![]() |
Formule 1 - Al het nieuws voor het seizoen 2005
Lijkt me wel op zijn plaats, een winter-topic over de Formule 1.
Hier kan al het nieuws, geruchten, tests, rijders-wisselingen enz. worden gepost. |
Red Bull heeft Jaguar overgenomen. Ze gaan in 2005 met het chassis van Jaruar rijden en maken tevens gebruik van de Cosworth motor...
Officieel: Red Bull koopt Jaguar Red Bull heeft het team van Jaguar overgekocht. Tijdens een persconferentie in Londen is bekend gemaakt dat het team in 2005 deel zal uitmaken van de Formule 1-grid en dat het gebruik zal maken van Cosworth-motoren. Ook Minardi zal in 2005 opnieuw gebruik maken van Cosworth-motoren. Dat is mogelijk doordat Kevin Kalkhoven, mede-eigenaar van de Amerikaanse ChampCar-series, Cosworth overgenomen heeft. Kalkhoven, zegmaar de Bernie Ecclestone van de ChampCars, toonde zich tijdens de persconferentie uitermate verheugd met zijn aankoop van Cosworth. "We wilden dat Cosworth actief zou blijven in de Formule 1. Ik ben ontzettend blij dat Cosworth behouden blijft voor de Formule 1. Hopelijk kunnen we volgend seizoen een gooi doen naar podiumplaatsen. Ik wil alle medewerkers van Cosworth bedanken voor alle steun die we gehad hebben tijdens deze moeilijke tijden. Iedereen reageerde enthousiast op onze deal. De organisatie van Cosworth staat goed en dat willen we graag zo houden." Tim Routsis, directeur van Cosworth, was een opgelucht man. "Er is nu eindelijk ruimte voor opluchting en optimisme. We hebben voor onszelf nu een duidelijke koers uitgestippeld en we zullen deze met veel enthousiasme inslaan. We zullen actief blijven in alle raceklasses waarin we ook vorig seizoen actief waren." Later vandaag zal ook Red Bull een persconferentie geven, waarin verder gepraat zal worden over de overname van Jaguar Racing. In ieder geval is nu zeker dat zowel Red Bull-Cosworth als Minardi-Cosworth volgend seizoen aan de start zullen staan. http://images.f1racing.net/large/37473.jpg |
Ook al nieuws wie daar in die RedBull-Cosworth (wat een naam :s :D ) zal gaan rijden? Welke namen gaan in de rondte?
En dat team van Dallata, komt dat ook in de F1 volgend jaar? Ben ook benieuwd wie tweede rijder van Williams wordt, Button moet gewoon blijven bij BAR. Hm... moet maar eens wat Formule 1 sites gaan afsurfen. ;) |
Citaat:
Dallara komt pas in 2006 in de F1. Button blijft idd bij BAR. En bij Williams gaan Davidson en Heidfelt een test draaien. Zeer waarschijnlijk is het dat een van deze 2 rijders teamgenoot wordt van Webber. Nog ander nieuws van deze week: Jordan heeft een deal gesloten met Toyota om van hun motoren gebruik te mogen maken in 2005. Toyota staat bekend als een van de sterkste motoren van de F1... Het ziet er dus goed uit voor Jordan, waar onze landgenoten Doornbos en Verstappen nog steeds kans maken op een zitje. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik volg de F1 al een tijdje en ben er best fanatiek in. Dus op veel vragen zal ik wel een antwoord kunnen geven denk ik. :p |
Doornbos maakt de meeste kans op een stoeltje voor volgend jaar, aller eerst natuurlijk Jordan, verder schijnt hji in gesprek te zijn met BAR als testcoureur en dr is natuurlijk een klein kansje bij dat red bull team..
al gaat daar vrijwel zeker 1 stoeltje naar Klein of Wurz (waarschijnlijk Klein, Wurz wordt vrijdag tester bij McLaren.) Ander stoeltje is dus nog vrij open al willen ze nog wel een ervaren coureur dus een Coulthard of Heidfeld. Stoeltje bij Williams gaat waarschijnlijk gewoon naar Pizzonia, Heidfeld en Luzzi testen nog wel maar de grootste kans is voor Antonio. Verder juh Jos maybe Jordan/Minardi of een Albers want die kan zn stoeltje in het DTM ook kwijtraken. achja zal nog wel ff duren voordat er wat bekend wordt is altijd :o |
Jezus, ik ben er lang uitgeweest... Liuzzu, klien, doornbos... Never heard of em... en wat de hell is Dallara?
