![]() |
Welke goede doelen steun JIJ nou eigenlijk?
Ik doneer maandelijks geld aan de stichting Care.
Ooit heb ik 1500€ gegeven aan Livingstone, een jongerenorganisatie, de helft voor mijn reis naar Oeganda en de andere helft voor ontwikkelingswerk daar. |
niks, noppes, nada
maar wel jantje beton, hartstichting etc bij collectes of buurkindertjes die lootjes komen verkopen <3 |
Geen enkele. Zonde van mijn geld.
|
Dierenbescherming en daar eindigt het.
|
Hamas en AL aqsa martelaren bridge :cool:
|
Citaat:
|
Ik ben zelf lid van t WNF.
Verder geef ik wel geld als ze collecteren (hartstichting, nierstichting enz.) Ook heb ik weer kinderpostzegels gekocht dit jaar :) Ook ga ik ieder jaar met Koninginnedag in t park zingen met een aantal vriendinnen en de opbrengst daarvan doneren we dan aan een goed doel. Ow en mijn moeder is lid van de postcodeloterij, dat telt ook wel mee vind ik :D |
Greanpeace, collectes, kinderpostzegels.
|
Ik vind dat het geld dat mijn ouders doneren en daardoor niet aan mij toekomt ook van mij komt (y)
Dus dan is het Greenpeace, Amnesty, Natuurmomenten, Plan Nederland, Novib en nog een boel meer. Maar ik vind dat ik zelf ook wel eens wat mag gaan doen. Maar dat vergeet ik steeds (n) |
Owja, vergeet ik zomaar natuurmonumenten :) (nou ja, dat doet m'n vader eigenlijk...)
|
Mijn ouders steunen een hele waslijst, maar ik hou het bij een sponsoren van een vriendin die deze week heeft meegedaan aan een hongeractie voor Amnasty. (y)
|
1 x per jaar doe ik een weekeinde vrijwilligerswerk..
werk om (lichamelijk en licht gehandicapte) een leuk weekeinde te bezorgen.. vind het altijd wel een goed doel.. :o |
Citaat:
|
Geen; collectanten krijgen wel altijd.
|
Mijn ouders, waar ik dus bij inwoon en de doelen die ik dus eigenlijk ook wel steun, zijn al jaren lid van greenpeace, amnesty, unicef, wnf, novib, natuurmonumenten en nog wat van die dingen.
We kopen wel elk jaar kinderpostzegels. En als er collectanten komen geven we daar ook altijd geld aan. |
5 euro per maand aan 'stop aids now'
dat kreng op straat was zo goed dat ik me er niet onderuit kon lullen (n) |
Citaat:
< "Mijn ouders sponsoren al. " > "Ja, maar we hebben altijd meer mensen nodig, twee euro per maand is al genoeg." < "Ik euh, denk er nog even over na." > "Je kan veel beter nu tekenen, geen gedoe meer enzo." < "Maar ik moet nu een trein halen, dus dat zal heláás niet gaan." > "Je liep helemaal niet de kant van het station op, dus ik geloof er niks van." En maar doorgaan :|. |
Citaat:
Het is dat Bin Laden geld zat heeft, maar geweld tegen Amerika is ook een goed doel. |
Breda Loco's vind ik wel de moeite waard.
|
mezelf :)
|
Citaat:
maar voor 5 euro red je al 1 baby per maand. dus 3 biertjes minder, en je red een leven :( |
Ik steun de club tegen bans van DK'ers. Welliswaar niet financieel maar met mijn gedachtengoed.
