![]() |
S.com Grootste NL-er verkiezing
Omdat er nogal wat ophef is ontstaan over de KRO-versie van deze verkiezing, leek het me leuk om te kijken wat de s.commers nou stemmen. Ik heb de top tien van de KRO gekopieëerd; mocht de man of vrouw van jouw gading er niet tussen staan, kies dan 'anders' en gooi het in de groep.
|
Ik heb op Drees gestemd, maar eigenlijk wil ik 'm wijzigen naar anders, nl. Alletta Jacobs
|
Waarom sta ik er niet op? :(
|
Laten we het dan goed aanpakken en eerst criteria stellen waaraan we grootsheid kunnen toetsen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
edit:Als ze ook nog mooi zijn zitten ze goed |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie is die gek die op Pim Fortuyn gestemd heeft?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Erasmus...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind dit echt de domste verkiezing van Nederland
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de Ruyter
|
|
Oranje
|
Ik weet eigenlijk niet waar ik op moet letten. Voor de huidige tijd zijn Drees en van Leeuwenhoek belangrijk, maar Oranje heeft wel een hele belangrijke rol gespeeld in de Nederlandse geschiedenis, alleen al als statussymbool.. Het blijft appels met peren vergelijken. (n)
|
Doe van Leeuwenhoek maar.
|
Uhm, ik weet nou niet zeker of ik niet perongeluk net naast Willem van Oranje heb geklikt op Pim Fortuyn :D:o...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Anne Frank
Ze heeft in Nederland niet echt veel gedaan, maar ze heeft Nederland een stuk bekender gemaakt. (y) Stiekem stem ik alleen op haar omdat ik haar het beste ken, de rest weet ik te weinig van of vind ik slecht. |
Grootste Nederlander? duidelijke zaak lijkt me: ik. :D
ik stem maar niet op mezelf, dan wordt de overwinning wel erg groot, dus ga ik maar voor Willem van Oranje. Michiel de Ruiter is een goede tweede. Wie heeft trouwens de VOC opgericht? dat heeft toch een grote rol gespeelt in de huidige welvaart van Nederland. |
Anne Frank is niet eens Nederlands :rolleyes:
|
Citaat:
|
Erasmus (y)
|
Citaat:
Ik heb op Willem van Oranje gestemd. |
Erasmus die heeft goed werk verricht: D!
|
Citaat:
|
Goh, wat zou hier nu de uitslag van worden? :rolleyes:
|
whjehehe zo lang pim maar niet wint, of zullen alle LPFers hier ook 20000 acounts aan maken om hde boel te vervalsen.
|
Pimmetje!!!
|
Citaat:
|
Van Leeuwenhoek. Het was of hem of erasmus, want aan wetenschappers heb je tenminste wat, politieke ideeen verjaren snel en wat een politicus doet in zijn machtsperiode is precies hetzelfde als een andere politicus had gedaan. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Van Leeuwenhoek omdat ik in Delft studeer en hij uit Delft komt en dusch koning is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hou toch op alstublieft :rolleyes:
|
Citaat:
De VOC was de eerste internationaal opererende criminele organisatie met enige terroristische trekjes. Prachtig! Die VOC! |
Citaat:
het is nu al zo vaak voorgekomen dat ik zoiets moest schrijven. zo ook hier. dus: explain please. |
Ik kan me geen preciese feiten herinneren, maar de alleraardige Jan Pieterszoon Coen heeft ooit op een eiland in de molukken besloten om de bevolking uti te moorden omdat een enkeling besloot het Nederlandse fort daar te bestormen. Ook is de overwinnign van de Nederlanders op de Spaanse Zilvervloot niets anders dan piraterij.
De VOC was wel heel belangrijk voor Nederland, omdat de staatskas voornamelijk werd aangedikt door de VOC. De VOC kan dus gezien worden als roken tegenwoordig, ook heel slecht, maar levert wel veel geld op :). Ik denk niet dat de VOC door een persoon is opgericht het is, zoals de naam zegt, een vereniging van een aantal kleinere compagnien. |
maar ja, niet dat ik feiten ontken, maar de mensen die het hardst roepen niet te generaliseren zijn daar bij tijd en wijle zelf ook behoorlijk mee bezig.
niet bepaald iets waar ik het mee eens ben. |
kan je zien hoe links dit forum is :)
|
anders, namelijk: Jan Marijnissen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54. |