![]() |
mp3 liedjes formateren!
Hallo...
Ik heb een vraagje, ik heb mp3 speler met 256 mb, maar nu wil ik mijn liedjes kleiner maken want dat kan ja, maar als ik dat doe met dat programma die er bij zit kan ik niet op convert klikken, :S want hij opent ook een andere map, bestanstypwen: Record files(*.act;*rcd;*rec) staat er!en als k dan naar liedje mp3 ga, dan kan ik hem alleen luisteren!! kan iemand mij misschien helpen!! |
Ten eerste: Dit heeft niks met formatteren te maken :)
Ten tweede: Ik denk dat het de bedoeling is dat je opnames naar mp3 converteerd. Je MP3 speler kan waarschijnlijk niet nog meer gecomprimeerdere bestanden lezen dan *.MP3 zelf. Ik denk dus dat wat je nu probeert een beetje zinloos is. :) |
Citaat:
|
Honderddertig liedjes in 256 MB? Dan heb je dus minder dan 2 MB beschikbaar per nummer en dat lijkt me geen gezonde kwaliteit. Verder, als jij zo zeker weet dat je die liedjes kunt verkleinen, dan staat natuurlijk in de handleiding van dat ding hoe dat moet. Dat weten wij vanaf hier ook niet, wij weten niet welke MP3-speler jij hebt.
|
Citaat:
|
Ja, dat staat in de handleiding, als het al op de speler zelf kan. Op de computer kan het door ze eerst met Winamp om te zetten naar wave en vervolgens in een lagere bitrate in te pakken, of ze in een ander formaat in te pakken (bijvoorbeeld Ogg Media, .OGM).
|
Citaat:
|
Dan zoek je hem op op internet, je gaat naar google en typt het typenummer + het merk van jouw MP3-speler in. Dan vind je vast wel wat.
|
Citaat:
|
Het is eerst handig om te weten wat voor bestandssoorten jouw MP3-speler aankan. Anders heeft het niet zoveel zin om ze kleiner te maken. Persoonlijk denk ik dat je niet moet verwachten dat je een shitload MP3-nummers in een 256 MB speler kunt proppen. Wil je een beetje kwaliteit, dan is 256 MB gewoon niet zo heel veel, dan moet je ook niet verwachten daar 100+ nummers in te kunnen zetten.
|
Citaat:
|
Is dit niet meer wat voor Software?
Maarreh CDex kan heel prima mp3's omzetten naar lagere bitrate http://www.cdex.n3.net/ |
Citaat:
|
Dit heeft eigenlijk niets te maken met hardware, maar met software...
|
Citaat:
Je kunt m helemaal halen in zip...en dan unzippen en setup doen...of je haalt de .exe zodat die dan alles wat ie nodig heeft downloadt... |
okee hij staat nu bij software, :S
|
Citaat:
|
Citaat:
Iets makkelijker voor de gebruiker dan cdex (eenvoudiger gui) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als ie converteerd, maakt CDex dus n nieuw bestandje aan...dus je moet even kijken of je de oude bewaart of de nieuwe op mp3 speler zet en dan wegdoet ofzo...of je moet alles dubbel gaan bewaren :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een gemiddeld WMA bestand is wel minder dan 2 MB, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je MP3 speler ook WMA kan lezen.
|
lees voor de gein 'ns het centrale topic hiervoor door
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13. |