![]() |
Hart gaat te snel
Toen ik vannacht achter m'n pc zat begon opeens mijn hart heel snel te kloppen en vlak daarna voelde ik het in m'n keel en werd m'n gezicht helemaal warm en leek het net of ik ging flauwvallen. En als ik nu mijn hartslag voel is het net of hij veel te snel gaat. Iemand enig idee wat dit is? Als het weer gebeurd ga ik wel naar de dokter maar misschien heeft iemand anders dit ook gehad?
|
Hyperventilatie, wellicht?? Indien je chronisch een erg hoge hartslag hebt, kun je bv miss gaan sporten om zo je conditie op peil te brengen.
PS, wat noem je snel? 60-80 hartslagen per minuut is gemiddelt. Tijdens sportactiviteiten kan dit zelfs stijgen tot bv 190. |
Citaat:
En ik heb ook wel eens gehad dat m'n hart voor 2 seconden heel hard klopte in m'n keel waarbij ik ook dacht dat er iets ergs was (dus niet zomaar hartkloppingen, maar op een hele rare manier). Bij mij was er echter 5 minuten later niks meer van te merken aan m'n hartslag, dus ik weet niet of het hetzelfde is als wat jij bedoelt. |
Citaat:
Ik heb ook wel eens dat mijn hart raar doet, maar als het te hard blijft kloppen kun je wel naar de dokter gaan als je je er zorgen over maakt :) |
Het kan ook zo zijn dat omdat je je hartslag zelf gaat meten, die omhoog gaat, omdat je je er een beetje druk om maakt.
|
Citaat:
Bedenk maar, anders zou je als 65 jarige die sport een hartslag mogen hebben van 245. Niet erg gezond ;) Als je jonger bent ben je vitaler en kan je dus een hogere hartslag 'aan'. |
max: 220-leeftijd
:p |
Topicstarter: kun je dan even een getal geven? Tel je hartslag voor 15 seconden en doe dat getal x 4.
Mijn hartslag is ook regelmatig bijna 100 als ik in bed lig. Het kan per persoon verschillen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De oorzaak was dat de bundel van Hiss in mijn hart, de vezels die de elektrische impuls voor de hartslag geleiden, een soort van kortsluiting maakte, waardoor die impuls bleef rondgaan en mijn hart dus heel hard klopte. Een vorm van hartritmestoornissen dus. Ik heb dit sinds die tijd niet meer gehad, mar ik heb nog wel regelmatig een abnormale hartslag, ook met slagen overslaan enzo, vrij irritant. Nou vertel ik dit niet om je bang te maken ofzo, ik wil alleen maar zeggen dat het verstandig is even langs de dokter te gaan, zeker als je gekke dingen blijft voelen. |
@TS: veel cola gedronken? of iets anders waar caffiene inzit?
|
Citaat:
Het is nu al wel weer wat minder maar ik voel wel steeds iets raars bij m'n hart, geen pijn ofzo maar een beetje een irriterend gevoel. @SayCheese: Het is idd net zoiets, zal ik maandag toch maar even naar de dokter gaan denk ik. |
way TS zegt, heb ik ook wel eens. dan ben je gewoon bezig en dan voel ik mn hartslag omhoog schieten. geen idee wat het zijn kan. heb me ook wel eens afgreevraagd of het ernstig is, maar ik hoor van meer mensen dat ze het wel eens hebben,dus ik maak me er niet zo druk om, en probeer gewoon rustig te ademen als t weer gebeurt.
|
Het is nog niet weer gebeurd en ik maak me er ook niet echt druk om maar misschien is het wel wat ernstigs en dan kan ik er beter even mee naar de dokter gaan toch? Want dan weet ik het iig zeker. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20. |