![]() |
[OV] Kwijt + wisselen?
Hi,
ik heb mijn OV verloren en omdat ik sinds kort op kamers woon wil ik eigenlijk een nieuwe weekend OV; kan ik dan gewoon opgeven dat mijn OV weg is en als ik die brief krijg voor het ophalen kan ik dan gewoon weekend invullen? wordt dit btw geregistreerd? |
Dat kost je dan 15 euro :p
maar volgens mij kun je dan idd opnieuw aangeven wat je wilt. Maar je bent toch niet nú al je nieuwe OV kwijt? |
mmm ja over die € 15 is wel heen te komen ... ja ik ben mijn beurs kwijt geraakt ...
maar wordt dat ergens gelogd of niet? of je nu week of weekend hebt? |
Op de kaart zelf staat dat je mag wisselen zolang je de kaart dat jaar nog niet verloren bent. Ik denk dat dit dus niet mag, aangezien bovenstaande regel moet voorkomen dat mensen hun kaart 'kwijtraken', een nieuwe krijgen en dus zowel doordeweeks als in de weekend gratis kunnen reizen.
|
Citaat:
een vriendin had hem gewisseld hadden ze op het postkantoor haar oude niet terug gevraagd |
Had je je nieuwe ov dan al opgehaald? Dat kon toch nog niet?
is de weekend-ov trouwens een andere kleur dan de week-ov? |
Citaat:
|
Citaat:
wissellen kost je wel E 13,61 Ik weet niet of je nog mag wisselen als je hem eerst verloren hebt. |
Wisselen mag niet altijd, kijk even op de site van de IBG om te weten wanneer het wel kan (dit omdat je soms mensen hebt die vlak voor de zomer van een week naar een weekend kaart wisselen en na de zomer weer terug, dat is niet de bedoeling). Daarnaast moet je dus geld betalen, ik dacht €15,-. Kan je niet een maandje wachten? Tenzij dat natuurlijk duurder gaat worden. Wanneer je een maand zonder OV kan (heel december dus, en nog het stukje november) dan zou ik geen nieuwe aanvragen, haal dan gewoon je normale nieuwe kaart voor 2005 op.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb hem al en blijkbaar hebben ze maar 3 kleuren, dus ik heb nu weer de kleur van mijn allereerste OV terug. En die vond ik het mooiste (l) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik had de nieuwe al maar ik ben mijn beurs verloren dus...
het gaat me er dus NIET om om te frauderen ofzo. ik wil alleen niet bij een loket komen en dat iemand begint te zeiken over week/weekend |
Citaat:
Verder geven ze geen tijdsbeperking; het is een aanrader. Zoals iemand anders al zei: je mag je OV ook half januari ophalen, als jij dat wilt... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben mn OV ook kwijt, je moet gewoon naar t postkantoor, wijzigingen form aanvragen, invullen, drmee naart pliesie bureau, die schrijven dan ook nog even wat op, en verder kun je op dat formulier gewoon, als je eerst een week had, nu aangeven dat je een weekend wilt.
kan allemaal op een dag, niks geen gebel naar de IB-groep, komt allemaal netjes voor mekaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar heb je ook een andere genomen. Want volgens IB/Postkantoor mag dat niet meer als je em kwijt bent/gestolen is. |
Dat kan echt niet in 1 dag hoor. Toen ik mijn ov was kwijtgeraakt duurde het tien dagen totdat ik weer een nieuwe had en dat kostte me ook nog een 30 euro. (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad, zelf betalen :(
|
hmmz.. dacht ik al..
klote |
Ben je al naar het postkantoor geweest om een nieuwe ov aan te vragen dan?
|
yep...
Maar vanavond is mijn portemonnaie teruggebracht, met alle pasjes er nog in. :D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18. |