![]() |
muziektijdschriften
Lezen jullie muziekbladen? En welke?
Daar was ik wel benieuwd naar :) Ikzelf lees (sinds kort :) ) de aardschok en de rock tribute. |
vroeger aardschok, rocksound..totdat je erachter komt dat het internet goedkoper is en ook nog eens up-to-date ook.
nu dus alleen nog de slagwerkkrant (Y) |
Alternative Press (y)
Rocksound is wel okay af en toe Revolver Magazine (hoewel daar moeilijk aan te komen is) |
Oor.
|
Jersey Beat
Dirt Culture Choke High Heels Slut Razorcake Oor |
Citaat:
|
soms oor.. soms up magazine.
|
Up en oor
|
ik lees de gratis blaadjes
music minded en platomania (y) de OOR lees ik in mijn tussenuur op school in de mediatheek even snel door. en ik jat graag de Q van haligh |
Mindview.. Omdat ie gratis ligt in de Boudisque
|
Hitkrant en Break Out! regelmatig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
slagwerkkrant (y)
|
OOR en de Humo hoewel die laatste niet een muziektijdschrift pur sang is
|
Citaat:
ontopic: Reflections zine Opposite-zine Bullit The Paper en het liefst veel crappy gekopieerde zines met interviews met bands waar je nog nooit van gehoord hebt (Y) |
Aardschok. Staan erg veel goede cd-recensies in! Heb veel artiesten/bands daardoor leren kennen. En dat er nou af en toe KoRn of Slipknot op de cover staat boeit me niet zoveel, ze moeten toch ook de kosten kunnen betalen en wat winst maken. De interviews zijn meestal ook erg goed. En Steven Smegma is natuurlijk gewoon cool! (y)
|
geen
|
gonzo(Y)
oor en de gratis tijdschriften die ik bij platenzaken vind |
Citaat:
|
Soms Ablaze, maar mijn Duits is vrij slecht.
|
Citaat:
Ikzelf lees de Oor (via cjp abonnement. Je betaalt 2,75 per maand. Blad zelf is niet veel aan, maar je moet toch wat) en de engelse RockSound. Verder wat ezines enzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had een abo op Samsonic maar volgens mij is die dood :confused: als dat echt zo is krijg ik geld terug!
Verder de rocksound maar daar staat niet altijd veel cools in... Up magazine en oor weleens via mn vriend |
rocksound
|
Citaat:
|
Tutto Musica, het meest gerespecteerde Italiaanse muziekblad
heb ik ingestaan :cool: |
the wire
uncut soms sound on sound maar dat gaat meer over muziekapparatuur interface geldt hetzelfde voor (en is een beetje kut maarja) livexs |
vroeger af en toe de rocksound. maar nu, kan mn geld wel beter besteden.
|
deze is net nog geweest...
OOR = goed blad Rocksound = slecht blad ik heb een abo op OOR |
Citaat:
|
Oor
Q |
up magazine...
jammer kan ik hem nergens halen hier in de buurt. |
ik vind de oor echt kut
|
Citaat:
eerder de rocktribune en de aardschok nu de OOR. |
Citaat:
|
bij rocksound durft men tenminste voor zijn mening uit te komen. Ik heb het idee dat bladen als de Oor en Aardschok weleens censuur opgelegd krijgen omdat ze al slechte contacten hebben met bepaalde labels.
Snap niet wat mensen slecht vinden aan rocksound. Ze recenseren een breed spectrum aan muziek en doen dat naar mijn idee erg netjes met goede recensies. Als zij een goed cijfer aan een cd geven dan is die cd in 9 van de 10 gevallen ook echt goed. Dat is bij de Oor of de Aardschok wel anders. De Oor bijvoorbeeld schrijft soms recensies die echt nergens op slaan, alsof die persoon zich maar half in de band verdiept heeft. |
Dat vind ik dus ook over de Oor...ik vind hem ook niet leuk om te lezen ofzo.
Via de aardschok heb ik nu al een heleboel bands leren kennen (y) Oh en over de hitkrant, dat is inderdaad geen muziekblad maar een blad over top40-artiesten (en dan niet over hun muziek :p ) Ja ik heb er ook 4 jaar ofzo een abbonement op gehad :o |
Citaat:
|
RockHard
|
Ik had vroeger een abbo op de OOR, maar ik heb 'm eigenlijk nooit echt gelezen omdat ik het allemaal saai geleuter vind.
Dus nu lees ik heel af en toe es een muziekblaadje zoals Q, NME of MOJO. Maar alleen als ik genoeg geld heb. @Danique: De Samsonic is al een tijdje dood. 't was verdekte tabaksreclame en dat mag niet ofzo. Jammer maar helaas. Ik heb een brief van ze gehad waar ik of m'n geld terug kon vragen of een paar weken een ander tijdschrift kon krijgen. Ik koos 't laatste. Maar ja, Gelukkig heb ik wel behoorlijk wat spulletjes bij ze gewonnen waardoor die abbonementsprijs al lang is terugbetaald (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Om maar te zwijgen over de 'contactadvertenties'.
|
RockSound vind ik ook verschrikkelijk. Lui hebben er een handje van om bepaalde bands helemaal de hemel in te prijzen terwijl als je het gaat luisteren gewoon bout muziek is. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
OT: Slagwerkkrant en Aardschok. |
Citaat:
ik lees af en toe aardschok, maar meestal lees ik gewoon nix.. het gaat tenslotte om de muziek :P |
euw elle? :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32. |