Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Vriendin en ik praten niet meer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1014673)

DonnyDonkey 16-11-2004 10:11

Vriendin en ik praten niet meer

Hallo,
Kzit met een behoorlijk probleem waar ik en mn vriendin niet uitkomen...We zijn nu een half jaar samen en t ging altijd perfect, maar de afgelopen tijd hebben we zo verschrikkelijk vaak dat t minutenlang (dan heb ik t over 10-20 minuten) stilvalt tussen ons terwijl we op die momenten juist zouden kunnen praten.
Ik vind praten echt heel belangrijk en elke keer als t zo stilvalt voel ik me gewoon kut, tis net alsof we elkaar gewoon helemaal niks meer te melden hebben terwijl t eerder altijd perfect ging...

Weet iemand wat we eraan kunnen doen? Ik zie haar alleen in t weekend want doordeweeks ben ik niet thuis...dus dat we elkaar teveel zien lijkt me niet de oorzaak...

Sitroentje 16-11-2004 10:21

mja, ik heb dat ook soms dat er een stilte valt, maar dat duurt toch nooit zolang :s
kan je niet iets bedenken om te vertellen wat je hebt meegemaakt ofzo, of heb je alles al verteld dan? Misschien komt het ook juist omdat jullie elkaar niet veel meer zien dat jullie elkaar minder te vertellen hebben omdat het verder van haar of van jou afstaat...

kleinmeisje 16-11-2004 11:35

Ik zou proberen je minder kut te gaan voelen van de stilte maar gewoon te genieten dat je vriendin bij je is. Probeer de stiltes niet als iets ergs te zien want ik heb het idee dat ze dan alleen maar langer en vaker voor zullen komen.
En anders verzin je gewoon een stomme vraag ( wil je nog iets drinken, iets over school/studie/baan, of waar ze aan denkt) zodat daar weer een gesprek uit kan voortvloeien.
maar ik zou er vooral niet zo een negatieve waarde aanhechten.

liefdesvlinder 16-11-2004 12:22

in plaats van te praten kan je altijd knuffelen! (y) altijd goed! of mss moet je er niet zoveel aandacht aan besteden en er idd gewoon van genieten dat ze bij je is.
en als dat niet helpt, kan je het natuurlijk altijd aanbrengen dat je je er ongemakkelijk bij voelt.
succes!

Lieveheersbeest 16-11-2004 12:26

Een stilte kan ook heel relaxed zijn. Samen stil zijn kan zoveel inhoud hebben! Alleen moet je dan niet gaan lopen piekeren, want dan ga je je er te druk over maken. Hebben jullie het er over gehad?

luchtballon 16-11-2004 14:01

Ga meezingen als je muziek op hebt, knuffelen, spelletjes doen, zoenen weet ik veel.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken zolang jullie wel gewoon nog wat te vertellen hebben, ookal is het daarna ff op.

filia dei 16-11-2004 14:11

Tjah, eigenlijk wat iedereen al zegt... ga gewoon iets anders doen... waarbij je niets hoeft te zeggen... en zet gewoon zacht op de achtergrond de radio aan. Dan lijken de stilte's minder stil. Dat doe ik altijd...bij ons thuis is 't altijd heel gezellig druk en daarom heb ik als ik alleen ben altijd de radio aan zodat ik de stilte niet hoef te horen dus...

BrunetJuh 16-11-2004 15:42

half jaartje en nu al last van? :eek: ik heb nu anderhalf jaar met mijn vriend en ik ben nog lang niet uitgepraat! :D nou ben ik wel meestal die wat lult, want mijn vriend is niet echt een grote prater, maar toch ;)

bracelance 16-11-2004 15:51

wij genoten juist van de momenten dat eindelijk een van ons de mond hield.

koekiemonstertje 16-11-2004 16:47

mmm, tis voor mij moeilijk te begrijpen dat een gesprek stilvalt, ik heb altijd veel aan mijn vriend te vertellen en hij ook aan mij...

Heb je nooit van te voren dat je iets mee maakt en denkt: Dit moet ik haar vertellen, of dit moet ik eens vragen hoe zij erover denkt.

saturday 16-11-2004 18:06

Citaat:

bracelance schreef op 16-11-2004 @ 16:51 :
:)

Multilot 16-11-2004 18:13

dat hadden wij ook... Een maand later was het uit...

Misschien moet je elkaar eens minder gaan zien ofzo.. Wij zagen elkaar veel te veel

Punkygirl 16-11-2004 18:29

stiltes zijn perfect om te knuffelen of te zoenen

DonnyDonkey 16-11-2004 18:34

bedankt voor de reacties....

om maar even te reageren: als we een dag 8 uur bij elkaar zijn heeft t geen zin om 8 uur lang te gaan knuffelen of zoenen of weet ik veel (ga nu aub niet reageren van : 'da's toch heerlijk'....dan snap je mn probleem gewoon niet)

En over die stiltes, soms zijn ze fijn, als ik een hele middag met dr naar t bos ben geweest om foto's van elkaar en t bos te maken is t stil op de terugweg, dan hoeven we maar te kijken en weten we dat t heerlijk is. Maar als we vrijdagavond aan tafel zitten en ik ben een hele week weg geweest en we kijken elkaar aan, komen niet verder dan 'hoe was je dag'....dat was t dan, dat voelt echt niet goed...

Ik heb me ook al voorgenomen er minder mee bezig te zijn, maar steeds als zo'n stilte er is krijg ik t gevoel weer...

ilse 16-11-2004 18:40

misschien is het ook wel juist omdat je er op let...

