![]() |
(BOOM)eikels
Okeej, this is it...
Ik word gewoon bang van mezelf: ik voer mijn eigen rare ideeen uit zonder daar ook maar even erbij na te denken. Ik zag daarnet een eikeltje liggen, tja, herfst en zo he... En die lag dus al een tijdje op mijn bureau, en ik hem openbreken, zo'n knoeier ben ik dan ook wel weer. Maar de binnenkant zag er dus best wel uit als nootjes of zo. En ik besef me nu dat ik dus net een stukje (boom)eikel heb gegeten :s Het was zelfs best eetbaar!! Maarja, aantal vragen: 1. Is dit dodelijk of slecht voor je? 2. Wat bezielde me? 3. Wat kan ik in het vervolg tegen dit soort rare ideeen doen? p.s: het is dus echt gebeurd... |
Nou, het is niet dodelijk hoor, ik leef ook nog steeds :p.
Iemand heeft me wel eens een stukje gevoerd, en ach boeiend, het kan heus geen kwaad. |
neehoor, geenzins slecht voor je, alleen niet zo lekker waarschijnlijk en een beetje hard om op te kauwen. En in het vervolg gewoon blijven doen als je zin hebt om iets te proberen :)
|
Pfjiew *kan weer slapen*
|
Probeer ze eens te bakken...
Vervanger van chips bij de tv. |
Citaat:
2) je bent een trompettiste 3) van je trompet afblijven :p overigens: kastanjes uitde veluwe zijn wel erg lekker, de tamme variant dan... |
zitten daar soms niet van die witte wormen in?
|
Citaat:
Yummie |
Citaat:
|
nee als ze verrot zijn bedeol ik
|
Citaat:
Nja die kan dan het bos in mij verrijken (at vroeger ook altijd appels met klokhuis op) |
Is helemaal niet slecht joh, poep je toch gewoon uit,
|
Citaat:
|
In een bedje van gras :P jaja
|
Ik at vroeger ook regelmatig eikels :s
Tja, ik had zoiets van, waarom wle kastanjes, beukenootjes en hazelnoten en geen eikels? Ze zijn alleen zo bitter :s Kan iig geen kwaad :) Ik at (dus niet alleen kauwen) vroeger ook wel eens gras :o , later heb ik het eens gerookt :bloos: |
jemig jongens en meisjes! in eikels zit blauwzuur.. dus hou je een beetje in hè, één zal wel niet erg zijn maar daarna zou ik maar weer gewoon tamme kastanjes gaan eten. dus de kastanjes met heelveel scherpe naaldstekels, en niet die met weinig stompe stekeltjes.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...=Google+zoeken http://www.ecologiebibliotheek.nl/kastanjes.htm zelfgemaakte kastanjepuree is trouwens echt v e r s c h r i k k e l i j k lekker. heb me er al meerdere keren misselijk aan gegeten :cool: |
In appelklokhuizen zit ook blauwzuur, daar heb ik er ook al tientallen van weggewerkt dus tja :P
|
Citaat:
Tip: niet doen... |
Citaat:
Dat gras was trouwens toen ik nog in mijn 'kijk mij stoer roken' periode zat. Tegenwoordig hou ik het bij shag :o |
nog even miepen: blauwzuur zit alleen in de pitjes van appels, hoor... :cool: :p
mjah tis gewoon niet zo heel slim om er veel van te eten. tjah, gras roken.. ik heb het volgens mij ook wel eens gedaan :bloos: maar ik rook tegenwoordig stiekum ook gewoon sjek. |
eikels eten zou ik niet aanraden...
tamme kastanjes... yumm gras kun je ook gewoon eten, alleen moet je dan het sappige stukje druit wurmen wat meestal onderaan en in het midden zit. beetje veel werk voor een stukje van 3mm... |
Citaat:
Maarre, van thee roken ga je gegarandeerd over je nek... Tenminste de jongen die dat deed dan, ik heb even overgeslagen :P |
Citroenen met schil, wie heeft dat wel eens geprobeerd? :P
|
Citaat:
|
Citaat:
(ik was 4 okeej :P) |
Citaat:
|
me to! lekker toch of niet?
|
Er zit wel een bepaald soort zuur in volgens mij. Soldaten ed aten dat toch in de oorlog en werden er ziek van.
Kastanjes kan wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10. |