Als Redbull Jaguar heeft gekocht, wie sponsort Sauber dan nu?? En hoe zien de zitjes er vooralsnog uit?? Wie waar? |
Citaat:
Ferrari: M.Schumacher - Barrichello B.A.R.: Button - Sato Renault: Alonso - Fisichella Williams: Webber - Heidfelt/Davidson/Pizzonia/Coulthard McLaren: Raikkonen - Montoya Sauber: Villeneuve - Massa Toyota: R.Schumacher - Trulli Red Bull: Coulthard/Liuzzi/Klien/Doornbos Jordan: Briscoe/Doornbos/Verstappen/Glock/Albers/enz. Minardi: Wie het meeste geld meebrengt Sauber heeft al aangegeven al langere tijd in gesprek te zijn met nieuwe grote sponsoren om Red Bull te vervangen. Hier is nog niet meer over bekend. Doornbos is Nederlands grootste talent van dit moment. Hij heeft al 3 weekenden op de vrijdag tests in een Jordan gereden en deed dit uitzonderlijk goed. En Dallara is een nieuw team dat in 2006 in de F1 zal komen. Evenals een ander nieuw team Dubai F1. Welk naar verluid een budget ruim 150 miljoen Euro per jaar tot zijn beschikking zal krijgen... |
Christijan Albers is alweer de derde Nederlandse rijder die een stoeltje bij Jordan schuimt dit jaar... Ik hoop dat hij ook de 2e wordt die zal gaan rijden.
http://images.f1racing.net/large/37479.jpg |
Citaat:
(thx man) |
Citaat:
Altijd goed nieuws dat er nieuwe teams bijkomen. Coulthard is volgens de baas van Redbull geen optie. Laatste gerucht is dat de drinkfabrikant een contract gaat aanbieden aan Klien. Bij Minardi en Jordan kunnen Nederlanders terecht komen. Net als bij Minardi, gaat het voor Jordan ook deels voor het geld. Ik hoop voor Albers dat hij bij DTM Mercedes of in de F1 kan rijden. In de DTM moet hij vrezen voor zijn plek: 1) Alesi en Schneider commerciaal interessant; 2) Paffet als rookie beter gepresteerd; 3) Hakkinen komt erbij; 4) Strubbelingen tussen Haug en Albers plus de neergaande prestaties. Ik zou het overigens onterecht vinden. Sportief en commercieel gezien zou van mij part Alesi wegmogen. Doornbos heeft indruk achtergelaten en wil gaan racen. Bij een testzit bij BAR zal niet verkeerd zijn. Verstappen is zonder geld exit. Met geld is alleen Minardi geïntresseerd vooralsnog, maar daar zou Verstappen niet meer rijden naar eigen zeggen. Kortom, het is weer komkommertijd! Het tweede zitje bij Williams is ook een hot-item! :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Coulthard valt waarschijnlijk af bij Williams. Davidson, Heidfeld en Pizzonia blijven over. Ik zou Davidson wel eens willen zien in de Williams.
