Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   navelpiercing onstoken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1015742)

nicklesswarior 17-11-2004 11:36

navelpiercing onstoken

Jah, ik weet het, heb de zoekfunctie gebruikt, maar het antwoord wat ik zoek stond er niet in

Ik heb vorige week zondag mijn navelpiercing laten zetten. In het begin deed het geen pijn, en was maar een heel klein beetje rood. Nu is het bovenste gaatje zeg maar heel erg rood, heel erg pijnlijk, en lijkt het alsof er iets van pus of wondvocht uitkomt. Ik was het iedere dag met Unicura zeep. Nou is mijn vraag

waarom is alleen het bovenste gaatje ontstoken, hoelang gaat dit duren, en wat kan ik doen om het beter schoon te houden zodat het sneller geneest (in ieder geval niet meer ontstoken is)

Ik heb toen ook een labret piercing laten zetten. Ik heb gehoord dat een lippiercing het snelst geneest, maar van deze piercing heb ik helemaal geen last gehad. Het is ook niet onstoken, en ook niet ontstoken geweest. Wat is het verschil met mijn navelpiercing? Ik heb er btw niet echt heel erg veel aan gezeten, en ook gewoon alleen maar katoen gedragen.

Kuz,
Mij

barkrukkie 17-11-2004 12:12

Ik heb er zelf niet veel verstand van, maar heb ff via google wat pagina's bekeken

Wat ik eruit kon afleiden was dat navelpiercings gebruikelijk zo'n 6 maanden nodig hebben om te genezen, soms korter, soms langer (8-9 maanden was maximum wat ik erbij zag staan).
Tijdens die periode is het meestal rood, en er kan vocht/'pus' uit komen.

Zolang die pus redelijk helder van kleur is en geen bloed bij zit schijnt het niet zo'n ramp te zijn.

verder staat op deze site wel veel nuttige informatie voor zorg/tips volgens mij :):
http://www.tribalectic.com/NavelJewelryAftercare.asp

MieX 17-11-2004 13:07

Misschien kan Het grote piercingtopic op LS je vraag beantwoorden?

Qamra 17-11-2004 15:54

Gewoon goed schoonhouden en nooit dat ding eruit halen.

Melig-Meissiej 17-11-2004 16:10

heb ik ook gehad
heb ff naar de piercinsshop gebeld wat ik moest doen
ik maakte hem volgens hen TE VAAK schoon
je moet er absoluuuuuuuud ff paar dagen niet aanzitten en kijken of het dan minder geirriteerd is
als het aan blijft houden toch maar ff mee terug gaan kijken wat ze eraan kunnen doen
idd NIET uithalen!

bij mij was het na een weekje al een eind beter
maakte hem daarna eens per week schoon, hij moest erg troeperig zijn

Nyai 17-11-2004 16:26

hoe ziet het eruit, wat er uit komt?
is het doorzichtig? of wit? of geel? of groen?
Dat het gaatje rood is, is normaal, er zit tenslotte een stuk metaal door je lichaam.
Een navelpiercing duurt erg lang met genezen, zo rond de 9 maanden. Dit omdat je buik constant beweegt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een labret.
Bij mij deed ie er een jaar over, en ik heb er nu nog 2 die ik net een maandje of 4 heb.

Wat voor materiaal zit erin?
Is het een ringetje of een staafje?

Qua verzorgen:
3 keer per dag wassen met unicura nummer 2, en daarna even een pufje calendulan wondspray erop doen.

Eventueel kun je ook spoelen met wat zeezout:
een theelepel zeezout door een mok gekookt water roeren.
Wel even laten afkoelen he ;)
Dat kun je ook 3 maal daags doen, naast de normale verzorging.
Zeezout werkt een beetje als trekzalf, en trekt het vuil uit je wondje vandaan.

Beweeg het staafje(of ringetje) zo min mogenlijk en zorg dat er absoluut geen broek oid op zit.
En smeer er absoluut geen zalfjes of cremes op, en gebruik ook geen dingen als pure alcohol, betadine, etc.

Als je verder nog vragen hebt, mag je me altijd pm-en ;)

nicklesswarior 17-11-2004 16:29

waar koop ik calendulan en wat is dat???

thanx voor antwoorden
me

Qamra 17-11-2004 16:33

Citaat:

Nyai schreef op 17-11-2004 @ 16:26 :
Dit omdat je buik constant beweegt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een labret.
Ik denk dat ik meer praat of eet dan met mijn buik beweeg :D

Een labret heeft aan een kant slijmvlies en dat geneest als een tierelier.

En de mijne is zaterdag gezet en ook nog behoorlijk rood en korstig enzo. Och het is een verse wond, gewoon lekker afblijven zoveel als kan.

Nyai 17-11-2004 16:33

Citaat:

nicklesswarior schreef op 17-11-2004 @ 16:29 :
waar koop ik calendulan en wat is dat???

thanx voor antwoorden
me

Calendulan wondspray is een homeopatisch geneesmiddel, het is van vsm.
Bij de drogist, reformwinkel, apotheek?
Ik heb mijnes bij de da vandaan.

Nyai 17-11-2004 16:34

Citaat:

Qamra schreef op 17-11-2004 @ 16:33 :
Ik denk dat ik meer praat of eet dan met mijn buik beweeg :D

Een labret heeft aan een kant slijmvlies en dat geneest als een tierelier.

En de mijne is zaterdag gezet en ook nog behoorlijk rood en korstig enzo. Och het is een verse wond, gewoon lekker afblijven zoveel als kan.

Alleen met ademen beweeg je je buik al.
en wat dacht je van iedere keer dat je bukt, of je omdraait, gaat zitten, gaat liggen?

Qamra 17-11-2004 17:01

Citaat:

Nyai schreef op 17-11-2004 @ 16:34 :
Alleen met ademen beweeg je je buik al.
en wat dacht je van iedere keer dat je bukt, of je omdraait, gaat zitten, gaat liggen?

Moet je er eens op letten hoevaak je je lip beweegt :s

Ui 21-11-2004 15:41

beetje biotex oplossen in water, ontsmet heel goed :)

en het is juist goed als er spul uitkomt, vaak zijn dat oa zeepresten en andere afvalstoffen, het zou juist verkeerd zijn als die er niet uit zouden komen..

verder, zoveel mogelijk van je navel afblijven

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.