![]() |
Als er verkiezingen zouden zijn, op wie zou jij stemmen?
Aangezien de ene peiling na de andere volgt, ben ik wel benieuwd of het stemgedrag van de s.commers veranderd is.
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn? |
mischien zou ik op Wilders stemmen als ik overtuigd was van de competentie van de andere mensen in zijn partij, aangezien ik dat niet ben en de kans op LPF-syndroom dan nog steeds bestaat ga ik maar voor de VVD, waarschijnlijk met voorkeurstem voor Ayaan Hirsi Ali.
|
Partij voor de Dieren
|
Sp
|
GroenLinks.
|
Ik weet het niet. Dat laat ik afhangen van de constellatie op dat moment.
|
SP. Vooral vanwege Jan Marijnissen.
|
Een strategische stem misschien en als dat weinig nut heeft stem ik uit principe ongeldig
|
Ik weet het niet eigenlijk. Ik denk weer D'66, maar dat lijkt zo'n weggegooide stem. :( Misschien wel PvdA, maar ik kan Wouter Bos niet uitstaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
CDA, ben lid, blijf lid. En weer Balkenende en mocht het dan zo zijn dat hij compleet zijn partij te schande maakt... maar goed, dat gebeurt toch niet. iig zie ik veel voordelen van het kabinet.
|
Zoals de moraalridderij. :)
|
Citaat:
maar ik stem er alleen op als ze net als vorige verkiezingen ook daad werkelijk een kans maken op een zetel, anders sp |
Als ik stemgerechtigd zou zijn, dan Groenlinks.
|
Citaat:
|
Al ben ik lid van D66, ik ben nog erg zwevende tussen D66 en GroenLinks.
|
Jep, nog steeds D'66.
Ook drie hersenlozen die Wilders hebben gestemd, zie ik. |
Citaat:
|
Een kans van 99% is inderdaad niet "persé ".
Maar ik zou stemmen op de PVDA. Lekker veilig, lekker makkelijk :) |
VVD, ik ben nu nog niet stemgerechtigd, maar bij de volgende verkiezingen wel,....als het kabinet niet valt.
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zou sp stemmen trouwens |
Citaat:
|
Als er morgen verkiezingen zouden zijn, zouden de meeste mensen raar op staan te kijken.
Geweldig, dit was het nieuws. :D Zou dan nog steeds twijfelen tussen LPF en PvdD overigens. |
Ik zou groenlinks stemmen
|
PvdA of Groenlinks..
|
Citaat:
Mensen die op Partij voor de Dieren stemmen, vind ik ook vrij 'hersenloos' eigenlijk. Ikzelf zou GroenLinks stemmen. |
Ik zou stemmen op de partij waarvan het het meest waarschijnlijk is dat die partij de coalitie die dreigt te winnen en die ik per se niet wil, kan voorkomen.
|
Citaat:
|
Waarschijnlijk GroenLinks, maar misschien ook strategisch (lees: PvdA).
Bij de huidige uitslag hier is PvdA-GroenLinks-SP vrijwel de enige werkzame mogelijkheid, zonder een vierpartijenkabinet te vormen :) |
Citaat:
i het echt heeft links nog nooit de meerderheid behaald :) |
Ik heb CDA gestemd...maar was sterk aan het twijfelen tussen CDA en VVD. Ben wel wat rechtser denk ik, want het financiele beleid van Links staat me niet aan. Maar vind dat de VVD in sommige punten erg ver doorschiet. CDA blijft toch ook nog sociaal. Enig struikelblok is dat als de CDA groot wordt zij ook vaak geneigd zijn om naar links te trekken met de PvdA. Dit is dus minder vind ik. Dus licht een strategische VVD stem meer voor de hand. Maar toch maar CDA.
|
Citaat:
|
Bij verkiezingen komt er toch ene nieuw kabinet.... ;)
|
Citaat:
|
Enkele andere...
Peiling: Wilders op 26 zetels (nu.nl) Politieke Barometer :D ohja.. mijn keuze --> PvdA :) (maar ben Belg dus.. sp.a!) |
Groenlinks :)
|
Citaat:
|
sp
|
VVD of Groep Wilders, bij gebrek aan beter.
Valt mij trouwens op dat er veel links-georienteerde stemmers zijn op scholieren. Ben benieuwd waar dat nou aan ligt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en idd zijn de meeste jongeren links om zich af te zetten tegen de maatschappij enzo (vertelde mn ma me kweet niet of t klopt ofzo) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En omdat Links gewoon Beter is. ;)
|
Sp
|