![]() |
kerstmarkten in duitsland
Ik ga 18 december met de trein naar Dusseldorf om daar de kerstmarkten te bezoeke. Vorig jaar al in Aken en Keulen geweest. Ik vind dat altijd super leuk. De sfeer, kraampjes, gezelligheid, ghluwein (A) en de winkels.
Hebben jullie er ook wel eens een bezocht en nog plannen voor dit jaar? |
Ja, in Bonn, het was wel gezellig maar ik sta niet te spingen om daar nog een keer heen te gaan, misschien dat andere steden wel leuk zijn. Van m'n ouders heb ik gehoord dat Oberhausen leuk is.
|
Oberhausen, Münster, Essen. Er zijn zoveel leuke steden. :o
Geen idee of ik dit jaar ga, hopelijk wel. (München is trouwens ook heel gaaf, maar dat is iets te ver weg voor buiten de vakantie. |
Ik ga dit organiseren, in Rotterdam. Als project voor school. :o
|
Nooit kerstmarkten in Duitsland. Vroeger wel eens een kerstmarkt in de grotten van Valkenburg, was wel leuk gemaakt daar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ben wel een paar keer naar een kleintje geweest maar die zijn echt zwaar niet cool
de grote kunnen beswel gezellig zijn denk ik :rolleyes: maar in utrecht is ook wel een coole (y) |
Ik ben wel eens op de kerstmarkt in Keulen geweest en ook in Aken. Ik vond de sfeer er altijd wel goed. Echt Duits en daarom ga ik ook liever naar Keulen ofzo dan naar Maastricht waar ik ook een keer geweest ben (maar daar is het reuzenrad weer erg leuk). Ik ga dit jaar naar Leuven, lekker dichtbij, ben benieuwd of dat ook leuk is. :)
|
Ik ben ook een keer in Aachen (Aken dus ;)) geweest. (y)
Wil er nog wel een keer heen (niet per se Aachen, maar een Duitse kerstmarkt in het algemeen), maar dan moet ik eerst iemand over halen om te gaan, in je eentje is het lang niet zo gezellig. ;) :) |
Citaat:
Altijd wel leuk om ff een half uurtje naar de schaatsbaan te kijken hoe mensen op hun pan vliegen op het ijs. :cool: |
Citaat:
ik moet zeggen de hele sfeer in Maastricht rond kerst is leuk. Altijd dat met die ijsbaan idd en dat reuzenrad toch een halve kermis daar dan ook? Al hebben die echte kerstmarkten in Duitsland ook wel iets :) |
Voor de mensen in Noord-Nederland is Oldenburg een kerstmarkt die zeer goed te doen is. :) Verder zijn Düsseldorf en Keulen erg leuk.
|
Ik ben twee jaar geleden in Weener en Leer geweest. Vanuit Groningen vrij makkelijk per trein te bereiken, met een overstap in Nieuweschans. Leer was wel leuk, maar na twee uur rondlopen is de lol er wel af.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12. |