![]() |
Help
Ik ben er net achter gekomen dat mijn vader vreemdgaat.
Wat moet ik doen?? Iemand advies eigen ervaring. Help please |
In eerste instantie met hem proberen te praten...of iig zeggen dat je het weet oid...dat zou ik iig doen.
Sterkte iig. |
ok. Thnx. Zal het proberen.
|
ja, je moet hem duidelijk maken dat je het weet en je moet je mening laten horen aan hem.
|
Met dit topic naar L&R gaan. ;)
*klik* |
hoe ben je erachter gekomen?
|
Weet je moeder er al van?
|
Citaat:
|
Afpersen.
|
Niet naar je moeder gaan. Gewoon aan je vader vragen hoe het zit, misschien heb je 't verkeerd gezien, of betekende het veel minder dan je dacht.
Als hij wel écht vreemdgaat zou ik me moeder vast gaan peilen, 'mam, wat zou je doen als, ... ' etc. En heel misschien aan me moeder vertellen wat ik vermoed zodat zij het verder met me vader kan overleggen. Eigenlijk heb ik zowiets van het is mijn zaak niet. En al gáát ie vreemd zolang ik het niet weet en hij is vaak en vrolijk thuis ben ik blij toch? |
dat is eh, nogal eh.. klote
maar ja, ik zou je moeder steunen en daarnaast gewoon redelijk met je vader gaan praten en niet als een hysterische gek gaan doen, ik denk dat niemand daar baat bij heeft |
hoe ben je erachter gekomen dan.....heeft hij het je verteld of heb je iets gevonden waar het op wijst...en weet je het wel zeker?
vind het iig superfout van je vader..heel veel sterkte kan me niet voorstellen hoe je je voelt maar ik wil het ook niet weten denk ik... |
ik zou pijlen bij je pa al zal die vast onkennen. Nee dat was gewoon een vriendin hoe kom je er bij enzo. Dat deed mijn pa namelijk ook. Ik zei het tegen me moeder die wou het niet geloven. Lijkt me ook best moeilijk om je man waarmee je al 24 jaar getrouwd ben vreemd gaat ineens
maar sterkte in elk geval en als je wat wilt weten ofzo pm me. Mijn vader heeft namelijk precies het zelfde gedaan. |
Eerst eens met je vader praten. Misschien heb je het wel verkeerd gezien (kweenie wat je gezien hebt natuurlijk...). Maar laat eerst hem zijn verhaal doen, voordat je het erover met je moeder gaat hebben. Denk inderdaad dat je moeder zoiets sowieso moeilijk kan geloven...
Sterkte! |
praten
|
Hoe kom je erbij dat hij vreemdgaat?
|
Wow! Wat een ellende. Ik zou......... denk ik....... eerst idd met mijn vader gaan praten.
STERKTE! |
Citaat:
Plus eerst met je vader gaan praten voordat je misschien wel overhaast naar je moeder gaat. Ik neem aan dat je best wel kan zien of je vader tegen je liegt over de zaak, leg het hem voor (heb je het gezien dan btw?) en vraag hem eens helder na te denken over de situatie. Als je je moeder erop aanspreekt, kun je moeilijk de situatie zo laten lopen dat ze n'iet boos wordt :s Omdat je gewoon te weinig info hebt en ze dan zegmaar de kans krijgt te gaan speculeren en verkeerde conclusies te trekken. 'Pa, ik heb je gezien, in de stad. Met een blonde vrouw'... 'Pa, ik ben niet gek'. -'Het is niet wat je denkt dat het is / *zucht* / Ik wil het er niet over hebben'. 'Denk eens goed na met waar je mee bezig bent, en wat je ons aan kan doen als dit verkeerd loopt. Scheid dan liever van ma, ipv sneaky doen'. of bvb :p 'Je krijgt een maand er wat aan te doen, gebeurd dit niet ga ik persoonlijk naar ma :o'. |
niet mee bemoeien, misschien hebben jouw ouders een prima huwelijk, ondanks dat je vader af en toe vreemd gaat of misschien was het maar een eenmalige actie van je vader... dus bemoei je nergens mee... je zou misschien het huwelijk van je ouders kapot kunnen maken en ik neem aan dat je dat niet wilt...
