![]() |
Mogelijke proloog op verhaal, vindt u dit goed?
Het dienstmeisje slenterde door de gangen van het eeuwenoude kasteel. Enkel de huilende wolven, die in de nabije wouden vertoefden verhinderden een doodse stilte. In haar rechterhand hield ze een simpele olielamp vast, die het duistere portaal enigszins probeerde te verlichten. Haar jurk, die bedekt werd door een besmeurde schort sleepte over het fluweelrode karpet. Even wreef ze over haar droge keel en na discreet te hebben geklopt op de massief eikenhouten deur ging ze naar binnen. Daar trof ze haar meester aan. Levenloos op de grond, als een porseleinen pop. Op zijn buik gelegen met een keukenmes in de rug.
Het meisje liet de olielamp vallen en verliet de kamer, schreeuwend om hulp… Dit is het begin van mijn verhaal. Wat vindt u ervan? |
Ik vind het in ieder geval typisch om in de eerste zin al een eeuwenoud kasteel te lezen als de naam van de poster 'Lestat' is. :)
Een gothische detective kan op zich geen kwaad, maar ik zou wel uitkijken met de overdreven archaïsche woorden en zinnen. "Enkel de huilende wolven, die in de nabije wouden vertoefden verhinderden een doodse stilte." is misschien heel erg mooi, maar het leest ook rottig en langzaam. Als je drieduizend woorden zo doorgaat, ben je de lezer na vijfhonderd woorden al kwijt. Sfeer scheppen is ok, maar je moet het van meer hebben dat achttiende eeuwse tekstbouwsels. LUH-3417 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind alleen 'een lamp die probeert iets enigszins te verlichten' een beetje raar, omdat je het zo makkelijk doet terwijl het een ding is, en geen wezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind het nogal kort. Over de inhoud heb ik niet echt iets op te merken alleen hetgeen wat LUH-3456 zei
|
Citaat:
btw: heb ik niet eens gechat met jou in soulseek? Daar was ene Lestat-thevamp oid, die ook een boek wilde schrijven. |
Citaat:
'Vertoefden' staat raar, een olielamp 'probeert' niks, 'na ... te hebben' vind ik altijd een lelijke constructie, 'op zijn buik gelegen' klopt ook niet, 'liggende op zijn buik' is beter en mooier. :) |
Te overdreven taalgebruik, wat mooi kan zijn. Hier vind ik het niet goed op z'n plaats. Als je het verder uitwerkt word het misschien nog wat. Ik weet het niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:mad:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59. |