![]() |
Gltc
heeey allemaal,
ik ben van plan om GLTC te gaan studeren. Wie van jullie doet dit al en welke universiteit is hiervoor het leukst???? groeten!!! |
-> Studiekeuze
|
wij hebben op school een meisje, dat GLTC studeert in Leiden, ze was de beste leerlinge een aantal jaar geleden in G&L. Nu geeft ze KCV en latijn & grieks aan de onderbouw
maar ja, je moet zelf universiteiten bezoeken als je een goede keuze wilt maken daarover. |
ik ben in de herfstvakantie naar Nijmegen geweest bij GLTC en ik kan je het echt aanraden het is heel gezellig!
Ik weet zelf nog niet of ik het ga doen maar als ik het ga doen dan zeker in Nijmegen |
Ik ben ook van plan gltc te studeren maar dan in Groningen. Btw 25 november is daar "Een dag gltc-student" (feitelijk ook vrijdag nog geloof ik)
|
Citaat:
Ja, welke universiteit is het leukst? Ik zou natuurlijk Groningen zeggen :p maar dat moet je toch zelf beslissen. Dus gewoon naar opendagen gaan, de sfeer 'proeven' enzo. Verder zijn er wel kleine verschillen tussen de GLTC-opleidingen aan de verschillende Nederlandse universiteiten: - Groningen: gericht op een goede integratie van taal&cultuur - Amsterdam: meer de nadruk op de talen (taalkunde) - Nijmegen: meer nadruk op Christendom (Christelijk Latijn enzo) Waar Leiden zich in onderscheidt weet ik niet. Trouwens, ik heb deze verschillen ook maar van horen zeggen en uit de informatieboekjes, maar in de praktijk valt het heel erg mee. Iedere studie zoekt punten waarop ze zich kan profileren en om de geďnteresseerde aankomende studenten naar háár opleiding te laten komen. Dus ja, laat je daar niet te veel door leiden, maar beslis zelf welke universiteit, studie en stad je het leukst vindt. |
eeeey
:eek: :eek: :D bedankt allemaal. Nijmegen lijkt me nu nog wel het leukst. Plus dat je daar je educatieve master in 1 jaar kan halen i.p.v. 2 jaar groetjes :rolleyes: |
Euhj volgens mij doed/deed Chaucus dat :)
|
Citaat:
|
Hoi!
Ik ben eerstejaars GLTC aan de VU in Amsterdam, t is echt superleuk hier! De sfeer is gezellig, de docenten zijn erg leuk, en de studievereniging is geweldig! Kom zeker kijken, meelopen mag altijd, stuur me een email en ik regel t voor je! Ellen |
heey bedankt zeg...
ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen A'dam en Nijmegen.. ik weet het nog niet, maar bedankt voor het aanbod. groetjes marije :p |
oud topic is dit zeg.
gltc is mijn 2e keus na geneeskunde, ik wilde daar eigenij wat meningen bij lezen... |
Citaat:
|
tja, ben hier nog nieuw...
ben nog alles aan het uitvinden... |
Je kunt het beter even hier vragen, want daar komen meer mensen die veel interesse hebben in Grieks en Latijn. http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=34
|
Deze kan dicht. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |