meisje, zij kan het toch nooit tot het einde redden als ze halverwege moet bevallen? |
viel het jullie ook op dat dat zwangere meisje de hele tijd haar gezicht afveegt met haar bovenarm? superirritant :p
|
Citaat:
Er zijn mensen die gewoon niet op komen dagen, mensen die er achter komen dat het te zwaar is voor hen, of mensen die te slecht werk afleveren / dingen die niet mogen en daarom ontslagen worden. Vergeet niet dat het allemaal probleemjongeren zijn en zij een andere mentaliteit hebben (ach, een keertje niet komen) en ook andere omstandigheden (bijv. oppas vinden voor je kind). Ondanks dat mensen niet weggestemd kunnen worden was het vorig jaar erg leuk. :) (of misschien wel júist daardoor. Zo krijgt iedereen tenminste een eerlijke kans) |
Citaat:
Nou ja, het is wel hygiënisch. Dan zit ze tenminste niet met haar handen aan d'r neus en mond en komt het niet in het eten terecht ;) |
erg slecht hoor, dat de eerste dag gelijk al iemand niet kwam opdagen. Maarja ze was ziek geloof ik, volgens mij had ze gewoon ontzettende kater :o
|
Vind ik zonde.
Dag toekomst. Maar jah, de bedrijven waar ze gaan zijn wel chill. Kon ik dat maar, is alleen zo ver weg steeds naar A'dam. Ik vind die meid, weet niet hoe ze heet maar die met de zwarte haren, en meteen begon te snijden en zo, vind ik maar een wazige. |
Citaat:
|
Ze vind de eerste dag al zwaar wat moet dan wel niet met de rest van dat jaar.
Ik heb zelf ook een in groot horeca bedrijg gewerkt in de keuken, als leerling, en moet dus elk jaar een ander bedrijf, Maar het valt allemaal reuze mee, het enige nadeel zijn de tijden. Zo zwaar is het niet, af en toe 12 uur op een dag werken. Zonder pauze, naja daar kies je voor. Horeca is harstikke leuk, lekker koken en zo. Lekker je fantasie laten gaan, maar jah dat moet je hebben. Ik heb ook een tijdje in een dip gezeten, en me echt afgevraagd of ik dit wel wou. Naja, je sociale leven gaat er op achteruit, maar je leert een hele andere wereld kennen, nl de horeca wereld. Niks mis mee. Ook al hoor je hele andere verhalen. |
Citaat:
Mij lijkt het juist wel leuk koken enzo, doe t thuis daarom ook vaak...tsja wat haar betreft ze vind t zwaar omdat ze anders gewend is om nix te doen waarschijnljik ;) Hmm ik vind 12 uur op een dag werken, zonder pauze best veel! is logisch dat dan je sociale contacten achteruit gaan. Das wel minder |
Citaat:
Dus dat is allemaal flink wennen dan zo ineens. |
Citaat:
Citaat:
Je wend er aan om af en toe over te wekren, moest soms om 11 uur beginnen normaal om 2 klaar, maar soms stonden we onderbezet, dus dan kwam je een uur eerder, probeerde je alles af te krijgen, maar als het dan al half vier of 3 uur was had je niet veel zin om naar huis te gaan, ben je thuis half uurtje niks doen en dan weer terug. (5 weer beginnen). En over je sociale contacten, daardoor denk ik ook dat veel mensen bij dat programma stoppen. Ze passne zeg maar niet daarin. Of ze moeten echt er achter staan, maar de tijd zal het leren. Je leert wel weer veel leuke nieuwe mensen. Mooie meiden werken er ook in de horeca das een voordeel :D. Maar toch Ready Steady Cook op de bcc vind ik een leuker programma. Naja de tijd zal het leren. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat zijn 2 vrouwen geloof ik meestal, met 2 engesle chefs, en dan binnen 20 minuten een 3 gangen menu inelkaar flansen met gewone producten. Leuk. Beetje chaotisch maar dat is juist leuk. Hoe kan je dingen laten aanbraden dan? Alles op laag vuur zetten ;) |
Ik heb de tweede helft woensdag gemist omdat Vriend fijn voetbal ging kijken :mad: :(
Maar Matilda is nog steeds :cool: (y) |
ik vind die zwangere juist stom, zo'n harde persoonlijkheid. zonde van haar plek, in haar plaats kan iemand die wel gewoon tot het eind kan doorzetten meedoen. als je zwanger bent moet je op een gegeven moment gewoon stoppen met werken en daarna zorgen voor het kind. raar hoor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En zo hard is ze volgens mij niet. Vorige keer zei ze al: ik ben zo gelukkig dat ik bijna zou kunnen huilen. Volgens mij is ze hard van buiten maar heeft ze een heel klein hartje. Ook hoe je d'r zag lachen bij d'r echo. Echt mooi :) |
Citaat:
Maar zou ze het vol kunnen houden? want als ze uitgeteld is, en dan zwangerschaps verlof heeft, verliest ze weer een hoop en ligt ze achter op de rest. Of ze moet wel een ongelofelijk talent hebben. |
Citaat:
Of ze het volhoudt weet ik niet, maar ik vind het super van de programmamakers dat ze haar die kans geven. Ze leek trouwens wel een redelijke band te hebben met d'r moeder (die ging mee met de echo) dus dat is al positief voor evt. opvang. En verder lijkt het me wel een echte doorzetten. Ik hoop het tenminste. |
Citaat:
|
Op zich leuk, alleen heeft dit natuurlijk bijna niks met jamie oliver te maken.
|
Citaat:
moet hij soms alles achterlaten om een jaar in amsterdam te werken :confused: |
Citaat:
Chef-Kok / presentator heet trouwens Bastiaan, voor alle duidelijkheid. |
^^ en ^ (y)
EN het lijkt erop alsof 'ie zelf af en toe ook 's komt kijken. En that's good enough for me :cool:. Morgen weer :) |
Citaat:
bastiaan = jamie (oid). Dat zou dus inhouden dat bastiaan de gehele rol van jamie vervangt en dat jamie er niks mee te maken heeft. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44. |