Mo6 16-11-2004 19:26

don't worry about it, geniet gewoon van het samenzijn en knuffel/kus haar gewoon lekker als je even niets te melden hebt :)

dragonstorm 16-11-2004 19:28

enjoy the silence - depeche mode :)

Aine 16-11-2004 23:41

Stiltes zijn ook heerlijk om van elkaars nabijheid te kunnen genieten. Maak je er niet zo druk om. Je kan zoals gezegt wat knuffelen en zoenen gaan. Als je weer wilt praten kan je haar gewoon iets vragen. Je kan natuurlijk ook vragen wat haar op dat moment bezig houd, dan kan je meteen zien of zij die stiltes ook moeilijk/vervelend vind. Je kan ook iets anders leuks gaan doen. Spelletje, muziek luisteren, elkaar voorlezen uit een boek ect. Maar vind in ieder geval stiltes niet zo snel erg. Als jij je daar te druk over maakt zijn ze idd vervelend, terwijl zij dat misschien helemaal niet zo ervaart.

N00dles 16-11-2004 23:50

Citaat:

enjoy the silence - depeche mode
Simon & Garfunkel - Sound of Silence

Silence like a cancer grows

:p

Kenjirro 16-11-2004 23:59

schop haar in der gezicht, en ga vechten :cool: (y)

Shitonya 17-11-2004 14:07

Citaat:

bracelance schreef op 16-11-2004 @ 16:51 :
ja, dan heeft de ander eindelijk geen last meer van al die onzin die eruit kwam?

topic: niets om je zorgen over te maken. Stiltes moeten er ook zijn. Zou pas eng worden al zou je continu praten :s

droomkoningin 17-11-2004 14:56

Citaat:

DonnyDonkey schreef op 16-11-2004 @ 19:34 :
bedankt voor de reacties....

om maar even te reageren: als we een dag 8 uur bij elkaar zijn heeft t geen zin om 8 uur lang te gaan knuffelen of zoenen of weet ik veel (ga nu aub niet reageren van : 'da's toch heerlijk'....dan snap je mn probleem gewoon niet)

En over die stiltes, soms zijn ze fijn, als ik een hele middag met dr naar t bos ben geweest om foto's van elkaar en t bos te maken is t stil op de terugweg, dan hoeven we maar te kijken en weten we dat t heerlijk is. Maar als we vrijdagavond aan tafel zitten en ik ben een hele week weg geweest en we kijken elkaar aan, komen niet verder dan 'hoe was je dag'....dat was t dan, dat voelt echt niet goed...

Ik heb me ook al voorgenomen er minder mee bezig te zijn, maar steeds als zo'n stilte er is krijg ik t gevoel weer...

Ik snap je probleem wel. Ik heb er geen ervaring mee, maar dit soort stiltes lijken me idd niet echt fijn nee.. Als je mekaar een week niet hebt gezien en je weet niks te zeggen. Een hele ongemakkelijke situatie. Voelen jullie je wel op je gemak bij elkaar?
Vertel anders wat je allemaal hebt meegemaakt. Maakt niet zoveel uit wat. En dan om haar mening vragen ofzo?
Hmm.....moeilijk :s

lise_smiles 17-11-2004 15:05

allebei stil zijn en lekker samen zijn is helemaal niet erg... tot je het als oncomfortabel gaat zien en je eraan gaat ergeren. Op een gegeven moment ken je mekaar gewoon zo goed dat je niet veel hoeft te zeggen, maar al aan een kleine beweging/gezichtsuitdrukking kan zien wat de ander bedoelt. zie in dat je samen bent en knuffel lekker met haar. als je iets belangrijks wil bespreken, begin daar dan gewoon over. maar ga niet praten, om iets te praten te hebben. forceer niets, je relatie is een kostbaar iets, wees jezelf!

liefs

bracelance 17-11-2004 15:09

je hoeft het niet altijd over iets informatiefs te hebben. Je hoeft niet altijd iets aan de antwoorden te hebben. Gewoon kletsen over vanalles. Ze hebben mij wel eens gevraagd wat we deden en ik reageerde me: "kletsen". Toen vroegen ze waarover en daar had ik ook niet echt een antwoord op. Soms zaten wij een hele avond over niets te kletsen. En we hadden plezier. Het gaat er niet om dat je de tijd die je samen hebt nuttig besteedt maar dat je ervan geniet. Niet ergeren aan de mindere dingen maar genieten van de leuke dingen.

filia dei 17-11-2004 15:46

Verzamel anders 'n lijst met filosofische danwel populair wetenschappelijke discussies waar je toch nooit uit komt. Bijvoorbeeld het onstaan van het heelal of is er leven na de dood ofzo. :p

DonnyDonkey 17-11-2004 20:48

Citaat:

bracelance schreef op 17-11-2004 @ 16:09 :
je hoeft het niet altijd over iets informatiefs te hebben. Je hoeft niet altijd iets aan de antwoorden te hebben. Gewoon kletsen over vanalles. Ze hebben mij wel eens gevraagd wat we deden en ik reageerde me: "kletsen". Toen vroegen ze waarover en daar had ik ook niet echt een antwoord op. Soms zaten wij een hele avond over niets te kletsen. En we hadden plezier. Het gaat er niet om dat je de tijd die je samen hebt nuttig besteedt maar dat je ervan geniet. Niet ergeren aan de mindere dingen maar genieten van de leuke dingen.
Ja, dat kletsen doen we dus niet :/
En ik voel me zeker wel op mn gemak bij dr....ik ken dr straks 7 jaar en ze is jarenlang mn beste vriendin...maar zoals ik al zei, t praten was ineens weg...

Maargoed, ik heb allemaal dingen bedacht en heb haar deze hele week helemaal niet gesproken dus wie weet of dat wat oplevert...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.