Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Hoe maak ik aardappelpuree? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1020692)

Briseïs 22-11-2004 14:06

Hoe maak ik aardappelpuree?

Ok, ik ga dus vanavond koken, wat leuks uitgezocht, denk maak er wel aardappelpuree bij.. Tot ik erachter kwam dat ik helemaal niet weet hoe ik aardappelpuree moet maken... Dus mijn vraag:

Hoe maak ik aardappelpuree voor vier personen?

cyntha 22-11-2004 14:10

Dat is toch niet zo moeilijk:
Eerst de aardappels met een beetje zout koken. Als ze gaar zijn afgieten. Melk, een klontje boter, nootmuskaat, zout en peper erbij doen en dan pletten tot het glad is.

LizeLotte 22-11-2004 14:11

men neme:
aardappelen (zoveel als je denkt met 4 personen op te kunnen...)(liefst niet van die vastkokers)
boter
melk
zout

schil je aardappelen, doe ze in een pan met water en wat zout en kook ze tot ze zacht zijn (zeg 20 minuten?)
afgieten
beetje boter drbij
stampen met zo'n stamper
beetje melk bij doen, tot het lekker smeuig is
stampen tot je het goed vindt

heel simpel dus :)

Dolores 22-11-2004 14:24

Gewoon aardappels koken en daarna pureren. Dan wat melk toevoegen. En als het dan te nat is dan kan je dr wat bindmiddel oid bij doen, en als het dat juist niet is moet je nog wat melk toevoegen.

Sarah 22-11-2004 14:24

of je koopt een pakje mix voor aardappelpuree, lekker makkelijk en het bederft niet :P is alleen wel altijd klontlozer dan normale aardappelpuree, voor de rest is er niet veel verschil.

bij aardappels heb je wel echt kruimige aardappels nodig, anders wordt 't niks.

LizeLotte 22-11-2004 14:26

Citaat:

Sarah schreef op 22-11-2004 @ 15:24 :
of je koopt een pakje mix voor aardappelpuree, lekker makkelijk en het bederft niet :P is alleen wel altijd klontlozer dan normale aardappelpuree, voor de rest is er niet veel verschil.

bij aardappels heb je wel echt kruimige aardappels nodig, anders wordt 't niks.

uit een pakje is vooral makkelijk... niet echt lekkerder ofzo... wel een goed alternatief

Sarah 22-11-2004 14:27

nee, 't is niet lekkerder. Ook niet echt minder lekker vind ik zelf. Het voelt wel minder 'echt', een beetje gladjes.

Briseïs 22-11-2004 14:28

Mja voor een pakje moet ik weer naar dorp, en ik vond het net zo makkelijk dat ik dat vandaag niet hoefde..

Maargoed, ik denk dat het zo wel gaat lukken, al heb ik geen idee hoeveel aardappelen wij opkunnen..

En ja, ik weet dat het heel makkelijk is, maar ik heb het gewoon nog nooit gedaan :o

Bedankt allemaal.

Sarah 22-11-2004 14:28

drie aardappelen per persoon is meestal wel goed :) ligt een beetje aan de grootte van de aardappelen natuurlijk...

Jolt 22-11-2004 15:13

Gewoon bintjes halen, die zijn lekker groot. :D
De 'ultime' puree aardappel.

Liselotte, was alleen 2 dingen vergeten namelijk:
-Peper
-Nootmuskaat

LizeLotte 22-11-2004 15:47

mja, sommige mensen houden niet van peper (vraag me niet waarom), nootmuskaat idd vergeten. je kunt er natuurlijk ook nog bv een beetje kaneel bij doen. yum.

Sjoerd 22-11-2004 17:19

Google.;)

Briseïs 22-11-2004 18:05

Het is gelukt hoor (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.