![]() |
De grootste wereldburger
Na ons grootste-nederlander 'festijn' vroeg ik me af wie jullie als grootste wereld-burgers zien?
Wie zullen we nomineren? - Jezus - Nelson Mandela - Mao Zedong - Mohammed - ???? - ???? |
-Machiavelli
-Mijzelf -nare man -Mijzelf -Nelson Mandela -Bob Dylan -Ik |
Henk Vos.
|
|
Citaat:
|
John Lennon (y)
|
iig niet Nelson Mandela
geen Jezus geen Mohammed geen Noach geen Abraham geen Sarah geen Kain geen Lot geen Job geen Petrus geen Jozef geen Jacob eh in een volgende post kom ik erop terug :) |
Citaat:
|
er is geen grootste wereldburger
|
Henk Vos.
|
De Double Whopper met kaas en bacon?
|
Vast wel een Wesley of Ronnie
|
Offtopic: Tripple wopper met extra veel saus en groente?
Ik zal toch denken aan ; - Mohammed Ali - Lance Armstrong - De Paus - Nelson Mendala |
Citaat:
|
Adolf Eichmann :rolleyes:
|
Wie komt er als eerste met iets schokkends?
|
Citaat:
|
De grootste wereldburger?
Poehee, die is er niet. |
Ook Pim Fortuyn. :cool:
|
Citaat:
|
Augustus
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maakt me niet uit.
|
Ik denk niet dat je dat kan zeggen. Er zijn zoveel mensen belangrijk geweest voor de wereldgeschiedenis, ieder in zijn of haar eigen tijd. Veel van de mensen die we noemen zijn de mensen uit ons eigen tijdperk, maar of die ook van groot belang zijn voor de hele wereld op de langere termijn is de vraag. Er zijn zoveel mensen belangrijk geweest, je kan er nooit een aanwijzen die de belangrijkste is, zeker niet op zo'n grote schaal.
Ik vind die hele verkiezing van wie de grootste Nederlander zou zijn belachelijk, een aanfluiting. Zeker als men gaat zeggen dat Fortuyn de grootste is. Op de korte termijn heeft hij wel wat betekent, maar ik geloof niet dat het er op de lange termijn iets toe doet. Cruiff is net zo goed belachelijk. Die man kan goed voetballen, maar grootste nederlander (of bij de eerste 10)? Lijkt me niet. Erasmus, Willem van Oranje ect zijn veel belangrijker geweest. Zij speelden een rol in de geschiedenis die nu nog zichtbaar is en waar we nu de gevolgen nog van merken. Maar ach, er zijn zoveel belangrijke en bepalende mensen geweest en om daar 1 uit te kiezen is gewoon belachelijk. |
Marshall.
|
columbus?
|
Theo van Gogh.
|
Citaat:
|
de man die het bier uitgevonden heeft
|
absoluut niet pim fortuyn!
wie wel...? uuh god?! ik ken hem niet ben hem nooit tegen gekomen maar ik denk dat die voor de meeste mensen wel veel betekend. vandaar mn antwoord... |
Citaat:
C'est moi: God is natuurlijk ook geen wereldburger, he. |
Hans van der tocht
|
Die bestaat niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Togt ;)
|
- Wernher Von Braun
- Albert Einstien - Robert A. Heinlein - Gary Larson - William Shakespeare - Юрий Гагарин om maar een paar kandidaten te noemen. |
Citaat:
*Ik ga een klinker kopen, Hans... De P! -Dat is geen klinker, Mark... *De Q! [Ik heb hem niet bedacht. Als je 'm zelf leest is-ie ook leuker] :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02. |