![]() |
[Videokaart] VGA ATI Radeon 9800 SE 128Mb VERVANGING
Met deze heb ik veel problemen met spellen oa vast lopen etc.
De winkel waar ik weg heb zijden dat hij niet kapot is. dus wil graag een nieuwe/andere videokaart. Welke videokaart raden jullie mij aan?? van ongeveer de zelfde specs als de ATI(zie topic titel) Budget rond de 200 euro mvgr, maradinus |
Wat zijn de rest van je specificaties, en wat wil je er mee doen? Game je veel, welke spellen?
|
Je koopt een nieuwe videokaart omdat spellen vastlopen? Dat vind ik nogal vreemd. Je kunt best een andere videokaart kopen, maar als ik topics van jou leest dan ligt het niet aan je videokaart, maar gewoon aan een brakke PC.
|
Brakke pc ;) (Denkt aan een topic van een paar weken geleden terug)
Maar dat terzeide, als de kaart niet kapot waarom een nieuwe kopen?. Post een wat precies je probleem is, wat je al heb gedaan.(drivers, fresh instal win xp, voltage lijnen gecheckd, etc) Heb je hem gemod? |
Citaat:
MSI K8T Neo2 (moederbord) ADM64 3500+ (processor) 1,00 GB RAM (DDR) 200 GB Sata (HDD) een brakke 9800SE videokaart |
Citaat:
Counterstrike Rise OF Nations Farcry Mafia etc. na 30 minuten Meestal winamp op de achtergrond draaien dat gaat gewoon door maar het beeld zit vast |
Citaat:
Een videokaart kan op zich wel instabiel zijn, maar dat is dan te wijten aan brakke (beta-)drivers. Als jij die 9800SE gewoon met goede ATi-drivers gebruikt en hij is instabiel, dan ligt het toch echt ergens anders aan. Dus eerst even zoeken, tenzij je sowieso een snellere kaart wilt. Heb je überhaupt die 9800SE al bij iemand anders geprobeerd? Draait hij daar wel goed? |
Waarschijnlijk wordt je kaart te warm, want jij was ook degene met een te hoge cpu temp.
Als je aan het gamen bent, draait de fan van de 3dkaart?Voel aan de heatsink hoe warm hij wordt. Zet desnoods een huis tuin en keuken ventilator er tegen aan. |
Citaat:
|
Citaat:
neej er wel een andere videokaart erin gehad en die draaide gewoon lekker |
Dan moet je die kopen.
|
Citaat:
GeForce 55000 FX volgens mij :confused: |
Ik wil je wel van dat onding afhelpen. :o.
|
Wat heb je dan al allemaal geprobeerd?
-Drivers oude en nieuwe?Omega, detonator, etc -Altijd goed de oude verwijdert? -Memtest? -Temps? -Clean Win Xp instal Je agp pport is dus niet kapot want een andere kaart doet het wel, test dan eens die kaart van jouw in een andere pc ;), makker. :P (Zo een dikke cpu en dan zo een 3dkaart ...tsss..) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb gewoon overal fans op hangen waar het nodig is, 3 plekken alleen al om doorstroming van lucht door de PC te regelen. Dan nog 1 voor op de CPU, 1 op de videokaart, 1 op het moederbord en 1 bij de HDD's (mijn WD800 werd veel te warm)... |
Zeven fans? Lijkt me lichtelijk overdreven :) Ik heb één fan op de processor (80 mm, temperature controlled), één voor mijn harde schijf (80 mm, ouwe fan uit een voeding, op 5V ipv 12V, absoluut onhoorbaar), verder nog de eigen voeding (80 mm dual fan, low noise temperature controlled) en het fannetje op mijn 9700 (ook echt onhoorbaar). Zijwand van de kast eraf, staat meteen heel 1337 en je hebt een ambient temperature die misschien drie graden afwijkt van de omgevingstemperatuur (case 24, CPU 37 idle, 42 stressed XP 2400+ @ 2325 MHz).
|
Zijwand eraf is geen optie, m'n PC hangt 5 cm. boven de grond aan de rechterkant van m'n bureau en m'n kat is er wel eens ingestapt toen hij open lag. Gelukkig stond hij toen niet aan, maar anders kan het best vervelende situaties opleveren.
Tjah, 7 fans is echt wat ik nodig heb, probleem is dat ik eigenlijk een veel te dichte kast heb. Oh en btw, bij die 7 is de voedingsfan nog niet eens meegeteld. Maar echt horen doe ik hem allang niet meer, na een week was ik eraan gewend ;) |
Ik heb nu 2 brakke kleine rotfannetjes. Maar als het goed is volgende week mijn nieuwe kast, de Antec Sonata Lifestyle 2x 120 mm fans. Lekker stil, stille voeding en tempcontrolled :)
Maar ik dacht dat je 7 case fans had :P, zo kan ik het ook hoor. ;) Citaat:
|
Citaat:
|
Graag wel ONTOPIC blijven
|
Citaat:
2 voorin blazen koude lucht in de pc 2 achter blazen warme lucht uit de pc |
Compatibliteits probleem? Heb ik met deze Radeon 9700 Pro, die werkt niet op een Asus V8NX moederbord maar draait perfect op me Epox 8RDA+ moederbord. Had ook vastlopers bij spellen, kaart omgeruild voor nieuwe kaart en dat verhielp het ook niet. Al jouw videokaart op een ander moederbord geprobeerd?
|
Op de site staat dat zijn moederbord gewoon een Radeon 9800 pro kan ondersteunen. Se is wel op dezelfde core, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen.
Maar hij mag gerust een proberen. Wat heb je al allemaal uitgebropeerd Maradinus? Owja heb je dit probleem al langer? |
9800 pro nemen
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb een 120mm fan achterin die de lucht afvoert en dat scheelt enorm. Heb het laatst een tijdje zonder geprobeerd, maar mijn CPU werd zo 5 graden warmer (idle) en mijn harde schijf ging zelfs van 30 naar 40 graden. Leek me niet echt gezond ;) |
Citaat:
|
LIgt eraan welk merk 3dkaart je hebt ....
|
Citaat:
|
Het zal er idd ook wel mee te maken hebben dat ik een redelijk goedkope Sapphire heb, niet eens in een doos ofzo (gewoon de bulk-versie). MSI zet er bijvoorbeeld wel weer fatsoenlijke koeling op.
|
Club 3d had vooral problemen met zijn koelers, maar je hebt toch rma?
Gewoon terug sturen krijg je een nieuwe. En anders zet je er een vga silencer op. :) |
Ik heb al een VGA Silencer, werkt perfect ;)
Ik heb hem overigens al eens teruggebracht vanwege een andere reden (kreeg geen beeld meer tijdens booten, pas in Windows deed ie het ineens), toen zat er een man naast me met dezelfde kaart, waarvan het koelertje al voor de tweede keer binnen een jaar kapot was gedaan. Best brakke dingen :p |
Tja ze wisten nog niet dat die dingen zoveel warmte hadden, waarom denk je dat ze nu allemaal dikke 1 slots koelers erop zetten, of 2 slots :D
|
Citaat:
|
ik heb een 9800 Pro Bulk (met fan)
en hij werkt uitstekend |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24. |