Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   nieuwe bios (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=101658)

Toeter! 23-05-2002 10:33

nieuwe bios

ik heb net op de asus-site een nieuwe bios gedowned voor mn CUBX-mobo...
Nadat ik t ge upzipped had, was het een .awd-bestand. Waarmee moet ik dat openen of hoe moet ik t gebruiken..??

bvd
Toeter!

eddie 23-05-2002 10:46

staat wel op de asus site

Triloxigen 23-05-2002 11:10

Om eerlijk te zijn..

Op de manier hoe je het vraagt heb ik maa 1 tip voor je:
Ik zou als ik jou was er niet aan beginnen zonder hulp

pietje63 23-05-2002 16:14

Citaat:

McLaren schreef:
Om eerlijk te zijn..

Op de manier hoe je het vraagt heb ik maa 1 tip voor je:
Ik zou als ik jou was er niet aan beginnen zonder hulp

idd, bios upgrade heeft standaard geen zin, tenzijn je een functie nodig nodig hebt die niet in je huidige bios zit... (zoals ik had met een hdd van 20 gb die niet ondersteunt werd)

en als je het verkeerd doet kan je pc erg kapot gaan

Octopus 23-05-2002 17:21

Met het Award Flashproggie. Zal vast wel ergens op de Asus-site staan...

Boeing 747-400 23-05-2002 21:20

Citaat:

pietje63 schreef:

idd, bios upgrade heeft standaard geen zin, tenzijn je een functie nodig nodig hebt die niet in je huidige bios zit... (zoals ik had met een hdd van 20 gb die niet ondersteunt werd)

en als je het verkeerd doet kan je pc erg kapot gaan

Een BIOS-update KAN je PC ook een stuk sneller maken...dus helemaal nutteloos is het nooit.

Maar ff ontopic, als ik jouw was zou ik idd niet gaan klooien met je BIOS als je niet weet wat je doet!!

wilhelm 23-05-2002 21:39

je kunt je bios flashen met het programma awdflash.exe, te halen op de via-site of de asus-site. Je moet je computer in DOS booten zonder dat er een memorymanager geladen wordt, het makkelijkste is om bij het opstarten op F5 (weet niet precies meer zo, kan ook F8 of F10 zijn :) ) oid te drukken als er "verify DMI Pool data" in beeld komt, dan slaat ie je windows opstartbestanden over en kom je in een (DOS)prompt terecht. dan ga je naar de map waar je awdflash.exe en het awd bestand hebt staan en dan typ je awdflash xxxx.awd en dan doet ie het als t goed is.......

beetje een kort-door-de-bocht uitleg maar dit geeft een kort overizchtje van hoe het werkt. Maar als ik jou zo lees denk ik er net als de rest over dat het niet echt verstandig is om te gaan flashen, je kunt je comp er ook mee mollen nl als je t fout doet.
"If it ain't broken, don't fix it" !

hoopt dat dit iets helpt in je keuze..

Quintiano 24-05-2002 00:41

Exactly. If it ain't broken, don't try to fix it.

Als je die update écht nodig had gehad, had je wel geweten hoe je moest handelen.

Begin er dus niet aan, i.i.g. niet op eigen houtje.

spawn again 24-05-2002 20:18

!!!ALLEEN JE BIOS VERNIEUWEN ALS ER IETS MIS IS MET JE PC!!!

Anders echt NIET doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.