![]() |
Jeugdig taalgebruik...
Waar ik mij de laatste tijd aan kan irriteren is het breezersletjestaalgebruik! Hoofdletters en kleine letters door elkaar heen en letters vervangen door tekens. Misschien is het modern en heel erg hip maar ik kan me er aan ergeren. Misschien ben ik van de oude stempel die bijna elk woord nog voluit schrijft. Maar sommigen gaan 'zin' veranderen in 'sin' (in de context 'heb sin in vandaag').
Waar is de liefde gebleven voor de Nederlandse taal. Kortom, wie irriteert zich ook aan dat soort Nederlandse taalverbasteringen? |
ik vind t ook heel irri hoor, die hoofdletters en kleine letters door elkaar heen, totaal niet leesbaar :nono:
|
Ik erger me nog meer aan mensen die zeggen dat ze zich 'ergens aan irriteren', want dat is net zo fout als het schrijven van het woord 'zin' met een S.
|
Irritant.
Er zijn hier al zóóóóóóóóóveel topics over gweest.. :rolleyes: |
Citaat:
|
Ik erger me aan heel veel taalfouten.
|
ik erger me meer aan mensen die het stoer vinden om te mierenneuken over taalfouten, dan aan mensen die de taalfouten maken of zelfs breezer typen.
|
Citaat:
|
sommige doen het wel beetje heel erg overdreven, dat vind ik wel irritant. Maar een beetje afkorten dat doek zelf ook ook :p
|
Citaat:
|
Ik niet.
|
ik
|
Citaat:
zoals dat belspelkind bij RTL 4 wat in kopspijkers te zien was, en natuurlijk die van TritsKids |
Waarom is dit nou weer jeugdig taalgebruik? Het meerendeel van de jeugd praat gewoon normaal, toch?
|
Citaat:
nee |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en daar praten ze met 'ouwe' 'schraal' 'dissen' en 'chicca' |
Citaat:
|
Citaat:
zelfs meer, in boerendorpen gaan ze 's avond vaak gezellig bij elkaar zitten ipv achter msn |
Ik erger me niet aan het taalgebruik, maar aan de mensen zelf
|
Citaat:
nee TRA (ofzo) zei dat de meeste jongeren gewoon Nederlands spreken. Ik zei dat dat niet zo was, dus dat veel jongeren juist niet gewoon NL's kunnen. Een machiavelli unban iemand die zei juist weer dat ze misschien in boerendorpen zo was, maar in stedelijke omgevingen ze wel Nl's spraken. en ik zeg dus juist weer dat ze in stedelijke omgevingen juist niet normaal Nl's praten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Offtopic: Worden hier nou tal van replies verwijderd?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zucht.
|
Citaat:
|
Citaat:
'Wie ERGERT zich ook aan...' of 'Irriteert het nog meer mensen...' En verder erger ik me er ook dood aan, ook aan mensen die irriteren en ergeren niet goed kunnen zeggen ;) . Blijft moeilijk mensen, Nederlands praten. :rolleyes: |
Citaat:
|
ik overweeg zelfs naar vlaanderen te emigreren aangezien ik heb gehoord dat breezah-taal daar veeeeel minder gebruikt wordt.
mijn grootste angst is dat het over een tijd echt gebruikelijk wordt net zoals zinnen like 'ik ben groter als jou' en dat het dan ook daadwerkelijk mag(n) :( |
Ik irriteer me er soms aan. Sommigen hebben het normaal en anderen echt over de top en als het laatste het geval is irriteer ik me er wel aan.
|
~BrEe-ZaH-cul-tuur (de ~ (v.))
het collectief dat zich op het medium Internet verschanst met verschillende motieven, veelal om zichzelf te etaleren in de hoop een (seksuele) relatie te krijgen en/of ego strelende praktijken te beoefenen en tegelijkertijd zijn of haar arrogantie te uiten. Communicatie gaat via een intern ontwikkeld taaltje, het BrEeZaH-jargon. ~BrEe-ZaH-jar-gon (het ~ (o.)) meest gebruikte taal onder mensen die behoren tot de BrEeZaH-cultuur. Vrijwel identiek met de Nederlandsche Taal, met uitzondering op de manier waarop de meeste woorden en zinnen worden geschreven en uiteraard de spelling die veelal foutief wordt toegepast. Letters worden afgewisseld met grote en kleine letters en de 'en' op het einde van een werkwoord wordt vaak vervangen door 'uh'. Zie voorbeeld: "Hmmz JaH Ik MoEt NoG NiEuWe BrEeZaHs KoPuH, goSsIeZz Ik VraAg Ut wEl AaN mUh VrIeNdJuH VaN 23 JaArtJuHs OuD diE mE Op 14 JaRiGe leEftiJd oNtmAagd HeeFt." ~BrEe-ZaH-chick (de ~ (v.)) vrouwelijk exemplaar van een persoon die tot de BrEeZaH- cultuur hoort. Te herkennen aan het dragen van merkkleding (met vaak grote logo's) en overdadig make-upgebruik. Bijna in alle gevallen communicerend in het BrEeZaH-jargon of andere chat-talen die afwijkt van het normaal Nederlands. Op het internet vaak actief met het rondsturen van nietszeggende forwardmails. Bijna in alle gevallen op minderjarige leeftijd ontmaagd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je taalgebruik. je houding. nogmaals jij. je (gebrek aan) intellect. zal ik doorgaan, of snap je het al? EDIT: oh ja, je signature ook nog. en je nickname. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik ben een hij, dus gelieve mij niet met 'haar' aan te spreken. |
Citaat:
ik kan bijna niet geloven dat je echt zo dom bent, maar dat je het expres doet kan er bij mij ook niet in. |
Citaat:
sorry van dat ''haar''.. ik let voortaan wel beter op :p . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00. |