![]() |
Wat is een anti kraakpand?
wat houdt dat eigenlijk in?
|
je weet wat een kraakpant is neem ik aan? Anti ervoor tadaa...
slotje.. |
Teringbende
Een andere manier van wonen, is in een anti-kraakpand. Dit is vooral een goede keuze als je geen cent te makken hebt. Dit zijn vaak buurten waar de gemeente andere plannen voor heeft. Je kunt er dan in wonen zonder huur te betalen om als het ware op het huis te passen tot de plannen van de gemeente uitgevoerd worden. In de Zwolse Schildersbuurt konden studenten een jaar lang anti-kraak wonen, omdat de huizen dit najaar worden gesloopt. Eén van die studenten is Evert Guit, hij woonde ruim een jaar aan de Holtenbroekerweg, aan de rand van de Schildersbuurt. “Deze buurt is gewoon één grote teringbende, maar dat wisten we al toen we hier kwamen wonen. is een voorbeeldje |
Citaat:
|
Het houd in dat je voor een lage prijs, of zelfs gratis gaat wonen in een pand om te voorkomen dat krakers het pand kraken. Als je anti kraak woont heb je wel nauwelijks huurbescherming.
|
Aangezien het hier gewoon om de uitleg van een woord/begrip gaat, stuur ik hem naar Moderne Talen.
|
Hmmm, hebben de buren bij ons toch anders aangepakt. Staat nu nog een oud zwembad op hun terrein, wordt binnenkort gesloopt. Maar bij het pand wat er nu nog staat is het dak gesloopt en zijn alle ramen ingegooid. Dan komen ze tenminste ook niet :p
Citaat:
|
Dat is relaxed. (y)
|
Citaat:
|
Zoals ik het heb begrepen van mensen die in zo'n pand wonen:
Anti kraakpanden worden door de gemeente gekraakt en tegen een lage (of zelfs geen) prijs verhuurd aan mensen. Dit is om te voorkomen dat de panden gekraakt worden door krakers en om te zorgen dat ze ze kunnen slopen wanneer ze er maar zin in hebben, ze verliezen dus niet de macht over het pand. |
een kraakpand die wegrent als er krakers aankomen....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ghehe, ja, ik was laatst op een feestje van 2 jongens die samen een loods hadden, bestaande uit 8 gigantische hallen.
M'n vriendin kende iemand die in een oude school woonde, hij had de aula. :cool: |
Citaat:
Citaat:
|
Die shit is echt te gek :cool:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03. |