|
Citaat:
Ik ben ook net weer een beetje aan het kijken. Maar jij volgt het helemaal niet meer he? |
Citaat:
Das al de 2e BAR-coureur die wordt tegengehouden om naar Williams te gaan... Eerst mocht Button ook al niet overstappen. BAR en Williams zullen na dit alles niet bepaald beste vriendjes zijn denk ik. :D |
Citaat:
Nee, ik ben er echt helemaal uit ja hehe. |
Citaat:
|
Citaat:
We zullen zien wat er gaat gebeuren... :) |
Dus volgend seizoen kunnen er op z'n hoogst 3 Nederlanders in de formule 1 rondrijden? :) :cool:
|
Citaat:
Ach ja, van de andere kant: het is beter dan niets. :) |
Citaat:
wordt leuk volgend jaar! |
Citaat:
Denk dat ie in de Jorden komt trouwens. |
Doornbos test opnieuw voor Jordan
Uitgegeven: 30 november 2004 13:06 Laatst gewijzigd: 30 november 2004 13:27 SILVERSTONE – Robert Doornbos gaat opnieuw de 2005 Jordan GP interim-wagen testen. De Nederlander, woonachtig in het Italiaanse Viareggio, rijdt van 1 tot en met 4 december voor Jordan in Zuid-Spaanse Jerez de la Frontera. Dat meldt het management van Doornbos dinsdag. Doornbos, de laatste drie Grand Prix actief als test- en reserverijder voor Jordan GP, is vanwege zijn ervaring gevraagd om de aftrap te verzorgen van de circuitvoorbereidingen voor volgend jaar. Van Nu.nl |
Red Bull was toch al een paar jaar geen hoofdsponsor meer van Sauber? Credit Suisse was volgens mij daar de grootste geldschieter, vandaar dat Sauber met die oerlelijke neus reed.
Verder is het design van de Red Bull auto erg verassend..... ;) en ik hoop dat Button een race gaat winnen komend jaar |
Vandaag is een unieke dag in de Nederlandse F1-geschiedenis. Nog nooit eerder testten 2 Nederlanders op dezelfde dag. Vandaag gebeurt dit voor het eerst. Christijan Albers en Robert Doornbos testen beiden voor Jordan.
http://images.f1racing.net/large/37839.jpg Christijan Albers http://images.f1racing.net/large/37835.jpg Robert Doornbos Voor Christijan is vandaag de enige dag dit hij voor Jordan zal testen deze week, maar Robert zal tot en met zaterdag achter het stuur van de gele bolide zitten. |
Ik begin steeds positiever te worden over de kansen van de nederlanders in de formule1. Ook vind ik het heel erg gaaf dat Jorden zo goed pakket heeft voor volgend jaar. Zie formule1.nl
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast is Mark Smith teruggekeerd naar het team als Technical Director. Smith was ook al technisch directeur bij het team in de succesvolste periode van het team. Hoogtepunt van zijn eerdere periode bij Jordan was onder andere de 3e plaats in het kampioenschap voor Frentzen. De laatste Jordan van de hand van Smith was de wagen van 2001. Hiermee werd het team 5e in het contructeurs kampioenschap. In de afgelopen jaren was Smith een van de verantwoordelijken van de successen van Renault F1 team. |
Lieve mensen,
voor ALLE nieuwtjes gewoon even op http://www.f1racing.nl kijken |
Zozo, Jordan dus wat positiever volgend jaar. Dan hoop ik dat er minstens 1 Nederlander daar een stoeltje pakt. (y) Het liefst Doornbos, die zie ik gewoon liever rijden en in die 3 laatste races als 3e coureur deed hij het al goed voor Jordan zijn doen.
Van Toyota verwacht ik ook betere dingen komend seizoen. |
Citaat:
www.formula1.nl www.crash.net www.grandprix.com www.formula1.com www.christijan.com www.robertdoornbos.com |
De kalender van 2005 is bekend gemaakt.
19 races en 6 weekenden achterelkaar. Turkije een nieuw circuit en daar zal dus voor het eerst een f1 race plaatsvinden en Silverstone toch weer terug op de kalender. Van mij mocht die eraf gehaalt worden, dat circuit kennen we nou wel en echt spannend is het daar de laatste jaren niet meer. Hier de kalender van 2005. 6 maart - Grand Prix van Australië 20 maart - Grand Prix van Maleisië 3 april - Grand Prix van Bahrein 24 april - Grand Prix van San Marino 8 mei - Grand Prix van Spanje 22 mei - Grand Prix van Monaco 29 mei - Grand Prix van Europa 12 juni - Grand Prix van Canada 19 juni - Grand Prix van de Verenigde Staten 3 juli - Grand Prix van Frankrijk 10 juli - Grand Prix van Groot-Brittannië 24 juli - Grand Prix van Duitsland 31 juli - Grand Prix van Hongarije 21 augustus - Grand Prix van Turkije 4 september - Grand Prix van Italië 11 september - Grand Prix van België 25 september - Grand Prix van Brazilië 9 oktober - Grand Prix van Japan 16 oktober - Grand Prix van China |
Citaat:
|
Citaat:
Van de week waren Alberts en Doornbos te gast bij Studio Sport. Ze vechten allebei voor een stoeltje bij Jordan. Wie gaat het worden? Ik hoop het liefst op Doornbos. |
Jup ik ook.
