![]() |
Duits: rottaal of niet?
Nou ja, de naam zegt het wel. Hoe denken jullie over Duits?
|
Ik heb gestemd op de eerste optie. Duits is een taal die sterke verwantschappen vertoont met het Nederlands, omdat het allebei Germaanse talen zijn. Duits is in bepaalde opzichten exacter dan Nederlands, omdat je in het Duits aan de hand van de naamvallen bijvoorbeeld beter kunt zien of je met een meewerkend voorwerp (derde naamval) of een lijdend voorwerp (vierde naamval) te maken hebt, dan in het Nederlands.
|
Er zit wel een heel groot gat tussen 'is geweldig' en 'valt wel mee'. Ik heb iig op de eerste optie gestemd. Ik houd niet van talen: ze zijn niet logisch. (Zie de reply van mathfreak dus. ;))
|
een ramp
grammatica (n) :P |
ja.. gramatikaal gezien een ramp
maar verder spreken en luisteren gaat me goed af, vind het wel een leuke taal.... volgens mij kan het overgrote deel van nederland zich wel redden in het duits, maar of de duitsers zich ook in nederland kunnen redden ...? ( niet dus, want wij moeten in duitsland altijd duits spreken, maar zij blijven net zo mooi duits praten in nederland) maar goed voor mij 1e optie |
..
|
Tweede optie, ik houd niet zo van Duits. Maar het is ook weer geen 'ramp'.
|
Citaat:
|
nou ik ben geen fan maar stom is het niet.
|
Citaat:
|
In het westen wordt er overigens op de middelbare scholen wel Nederlands gegeven.
Maar ja, Duitsers zijn geen sterren in taal nee, maar ook geen wonder als je op de Duitse tv al weinig tot niet de Engelse taal hoort of uberhaupt andere talen dan Duits. in Nederland kennen de meeste kinderen toch best veel Engels rond hun 9e, alle tv series etc die bekeken worden en ik was vroeger ook trots erop, maar in Duitsland is dat gewoon totaal niet. en over het Duits, ik vind het iig geen mooie taal, doe mij maar iets scandinavisch (Y) |
minder een ramp dan de andere taal. Heb geen problemen bij de gramatika van de talen. (spreek me niet aan op m'n nederlandse gramatika :p )
En als taal heb ik geen hekel eraan ik stem ergens tussne de eerste optie en de tweede in. Maar ik druk op de eerste:p. |
gaat wel de grammatica is wel moeilijk maar ik haalde middelmatige cijfers van een 7
|
Ik heb zelf een enorme hekel aan Duits. Vooral omdat ik het zo saaaaaaaaaaai vind. En omdat er een meisje bij me in de klas zit (achter me) die een Duitse moeder heeft, en bij alles zegt: "O, wat makkelijk! O, ik hoef lekker niet te leren! O, dat je dat niet weet, wat dom! O, wat grappig dat jullie al die naamvallen moeten leren!" ZWAAR irritant. En omdat onze lerares niet helemaal spoort. Ze doet alsof ze vijftien is, maar is ongeveer drie keer zo oud.
Maar ik sta wel een TIEN:evil:. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En... wie ben jij om te zeggen dat iemand te oud voor dit forum is? |
Een rottaal (y)
|
Deutsch macht SpaB. Das ist doch klar? ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
<3 |
Citaat:
Jij bent eng. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik heb geen problemen met je leeftijd, ik vroeg het alleen maar, omdat het scholieren .com is |
Citaat:
Ik vind het leren ervan niet leuk, maar Duits praten terwijl je er niet zo goed in bent is wel heel grappig, dus optie 2 quote: -------------------------------------------------------------------------------- Ufke schreef op 15-11-2004 @ 21:37 : [afbeelding] <3 -------------------------------------------------------------------------------- w00000T die sticker had ik op mn agenda geplakt, en toen kreeg ik een punt erbij op een proefwerk van die lerares. :cool: |
Citaat:
|
opleiding: vertaalacademie Duits
optie 1 dus :) |
Citaat:
|
Haha, ik vind het ook een "rot" taal. Het is waarschijnlijk toch wel handig later maar ik studeer liever andere talen/vakken die ik leuk vindt. Als ik het later nog nodig hebt doe ik wel curces ofzo. laat het ook aan het einde van dit schooljaar vallen.. En ga dan voor frans. :p
|
Citaat:
Citaat:
|
Arg dat met die naamvallen, daar snap ik de donder niet van.
Akkusativ Nominativ ETC. :eek: |
Citaat:
Nu weer ontopic: Ik vind Duits niet moeilijk ofzo, maar vooral saai. Maffe lerares, raar kind in de klas, holbewonerig taaltje (sorry als ik hier mensen mee kwets... MIJN mening). |
Citaat:
Het is leuk trouwens dat je dit doet |
Citaat:
:cool: |
Ik heb op de laatste gestemd..
Heb alleen in 2 VMBO-T Duits hehad maar vond het echt super saai. Stond aan het einde een 9,7 zonder iets uitgevoerd te hebben en heb pas nog aan een vriendinnetje Duits uitgelegt terwijl ik dat 2 jaar niet heb gehad :p |
Citaat:
Citaat:
|
weet iemand waar je antwoorden voor een duitse luistertoets kan conroleren?
|
Citaat:
Maar ik zie dat je het weer hebt uitgepraat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Valt wel mee vind ik, Engels is rotter.
|
valt wel mee, frans is echt een ramp!!!!!
|
Citaat:
|
Een ramp.
|
Ik heb gestemd op 'nee joh, Duits is geweldig'.
Geweldig vind ik het nou ook weer niet maar het is wel een van mijn favoriete talen (en daar heb ik er geloof ik maar een van ;)) |
gewoon tering kut gewoon
verschrikkelijk IK HAAT HET maargoed die idoom is verschrikkelijk :( |
vond duits een rottaal. heb wel altijd voldoendes gehaald, maar vond frans stukken beter (had daar ook hoger voor). Kwam ook onder anderedoor duits dat ik geen 8 gemiddeld had aan het einde van de rit
--> nee gelukkig geen duits meer voor mij :D:D:D:D:D |
Duits is iig makkelijker dan frans
|
De goede volgorde is volgens mij nominativus, genitivus, dativus, accusativus, ablativus.
Ik haat Duits. Ik vind het een lelijke taal, ik heb het idee dat de mensen altijd snauwen en het lijkt teveel op het Nederlands. Naah... doe mij maar Frans of Latijn:) (y) |
Duits is super... talen zijn super! Behalve Engels :mad:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17. |