![]() |
hoe ging dat ook al weer, pita!
Hoi,
ik weet dat ik jaren terug pitabroodjes heb gemaakt maar nou weet ik niet meer goed hoe ik dat gedaan had pitabroodjes kocht ik gewoon, maar dan stopte ik daar zo een soort vlees in, dat precies in spekblokjes gesneden was... weten jullie soms wat ik bedoel? hoe heet dit vlees weer??? laat me iets weten karen ps: ja ik weet, domme vraag... maar kan iedereen overkomen :) |
Shoarma?
Koop je in de supermarkt, gekruid en al, gooi je in de pan, bakken tot het bruin en gaar is, dan gooi je zo'n broodje in de broodrooster (stand 2 of 3 vaak) en dan snij je het brood open, schep je er dat vlees in/op en gooi je er sla en knoflooksaus bij. |
shoarma?
|
Shoarma lijkt mij inderdaad ook het meest logisch.
|
Zo'n ding met kaas [normale en of mozzerella] + tomaat + kruiden e.d. in de oven doen is ook ernstig aan te raden (y)
|
Citaat:
|
aaah ja
ok bedankt !!!!!! |
Citaat:
|
Gewoon met kaas vullen en dan in het broodrooster!
Met gyros en tzaziki is t ook erg oke overigens |
shoarma, gyros of beenham (y) (dat laatste vind ik trouwens het lekkerste :P)
|
met lekker gekruide kip :o
|
Of met falafel (y)
|
Citaat:
|
Weet je wat lekker is:
Wraps maar dan gevuld met shoarma/gyros, maar dan het vlees eerst lekker op smaak brengen, kruiden, etc. En dan met creme fraiche en peterselie en wat geraspe kaas daarmee het vlees aanmaken, heerlijk :D Dan ff in de oven zodat alles warm is. |
Citaat:
|
ongekruid vlees... :D
|
Citaat:
|
Jaja, shoarma of gyros kruiden, bla bla bla, maar kan ook met gekruid vlees, voeg je alleen zelf nog wat smaak stoffen toe ;)
|
Citaat:
|
Er is altijd een middenweg.
Waar een wil is is een weg. |
Hehe, in Bosnië kennen ze nog een andere soort Pita. Ook echt heerlijk om te eten en erg makkelijk te maken.
Je neemt gewoon bladerdeeg(vrij grote lappen dan, half bij half meter zo ongeveer lijkt het) en daar verder je dan of kaas, of appel oid op. Oprollen en dan in een ovenschaal(meerdere stukken tegelijk dus) en in de oven. Damn, die dingen zijn heerlijk, vooral de kaas :) Appel is wel verrekte zoet :eek: |
Citaat:
|
Dat weet je toch wel:D
|
Citaat:
|
Citaat:
Erg aan te raden (y) :P |
Citaat:
Een cheeser! |
Citaat:
|