Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Hitler: Rise of Evil... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1019104)

2079 20-11-2004 19:01

Hitler: Rise of Evil...

Hitler: Rise of Evil (2003)

Een biografie van de gruwelijke kunstenaar ooit: Adolf Hitler.
Deze documentaire over het leven van Hitler begint als hij acht jaar oud is. Wanneer zijn moeder overlijdt aan borstkanker vertrekt Hitler naar Duitsland om kunstenaar te worden.
Maar de enige echte kunst waar Hitler beroemd om zal worden is de manipulatie van het Duitse volk. Aan het hoofd van de NSDAP word Hitler Der Führer.
Hij sticht Das Dritte Reich en ontketend de Tweede Wereldoorlog. De grootste oorlog uit de geschiedenis van de mens, en de grootste creatie uit het leven van Hitler.

http://www.cdrama.com.sg/images/product/dvd/11526.jpg
''The only thing necessary for evil to flourish is for good men to do nothing." - Edmund Burke

Cast
Robert Carlyle .... Adolf Hitler
Stockard Channing .... Klara Hitler
Jena Malone .... Geli Raubal
Julianna Margulies .... Helene Hanfstaengl
Matthew Modine .... Fritz Gerlich
Liev Schreiber .... Ernst Hanfstaengl
Peter Stormare .... Ernst Röhm
Friedrich von Thun .... General Erich von Ludendorff
Peter O'Toole .... President Paul von Hindenburg
Zoe Telford .... Eva Braun
Terence Harvey .... Gustav Von Kahr
Justin Salinger .... Dr. Josef Goebbels
Chris Larkin .... Hermann Goering
James Babson .... Rudolf Hess
Patricia Netzer .... Sophie Gerlich

Oni Shikio 20-11-2004 19:16

Slappe Hollywood-kutfilm volgepropt met leugens (n)

Je kunt beter gewoon Der untergang zien.

Lucky Duck 20-11-2004 19:55

Ik denk inderdaad dat op dit moment niet zoveel mensen er echt van onder de indruk zullen zijn; als je toch een 'oorlogsfilm' wilt kijken, ga je naar Der Untergang. Want zeg nou zelf; een engelse of een duitse Hitler? ;)

Oni Shikio 20-11-2004 19:58

Bovendien wordt Hitler als WO1 soldaat afgestempeld als dierenbeul terwijl elke frontkameraad wist dat hij een dierenvriend van het eerste uur was (n)

A Narrator 20-11-2004 20:02

Ik vond het een goede film.
Heel boeiend.

N00dles 20-11-2004 21:31

Mij staat een Engels-sprekende Hitler niet zo aan. Ben echter wel benieuwd naar de film. Maar eerst Der Untergang maar eens zien.

wilco984 20-11-2004 22:48

Hitler Rise of Evil en Der untergang pakken beiden een ander aspect van Hitlers leven. Rise of Evil is tot de 2e wereldoorlog. Der Untergang is laatste 2 weken. Vergelijking is dus ook onmogelijk.

Oni Shikio 21-11-2004 00:26

Citaat:

wilco984 schreef op 20-11-2004 @ 23:48 :
Hitler Rise of Evil en Der untergang pakken beiden een ander aspect van Hitlers leven. Rise of Evil is tot de 2e wereldoorlog. Der Untergang is laatste 2 weken. Vergelijking is dus ook onmogelijk.
Bovendien is Der Untergang ook meer waarheidsgetrouw.

WillKillForSex 21-11-2004 01:25

Vond Rise of Evil wel mooie film. Beetje opgedikt maar vond het wel interessant om te zien.

Der Untergang moet ik ook maar eens bekijkeen! :)

Lucky Duck 21-11-2004 11:59

Citaat:

wilco984 schreef op 20-11-2004 @ 23:48 :
Dat is inderdaad waar, maar voor veel mensen zijn twee 'Hitlerfilms' binnen korte tijd toch een beetje een overdosis. (Ja, ik snap 't ook niet..) En zoals ik hierboven al zei: als je dan toch moet kiezen liever de film die heel erg in 't nieuws is (geweest) en de duitssprekende Hitler ;)

Chimera 21-11-2004 13:46

Citaat:

Oni Shikio schreef op 20-11-2004 @ 20:58 :
Bovendien wordt Hitler als WO1 soldaat afgestempeld als dierenbeul terwijl elke frontkameraad wist dat hij een dierenvriend van het eerste uur was (n)
Uhuh. Daarom probeerde hij het gif waarmee hij zichzelf om zeep geholpen heeft eerst uit op blondie natuurlijk.