|
Citaat:
|
Citaat:
Anyway, collectanten aan de deur geef ik wel eens wat als ze ooit komen. Kgeef maar een euro, maar ach is beter dan niks. Verder ben ik wat geld betreft egoïstisch en als zo'n persoon in het centrum vraagt of ik iets steun zal ik ook wel zeggen dat dat zo is. Tot nu toe liep ik bijna elke keer met iemand als die lui wat wilden vragen dus liet ik het de ander afhandelen. Zwak, maar ja wat die lui op straat doen (geld ook overigens voor die irritante bekeerlui) is ook niet bepaald koosjer zoals ze vaak doen. Zijn me soms iets te fanatiek. EDIT: Die tekst van je doet me overigens denken aan die jehova-eikel die ik eens tegen kwam(niks tegen die lui, maar dit was gewoon een eikel). Vroeg of ik in God geloofde. Dus ik zei"nee" . Komt ie met zo'n verhaal aan "wat als je dood gaat en je komt voor z'n troon?". Ik was bijna geneigd Youp van het Hek erbij te halen met "wat als jij dood bent en Allah zit op die troon", maar ik hou er niet van om andere mensen te kwetsen dus ik zei dat ik het dan wel zou zien. Nam die geen genoegen mee en wilde doorratelen, maar dan heb je aan mij een slechte, dus ik liep weer door en liet die eikel doorratelen. Okey, offtopic, maar past wel in het kader van de lui die je op straat aanspeken voor dit of dat. Ik zeg altijd wel ja, want voor hetzelfde geld is het iemand die gewoon de weg wil weten :s.(bedoel ik die jehova's mee) Leuke sketch in Koefnoen erover vorige week btw :D |
Verder dan een euro per maand voor Amnesty kom ik niet. :o
|
Het Unban-Machiavelli-Nu Beleid :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik steun iig niks maandelijks, eigenlijk alleen als ik mijn schuldgevoel wil afkopen. De laatste tijd alleen Greenpeace en artsen zonder grenzen. Ik denk er wel over om Onemen te sponsoren met een vast bedrag per maand...
|
Alsjeblieft niet zeg!
|
Alleen mensen die aan de deur komen.
|
collectes aan de deur meestal
|
Citaat:
|
Geen. Alhoewel, bij een collecte geef ik meestal wel wat.
|
WNF, Stichting AAP en Bont voor Dieren
jamaar ik ben dol op diertjes :bloos: |
Heb het WNF een tijd gesponserd todat ik het vergeten was en ik geloof dat ik nu geld geef aan een goed doel want een persoon zoals jet beschreef was iets te overtuigend.
Kon hierdoor wel makkelijker nee zeggen tegen de volgende 3 die die dag op me afkwamen..... En soms geef ik bij collectes als ik geld heb. |
geen als ik een groep vind waar ik volledig achtersta misschien wel maar tot nu toe is dat niet het geval
ook heb ik geen zin om het salaris van de managers vand e goede doelen te gaan doneren |
Niks.
|
Evito
|
Citaat:
|
Ik doneer niet aan natuurmonumenten vanwege de kut reclames en hun domme naam.
Ik ben wel lid vanhet WNF, verder steun ik niks maandelijks. |
ehh, niets eigenlijk, maar ja ik ben een arme student he ;)
ik steun wel BNN, telt dat ook :p |
Citaat:
Jehova's (n). Komen ze om 9 uur 's ochtends op een ZONDAGmorgen aanbellen. Als ik op één tijdstip geen zin heb om daarvoor wakker gebeld te worden! > "Ik kom Jezus brengen." < "Ja fijn, zet hem maar in de tuin." Pfft. |
Citaat:
|
Ik heb gisteren nog heel enthousiast eten verkocht om geld op te halen voor Tanzania :) (y)
|
Citaat:
Wij heben geen Jehova-getuigen, nog ooit een aan de deur gehad gelukkig. :cool: |
Niet.
|
Citaat:
Toen ik het later het woordje "God" las, besefte ik wat ik had gedaan: Jehova's het onterechte idee gegeven dat ze nuttig bezig zijn :( |
Citaat:
|
Ik ben maar een arme student. Die haar geld wel beter weet te besteden. Kleding, make-up, uitgaan, studentenverening, eten en drinken zijn belangrijker.
Ik doneer dus niets. :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40. |