|
ik kwam eracht dat hij een geheim hotmailaccount had. dat heb ik toen gekraakt en er stonden allemaal mails in van zijn vriendin ergens in azie. ik heb met hem gepraat en hij bevestigde dat hij een vriendin had. hij zou haar in januari weer zien en hij keek het gewoon aan. als mijn moeder erachter komt is het over zei hij. nu zadelt hij mij met dit op, want ik moet nu liegen tegen mijn moeder en als ik dat niet doe heb ik het mislukken van hun huwelijk op mijn geweten. ik weet niet of ik kan liegen, de spanning is nu al veel.
maar ontzettend bedankt voor jullie advies, het heeft me echt geholpen (y) :) |
hij heeft het mislukken van hun huwelijk op zijn geweten. niet jij.
kijk alleen uit voor de reactie van je moeder. ontkenning is nl. een logische reactie. |
je ma vertellen
|
mijn broertjes dan??? die begrijpen echt niet waarom mama en papa uit elkaar gaan. Ik heb al zoveel shit op mijn geweten. maar ja jullie hebben wel gelijk. Het is toch zijn schuld. :confused:
|
denk je dat als 't op een andere manier uitkomt en jij blijkt alles geweten te hebben dat je dan blij bent? dat je dat in dank wordt afgenomen?
|
Je zegt tegen je vader dat hij het moet vertellen en dat anders jij het doet.
Hij is degene die z'n huwelijk loopt te verneuken, niet jij. |
Citaat:
Misschien toch nog eens met hem praten wat hij dan wil dat jij doet. En dan ook zeggen hoe jij er over denkt. Hij kan moeilijk van je verlangen dat je over zo iets liegt tegen je moeder... |
I have been there...
en het eerste dat ik gedaan heb is het me moeder vertellen. als het jou zou gebeuren, zou je het toch ook willen weten?! en als je moeder er later achter komt dan heb jij het zeker gedaan. nee, je vader maakt de fout. je kan het beste het toch voor je moeder kiezen, zij is het slachtoffer en ik wou toen ik daar wa toch echt dat zij het wist. hoeveel pijn het haar ook deed, anders had ze t later geweten... je mag me altijd PM en als je het er nog over wil hebben, of me toevoegen op msn: illie@dolfijn.nl |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en dat terwijl ik em praktisch betrapt had, dus.. |
Ik zou mijn vader even de tijd geven om het mijn moeder te vertellen, doet hij dit niet, dan doe ik het voor hem!
En ben niet bang, jij hebt niets verpest, zéker geen goed huwelijk, in een goed huwelijk wordt je namelijk niet verliefd op een ander! Ik wens je heel erg veel sterkte, het zal een moeilijke tijd worden. |
Citaat:
|
mannen zijn hufters
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, dat terzijde verder :) |
in een goed huwelijk kunnen idd problemen zitten...maar als 1 van de 2 verliefd word op een ander...dan zit er echt iets niet helemaal lekker geloof ik...
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt dit echter zelf in zo verre controleren dat je wanneer je het idee hebt gevoelens voor iemand te krijgen, diegene gaat ontwijken en er verder niets mee doet, dan gaat het vanzelf wel weer weg. |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan echter zelf de beslissing maken over wat je daarmee doet. (doe je niks met die verliefdheid, of stop je met je huidige relatie en stort je jezelf op je verliefdheid?) |
mijn vader zei dat het al niet zo lekker ging tussen mijn moeder en hem. ik vroeg toen waarom ze dan niet in therapie gingen. Hij lachte toen een beetje en ging weg. Dat is echt zo egoïstisch. Maar ja. Leg morgen een briefje neer voor mijn moeder en dan ontploft de bom.
In ieder geval bedankt voor jullie advies. Het maakt het me veel makkelijk Thnx :) |
Citaat:
|
Weet zijn 'vriendin' dat hij een vrouw heeft? Zo niet, mail haar met het hele verhaal
|
tja zen vriendin mailen heeft echt geen nut. Het kwaad is al gescheid. Ik hoop dat het allemaal niet zulke erge gevolgen heeft. Wat het toch wel heeft. Maar weet precies wat je dus door maakt heb het zelf ook gehad maar kwam erachter via een telefoontje enzo.
Sucses er in elk geval mee. |
Citaat:
|
Bahhh..! :eek:
|
Ik zou hem nooit meer willen zien "dag pappie, bij deze wil ik niks, behalve financieel, met je te maken hebben."
|
Heel erg veel sterkte de komende tijd. Wat klote situatie zeg... (n)
|
Citaat:
stelletje LPF'ers |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15. |