![]() |
Wilt u dit eens lezen en keuren
Dit is de mogelijke proloog op mijn gotische/historische detective. De eerste alinea, zeer kort. Wilt u uw mening hierover kwijtgraken.
Het dienstmeisje slenterde door de gangen van het eeuwenoude kasteel. Enkel de huilende wolven, die in de nabije wouden vertoefden verhinderden een doodse stilte. In haar rechterhand hield ze een simpele olielamp vast, die het duistere portaal enigszins probeerde te verlichten. Haar jurk, die bedekt werd door een besmeurde schort sleepte over het fluweelrode karpet. Even wreef ze over haar droge keel en na discreet te hebben geklopt op de massief eikenhouten deur ging ze naar binnen. Daar trof ze haar meester aan. Levenloos op de grond, als een porseleinen pop. Op zijn buik gelegen met een Arabische dolk, handig geplaatst tussen de twee schouderbladen. Deze was bezet met een prachtige saffier, vuurrood. Het meisje liet de olielamp vallen en verliet de kamer, schreeuwend om hulp… |
niet echt origineel
mijdt cliche's als de pest! |
Citaat:
|
Citaat:
huilende wolven doodse stilte fluweelrode karpet massief eikenhouten deur het is zo gothic dat het me nog meevalt dat er niet op de achtergrond nightwish opstaat :o |
Citaat:
Het kasteel situeert zich in een bossig gebied, daar leefden in dat tijdperk wolven, historische correctheid. Het is ver afgelegen, dus ook stil. Wat is er mis met een massief eikenhouten deur? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan niet zeggen dat e akelig piept :D |
Citaat:
2. Wat zou u dan zetten? 3. Was ik van plan. wat zou u zetten..? |
-----> Letteren
|
Citaat:
|
Wat myuki zegt.
|