![]() |
[Weer een vraag aan één der machtige heersers] Ontkennende vraag.
Hoe antwoord jij op een ontkennende vraag, ofwel, hoe bedoel jij je antwoord?
Voorbeeld, hopen dan iemand me begrijpt. Vind je de thee niet lekker? A) Ja/nee: het eens zijn met de zin. Dus als je ja zegt, vind je de thee niet lekker. B) Ja/nee: een antwoord geven op de vraag zelf: 'Jawel, ik vind de thee wél lekker', of 'Nee, ik vind de thee niet lekker' Verrijk mij met uw zielenroerselen. Grim |
Ik zeg vaak nee als ik bedoel dat ik de thee niet lekker vind. En soms omzeil ik dat door erachter te plakken dat ik de thee niet lekker vind.
En in verhalen schrijf ik de vraag gewoon anders. :o Edit: ik ga dus voor A en dan zeg ik het verkeerd om. <3 |
B
Echt zo rottig. Wie heeft die zinnen verzonnen in de Nederlandse taal?:eek: Ik had het er vrijdag nog met een paar mensen over in een tussenuur, en toen kwamen we er niet echt helemaal uit.:p Duivelaartje |
Omfg. Ik word gek van dit.
Ik vind thee wel lekker. Dus als iemand vraagt: 'Vind je thee niet lekker?' zeg ik: 'Jawel, ik vind het wel lekker.' |
Boeiend :)
|
Citaat:
Ik kan anders nachtenlang niet slapen hoor! :bloos: Grim |
Citaat:
Dan zal ik antwoorden.. Ik ga voor B, anders snap ik mezelf niet. |
B.
Als ze vragen "vind jij thee niet lekker?" antwoord ik dus: "nee, ik vind thee niet lekker." |
"Vind je de thee niet lekker?"
"Eerlijk gezegd niet," [edit] "nee." |
Vind je de thee lekker? Nee (meneer/mevrouw, altijd met 2 woorden spreken)
Maar daar had ik het dus laatst met iemand nog over.. a) nee ik vind de thee niet lekker b) nee ik vind de thee wel lekker c) ja ik vind de thee niet lekker d) ja ik vind de thee wel lekker Verwarrend he.. Maar ik zeg altijd de eerste optie en de laatste.. |
Bij mij gaat het altijd zo:
Vind je de thee niet lekker? 1)Nee (en dan bedoel ik, nee, niet lekker) 2)Ik vind hem wel lekker (en dan bedoel ik wat er staat) Zin 1) klopt dus eigenlijk niet, maar ja, zo zeg ik het. Tja. |
Het is de eerste hit op een google-zoektoch met 'ontkennende vraag'. Schaam je, Grim. Klik!
Of wilde je weten hoe je forumvriendjes het doen? Ik sluit me aan bij zuster. Nee, ik vind de thee niet lekker. LUH-3417 |
De thee die ik nu zit te drinken is anders wel lekker hoor :)
|
Mja, wie heeft hier nou lang over nagedacht? :D
Ik was gisteren in discussie over dit onderwerp, toen dacht ik ineens, hé, laat ik het eens op Letteren zetten. Grim |
Ik zeg: "ik vind de thee inderdaad niet lekker" of "ik vind de thee juist wel lekker".
|
Dat is misschien wel de beste oplossing ja.
Ik ga zelf eigenlijk altijd voor B |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54. |