Lucky Duck 21-11-2004 14:01

Citaat:

Chimera schreef op 21-11-2004 @ 14:46 :
Uhuh. Daarom probeerde hij het gif waarmee hij zichzelf om zeep geholpen heeft eerst uit op blondie natuurlijk.
Ik denk niet dat dat uitproberen was... Hij was behoorlijk gek op Blondi, meer dan op de meeste mensen iig ;)

Jacques de Mola 22-11-2004 12:00

Ik heb hem nog thuisliggen. Ik zal hem eens kijken.

Citaat:

Hij was koerier. Geen frontsoldaat.

YPrue 22-11-2004 12:04

Citaat:

Chimera schreef op 21-11-2004 @ 14:46 :
Hij gaf juist aan alle mensen die hij mocht zo'n capsule. En daarom denk ik ook aan Blondi.

Buzzzfuzzz.vs 23-11-2004 10:53

Als je het Topunt van zielig wilt zien in Hitler films is het toch wel die met

Rutger houwer
weet alleen niet meer goe de film heet maybe weet iemand het

gaat dus over een complot in het derde rijk tegen hitler alleen het is 1960 en duitsland heeft de oorlog gewonnen
en hitler wil een genootschap sluiten met JFK zodat amerika bondgenoot wordt zodat duitsland de oorlog tegen rusland ken winnen

Wie kent die film :confused:

Escapism 23-11-2004 11:05

Citaat:

The Count schreef op 20-11-2004 @ 20:01 :

Deze documentaire [...]
Cast
Robert Carlyle .... Adolf Hitler
Stockard Channing .... Klara Hitler
Jena Malone .... Geli Raubal
Julianna Margulies .... Helene Hanfstaengl
Matthew Modine .... Fritz Gerlich
Liev Schreiber .... Ernst Hanfstaengl
Peter Stormare .... Ernst Röhm
Friedrich von Thun .... General Erich von Ludendorff
Peter O'Toole .... President Paul von Hindenburg
Zoe Telford .... Eva Braun
Terence Harvey .... Gustav Von Kahr
Justin Salinger .... Dr. Josef Goebbels
Chris Larkin .... Hermann Goering
James Babson .... Rudolf Hess
Patricia Netzer .... Sophie Gerlich

ehh?

A Narrator 25-11-2004 19:23

Citaat:

Buzzzfuzzz.vs schreef op 23-11-2004 @ 11:53 :
Als je het Topunt van zielig wilt zien in Hitler films is het toch wel die met

Rutger houwer
weet alleen niet meer goe de film heet maybe weet iemand het

gaat dus over een complot in het derde rijk tegen hitler alleen het is 1960 en duitsland heeft de oorlog gewonnen
en hitler wil een genootschap sluiten met JFK zodat amerika bondgenoot wordt zodat duitsland de oorlog tegen rusland ken winnen

Wie kent die film :confused:

Fatherland zo heette die. Ik vond hem wel goed. Maar er was geen complot tegen Hitler. Maar Hitler had de hele Holocaust weten geheim te houden. Vlak voor dat het verdrag met de Amerikaanse president word getekent. Word dit ontdekt door een SS detective en een Amerikaanse journalist. Daarna valt het Derde Rijk uiteen.
Ik weet niet ik vond het wel een vermakelijke film.

Oni Shikio 25-11-2004 20:23

Citaat:

A Narrator schreef op 25-11-2004 @ 20:23 :
Fatherland zo heette die. Ik vond hem wel goed. Maar er was geen complot tegen Hitler. Maar Hitler had de hele Holocaust weten geheim te houden. Vlak voor dat het verdrag met de Amerikaanse president word getekent. Word dit ontdekt door een SS detective en een Amerikaanse journalist. Daarna valt het Derde Rijk uiteen.
Ik weet niet ik vond het wel een vermakelijke film.

Wat een flauwekul (n)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.