![]() |
bult schaamlippen
Hallo allemaal
Ik hebe en porbleempje..Sinds ongeveer een wek heb ik twe bultjes onderaan mn grote schaamlippen, valkbij mijn anus. Eerst waren het hele kleine bultjes, ongeveer 2 milimeter, maar nu is een bultje heel groot geworden, minstens 1 centimeter. Het kjeukt heel erg en het doet ook hartstikke pijn..Ik ben bang dat het iets ergs is..Herkent iemand dit of weet iemand wat het is? heel erg bedacht iig |
Het kunnen genitale wratten zijn. Zoiets is eenvoudig te behandelen. Ik zou even naar de huisarts stappen, je wilt toch zelf ook van de jeuk af? :)
|
Hoe kan je aan genitale wratten komen?/ Ik ben nog maagd en ik heb verder ook nog geen seksueel contact gehad..
Kus |
Citaat:
Het HPV wordt veelal overgedragen bij seksueel contact. Tijdens de geslachtgemeenschap kan het HPV binnendringen via microscopische verwondingen (scheurtjes), die zijn ontstaan in de slijmvliezen van de vagina, anus, aan de penis of in de mond. Daarom worden genitale wratten beschouwd als een seksueel overdraagbare aandoening (SOA) of, in andere woorden, een geslachtsziekte. Het virus is zéér besmettelijk en kan ook op andere manieren overgedragen worden, bijvoorbeeld door het gezamenlijk gebruik van een vochtige handdoek of washandje en mogelijk bij het verwisselen van luiers. Ik zou gewoon even bij de huisarts langsgaan, dan weet je tenminste zeker wat het is en ben je er hopelijk ook snel weer vanaf. |
opgezette lymfeklier? :o
ik lul maar wat :confused: |
aambeien heet dat
|
't Kan een symptoom zijn van heel veel dingen, hete zouden volgens mij al verschillende SOA's kunnen zijn, of andere infecties. Misschien zijn het zelfs aambeien.
Ik denk dat wij hier alleen kunnen gissen naar wat het is, je kan het beste naar je huisarts gaan, misschien is het niets, misschien is het wél iets. Gewoon gaan, kom je er vanzelf achter :) |
Citaat:
Maar idd ik denk ook aambeien dan, te hard geperst bij het poepen |
maar hhet zit wel ongeveer anderhalve centiometer boven mn anus..en aambeien zitten er tog altijd dichtbij??
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus echt seks hebben om een SOA te krijgen hoeft niet. |
Kan het niet heel simpel een puistje zijn? Ik heb daar nl wel eens puistjes gehad hoor. Ging dan vanzelf weer over.
Het kan ook zijn dat het een ontstoken haarzakje is. Mijn zus had dat laatst, zij is daarvoor toen naar de dokter gegaan, je weet maarnooit. Ik zou dus als ik jou was ook gewoon even langs de dokter gaan! |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja ik vind het toch ook erg verstandig als ze ff langs de hiusarts gaat :) |
zoiezo als je rare 'dingen' opmerkt bij je geslachtsdelen, bij mij is dat toch echt wel 100% belangrijk ... als daar iets is wat me niet aanstaat :)
|
keej thanx allemaal..nog ff voor de duidelijkheid.ik heb nog helemaal niks op zeksgebied gedaan..dus ik ben ook niet gevingerd/gebeft o.i.d. en ik heb ook nog niks bijj een jongen gedaan..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ohhh zooo!! Neee ok dan snappen wij elkaar :) |
owkeej..ik denk dat ik maar naar de dokter ga...schaamschaam :s ...Ik wil het liever niet aan mijn ouders vertellen..Kost de dokter geld als je er zonder 'toestemming'van je ouders gaat??
Bedankt voor al jullie reacties |
Citaat:
maar waarom zou je het niet aan je ouders vertellen....tis schamen idd....maar ze gaan het echt niet doorlullen aan de buren hoor. sterkte |
Citaat:
|
zeg tegen je ouders dat je niks met seks te maken hebt gehad,
en dat het waarschijnlijk op een andere manier is gekomen. het is hetzelfde als griep oplopen, maar dan alleen op andere plek :o |
Het zou ook een fistel bij de anus kunnen zijn (zie google voor meer info, fistula)
Maar ga toch maar eens langs bij je huisarts voor de zekerheid... |
Je zegt zelf al: dat je nog geen sex hebt gehad..
Dus dan zal het waarschijnlijk ook geen soa zijn. Het kan misschien een infectie zijn... Het is nooit niet verkeerd om ermee naar de huisart te gaan.. :) |
hetr kunnen ook gewoon puistjes zijn, heb ik ook wel eens gehad...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04. |