![]() |
wanneer zou je NIET MEER geloven?
Voor de gelovigen:
Wanneer zou je van je geloof vallen? Voor de on-gelovigen: Waarom geloof je sowieso niet (meer)? TS begint: Als een jongetje, opgegroeid in een gereformeerd/vrij hervormd gezin, geloofde ik eerst wel in een God. Totdat ik mij in de bijbel ging verdiepen en zag dat het een grote zooi onzin was. Nu jullie. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Ikzelf heb ook nooit de drang gehad om misschien wel te gaan geloven ofzo. Ten eerste heeft het me nooit getrokken, omdat niet begreep waarom ieman din iets zou geloven wat niet tastbaar is. En naar mate ik ouder werd zag ik al helemaal dat het geloof vol tegenstrijdigheden zit en dingen die nergens op slaan bevat.... duss |
Nooit dus
|
Citaat:
- De theorie verklaart niets zonder weer andere vragen op te roepen. - Het scheppingsverhaal en andere verhalen klonken me als kind al behoorlijk kinderachtig en simpel in de oren. |
Citaat:
|
Citaat:
Verder ben ik wetenschapper-in-spe, en iedere zelf-respecterende wetenschapper is niet religieus. Verder is er geen reden om aan te nemen dat er een god in wat voor vorm bestaan en is het wél aannemen van dergelijke zaken bijzonder zinloos. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik zou geloven dan zou ik niet meer geloven als ik wat ik ook probeer niet in contact kan komen met Jezus/God, en gaan denken dat ze niet (meer) bestaan of wat dan ook. Misschien. Misschien zou ik wel blijven geloven.
En ik geloof nu niet omdat ik geen contact krijg met God/Jezus/andere God(en) en dus wel moet concluderen dat ze niet bestaan (i.i.g niet voor mij) |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien leefden wetenschappers vroeger in een tijd waarin niet-religieus zijn sociaal niet geaccepteerd was. |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, dit is een zgn. 'False Dilemma'. http://www.nizkor.org/features/falla...e-dilemma.html |
Citaat:
Jouw opmerking kwam niet zo over :o :D Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben ook niet religieus opgevoed, en ik vind het eigenlijk ook niet nodig. Ik heb noch bij het christendom of een ander geloof iets gevonden wat ik de moeite waard vond. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11. |