![]() |
Moeten grondrechten worden ingeperkt uit angst voor terrorisme?
Met dank aan Professor2 voor de stelling :)
|
Antwoord: nee.
|
welke grondrechten zoal?
|
Ben ik nou de enige die moe word van al die topics over terrorisme?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
> huiswerkfora
|
Nee.
|
Je bedoelt dat ik mn privacy moet opgeven om de politie te helpen met het opsporen van vrij ongevaarlijke terroristen? Ik wil niet dat er ergens een profiel bij de overheid ligt. Zeker niet als die enge Wilders aan de macht komt.
|
Patriot Act? (n)
|
neen.
|
bij huisw fora wordt te traag gereageerd... aub onderbouwing!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb ook info gezocht op internet, maar dit is ook een goede manier om me argumenten uit te breiden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:p |
jawel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen genoeg over vroeger, terug naar het onderwerp. Ik heb hulp nodig en als je niet wil helpen, moet je niet reageren
|
Citaat:
Want er komen andere tijden..." -Boudewijn de Groot :cool: |
Vadertje Stalin wist hier vast een goed antwoord op :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Leuke cartoons, Gatara, misschien iets voor het P.Cartoons-topic? :)
|
Sinds de WTC-aanslagen op elf september 2001 heeft men in Amerika verschillen maatregelen genomen (o.a. de Patriot Act) waardoor grondrechten werden ingeperkt, maar daar ging het altijd om 'hun' grondrechten. Nu heeft het 'terrorisme' Nederland ook bereikt en perken we onze 'eigen' grondrechten in. Dát is pas zwichten voor terreur: laten we vooral onszelf het zwijgen opleggen omdat enkele mafkezen niet willen accepteren dat hier grondrechten gelden.
|
absoluut niet !
ik verwijs graag naar het fragment van Michael Moore's Farnheit 9-11 waar men de 'Patriot Act' voorsteld en waar o.a. wordt gezegd dat de overheid thans medische en financiële gegevens van burgers probleemloos kan opvragen.. waar men 'bepaalde rechten, burgerrechten, basisrechten', moet opgeven.. allemaal ten voordele van 'het algemeen belang', pff.. (n) |
haha, dat bedoelde ik dus :D
ik zie nu dat Gatara de cartoons van het cartoons topic ook hier heeft gepost :D => die illustreren dus perfect wat ik wil zeggen :) |
Als het grondrecht van vrijheid van godsdienst nou eens ingeperkt werd. :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ach, het is ook niet de vrije belijdenis van godsdienst die de problemen tegenwoordig veroorzaakt. Het is het feit dat sommige mensen niet willen accepteren dat niet iedereen dezelfde standaarden heeft als zijzelf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik geef wel toe dat sommige dingen onder beide grondrechten kunnen vallen, bijvoorbeeld uitspraken. De grens is dus niet altijd even scherp. Maar in zijn algemeenheid kun je zeggen dat meningsuiting puur op uitlatingen ziet, terwijl belijden activiteiten inhoudt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49. |