![]() |
Paard eet poep
:confused: Hallo allemaal. Op de manege hebben we en paard waar ik zelf op rijdt.
Maar soms vooral in de winter als ze heeft gepoept en ik ben bv in de les aan het rijden draait ze om om het op te eten :confused: Daarna gaat ze erg veel schuimbekken ja niet erg veel maar toch :confused: Waarom is doet ze dat het poep opeten :confused: |
Beter dan andersom toch? Zo kun je het ook bekijken.
|
:rolleyes:
|
Citaat:
maar dat paard vindt dat gewoon lekker of kirjgt een beetje weinig eten natuurlijk |
oja de hond van ces't moi doet het ook
|
Wel meer paarden doen het, kan niet echt kwaad denk ik zo.
|
Ok is goed :)
|
2 dagen geleden las ik hier over ene hond die poep at, nu een paard :eek:
|
Meestal komt dat doordat ze iets missen in hun voeding.
|
Citaat:
|
is dat een vraag? :|
zouten, mineralen, vitaminen. |
Zoals al eerder genoemd; meestal hebben de dieren het idee dat ze wat missen in de voeding (en neem maar van moedertje natuur aan; dan missen ze ook wat).
Probleem is dat het een manegepaard is, anders had je het dier op andere voeding kunnen zetten. Meestal wat eiwit/zout-rijker voedsel. Ga het eens vragen aan de stalhouder zou ik zeggen, voer haar wat bij. |
Mijn paard eet ook wel eens poep, maar alleen als ik de stal aan het uitmesten ben en net met een volle schep stront rondloop, maar dat is dus puur om te kwallen :s :D
|
Honden die hun eigen shit opeten vind ik wel handig, dan ligt het niet meer zoveel op straat :D
|
oed iedee ik zal het van de week nog vragen aan de manegeeigenaar. Jullie horen het nog van me :)
Is het messchien slim als ik een zoutblok koop :confused: Ohja de manege paarden krijgen hier te eten: Bix en kuilgras. Dus met andere woorden er zitten dus niet genoeg eiwitten in enzo :confused: Meestal neem ik iets extra mee zoals sinsasppel biet, wortel of iets anders mee voor me lieveling (degene die nu poep eet dus) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36. |