Albers is ook goed, maar toch denk ik dat Doornbos iets beter is. Hij heeft veel laten zien in zijn testsessies. In het begin had ik een hekel aan hem omdat hij zich als een watje gedroeg hij zei de hele tijd: Ik ben zenuwachtig en ik kreeg kippenvel en ik vind het heel spannend enzo. Zoiets moet je gewoon niet zeggen, je moet een echte vent zijn om in de F1 te rijden. De laatste tijd heeft hij dat afgeleerd en ik had me in hem vergist omdat ik dacht dat hij niet kon rijden, maar dat kan hij wel degelijk en nu gun ik hem zelfs een plaatsje in de F1 voor volgend jaar. Strange isn´t it? |
Citaat:
Maar goed, dat zal wel nooit veranderen daar bij de nos. En ik gun ze beiden een stoeltje, maar in ieder geval wil ik Doornbos in de Jordan zien racen. Het liefst met Albers als teamgenoot. :) |
Toch wil ik Jos ook nog ergens zien rijden.
Ben en blijf een fan... Maar als ik reeel ben weet ik dat de kans heel erg klein is. |
Coulthard rijdt volgend seizoen voor Red Bull. Zijn teamgenoot wordt of Klien of Liuzzi.
Daarnaast gaat Albers woensdag in Amerika een Champ Car testen. http://www.christijan.com/pitlane/pi...es/med/824.jpg Hij doet dit bij het Walker Racing team. Een team dat al meerdere talentvolle coureurs een kans heeft gegeven met succes. Scott Goodyear, Christian Fittipaldi, Robby Gordon en Gil de Ferran reden al voor dit team en dit zijn toch niet de minste namen in de VS. Champ Car races worden volgend seizoen trouwens allemaal op Eurosport uitgezonden, dus als Albers uiteindelijk toch naar Amerika gaat omdat hij niet in de F1 terecht kan vind ik dit toch een uitstekend alternatief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben benieuwd wat Verstappen gaat doen, nu f1 waarschijnlijk nooit meer wat wordt, hij kan naar Amerika of de DTM ( maar dat lijkt me ook niet)
Jos the Boss :p |
Citaat:
|
Yes! :) Alberts naar Minardi! (y)
En als ik diverse artikelen lees, denk ik dat Doornbos bij Jordan ook een grote kans maakt! Hij zou al bijna al het sponsorgeld dat-ie nodig heeft voor het stoeltje bij elkaar hebben. Is er een nieuw "tijdperk" van Nederlanders in de Formule 1 aangebroken? :) |
Heidi volgend seizoen bij Williams. Al is nog niet zeker of hij racer of tester wordt. Dat heeft het team nog niet besloten.
http://images.f1racing.net/large/38291.jpg Pizzonia - Webber - Heidfelt En dan zijn ook Liuzzi en Klien beiden door RedBull gecontracteert. En ook hier is niet duidelijk wie van de twee de testrijder wordt. Er wordt gesproken over een verdeling van de races over deze twee heren. Dus Klien rijdt de ene helft en Liuzzi de andere helft. |
Heidfeld naar Williams... dat vergroot natuurlijk de kansen van Doornbos bij Jordan. :cool: Het duurt wel lang, maar als je het mij vraagt, kan het verlossende nieuws dat-ie daar mag gaan rijden niet meer lang op zich laten wachten. :)(y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29. |