![]() |
[Gateway] Ongewenste sites / popups blokkeren
Hallo mensen,
Ik loop momenteel stage op een school waarbij leerlingen regelmatig op ongewenste sites zitten. Aangezien dit niet de bedoeling is uiterraard moeten we opzoek naar een oplossing hiervoor. De gateway draait op Mandrake Linux 9.0 , maar het euvel wil dat ik totaal geen Linux kennis heb :( Weet er hier iemand een ( gratis ) oplossing om ervoor te zorgen dat de gateway sites/banners blokt ?? Alvast bedankt! |
Zegt proxy je iets?
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat op jou school niet hebben... Dat heeft nl iedere school zover ik weet :D |
Uiterraard.. we hebben dus ook een Proxy, maar ondanks dat slippen er de laatste tijd fcking veel sites doorheen .... :/
( en ja uiterraard staat de proxyserver ingeschakeld bij internet opties ) |
Citaat:
Maar bedenk wel dat een site waar informatie over bijvoorbeeld SOA's ook geblokkeerd worden.. |
Is het plaatsen van een nieuwe hostfile op die proxyserver misschien ook een oplossing .. ?
Een andere stagiair had er toen eens een hostfile erop gezet ( staat er nog steeds op ) maar misschien is het beter als er een nieuwe hostfile opkomt dan ofzo ? en zo ja, enig idee waar ik een goede hostfile vandaan kan halen ? |
op mijn stageschool gebruiken ze dit . weet alleen niet of het gratis is....
|
Citaat:
Maar er zijn miljoenen sites die je ook wil tegenhouden, en dat werkt dan niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40. |