![]() |
Leraren ?!?!
Ik heb leraren nooit gesnapt eigenlijk,
Ze willen dat je na de les nablijft om wat voor vage reden dan ook om met ze te kunnen praten, vervolgens willen ze geen discussie aangaan! Hebben jullie ook dat soort ervaringen? Deel ze me aub! |
huh
|
Citaat:
|
ben ik niet (helemaal) met je eens. Er zijn wel degelijk leraren die in discussie willen gaan. Alleen willen ze altijd gelijk hebben, of hebben ze de macht om altijd gelijk te hebben. Maar waarom leraren jou na laten blijven? Om je te laten voelen ipv alleen te dreigen. En mss om je gedrag te bespreken en niet om met jou in discussie te laten gaan.
|
Maar weet je wat het is, heel vaak worden leraren afgekraakt en voor vanalles uitgemaakt. Maar zij staan er voor JOU (oke en omdat het hun werk is natuurlijk :d) Maar ik denk ook niet dat ze je zomaar even laten nablijven of wat dan ook. Het wordt meestal ook nogal eenzijdig beschreven. Maar goed.. *komt uit een leraren gezin :o*
|
Gedraag je gewoon.
|
ze willen gewoon met je praten van dat je eens goed moet luisteren
en soms willen ze je ook bang maken |
niet zo vervelend doen! :D
|
Lieve schat, je moet gewoon naar ze luisteren en weten wanneer je beter je mond kan houden. Leraren moet je te vriend houden, dat werkt in je voordeel. En als je dan toch een keer moet nablijven, geef ze dan vooral gelijk.. des te sneller ben je er vanaf!
|
Ze laten je echt niet nablijven, omdat ze dat zo leuk vinden ofzo hoor.. gedraag je gewoon op school en zo niet, dan ook niet janken om de consequenties ;)
|
Jij bent een puber en wilt altijd gelijk hebben, een leraar heeft altijd gelijk. Dat botst
|
machtige uitspraak: een leraar heeft altijd gelijk :D
leraren (waaronder ik) is een apart volk. ga niet in discussie, deze verlies je of je winst wordt niet erkend ;) verder zijn het ook mensen en hebben ze meestal het beste met iedereen voor, namelijk zorgen dat ze later niet de domme mensen van de maatschappij zijn.. bedank ze/mij daar maar voor! |
Mensjes, dit ging niet over mij, ik heel braaf zijn ik nooit na hoeven blijven of zoiets, :|
Ik ben het met jullie eens dat leraren er voor JOU staan dat realiseer ik me altijd als ze zich weer eens ergeren aan mijn klas (echt niet mijn schuld) maar als ik er wat van zeg krijg je ook weer problemen :confused: boehoehoe ik ben zo alleeheeheen:P |
De meeste leraren zijn een stelletje arrogante debielen, dat vertel ik ze dan ook graag, als de situatie zich voordoet.
|
Citaat:
|
Nee.
De meeste leraren zijn gewoon idioten, net zoals de meeste mensen op aarde. |
Citaat:
|
Sorry, maar jullie nemen bijna allemaal het "lerarenvolk" als geheel. Er is in werkelijkheid nogal wat verschil tussen de ene leraar en de andere hoor :rolleyes: . Zo heb ik leraren die ik niet kan uitstaan (autoritaire, niet interessante *******'s) en leraren waar ik gewoon erg goed mee overweg kan (humoristische, interessant vertellende leraren die een discussie normaal in kunnen gaan).
|
Citaat:
|
Ik heb wel eens gehad dat de docent heeft gezegd dat ik brutaal was maar ik leverde eigenlijk alleen maar opbouwende kritiek voor zijn manier van lesgeven.
Docenten willen vaak geen discussie aan maar als je een discussie wil hebben over onderwijs moet je dat gewoon in de les doen want dan doet de hele klas meestal mee :p |
Citaat:
En met 'als de situatie zich voordoet' bedoel ik enkel geschikte momenten waarop je een leraar of een ander persoon volledig de waarheid kunt vertellen... Citaat:
Citaat:
Leer trouwens eens Nederlands. |
Nou toevallig ben ik net uit de klas gestuurd..
and i'm so pissed off right know.. De hele klas zat te praten en de leraar ging net een bandje terugspoelen omdat hij (waarschijnlijk) luistertoets ging doen.. Ik was moe en ging een beetje op m'n tafel liggen.. Toen zei die vent: eej alma ga is recht opzitten.. en toen zei ik: ja gaan we nog wat doen dan? En ik zag z'n kop rood worden :| en hij riep: ik heb het gehad, ga jij maar op de gang zitte, ik wil je niet meer zien.. Nou waar slaat dat nou weer op? Die kerel is echt te vaag.. ik wou juist niet ongeintresseerd klinken door te zeggen: gaan we nog wat doen dan? dus daar kan het toch niet door komen? of misschien wel? :confused: het moest er gewoon even uit.. maar sommige leraren zijn wel oke hoor..maar anderen hebben echt iets onbegrijpelijks :( groeten Alma |
Dingen als 'gaan we nog wat doen?' moet je tegen niemand zeggen, lijkt me, klinkt nooit aardig of leuk. Hou dat soort opmerkingen gewoon voor je...
|
Citaat:
|
Idd, wees gewoon aardig voor je leraar, wees stil wanneer hij/zij daarom vraagt en (doe alsof) je oplet en dan heb je helemaal geen problemen. Wanneer je maar geintreseerd doet is het goed.
Ik heb nooit na moeten blijven en heb toch ook écht niet elke les goed opgelet, ik zet gewoon mijn blik op de leraar en ben met mijn gedachten heel ergens anders, dat komt al heel wat beter over dan naar buiten staren of gaan kletsen met je buurman. Kinderen die leraren uitschelden snap ik niet, willen ze dan hun hele leven dom blijven? :s |
Dus als je een leraar uitscheldt blijf je heel je leven dom? Ik zie het verband niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb een hekel aan de meeste leraren bij mij op school, niemand heeft mij daar ooit wat kunnen leren wat ik zelf niet heb kunnen leren. Ze geven mij constant verkeerde adviesen betreft profiel en ook betreft vervolgopleidingen. Als ik een discussie aanga met een leraar waarin ik gelijk heb, zal de leraar boos worden en mij uit de les sturen. Waarna hij met een vluchtig gesprek met de coördinator ervoor zorgt dat ik vrijdag tot half vijf op school zit. Voornamelijk schoften zijn het, onwetende idioten. Ik weet wat ik zeg, dus kom niet aanzetten met die moralistische crap. |
"Ik weet waar ik het over heb".
Blijkbaar niet dus. Misschien zijn de leraren bij jou op school zo, naar jouw mening. Mijn ervaring - en daarin ben ik zeker niet de enige - is dat de meeste leraren ontdooien vanaf dat je in de 5e klas zit (ongeveer). Het zijn net zo goed normale mensen, zoals bijv. je ouders of buren. Ze vinden het leuk om grapjes met je te maken, leuke gesprekken te voeren of een pittige discussie te houden. Maar als jij je opstelt als een klein kind en tegen alles aan wilt trappen, dan nemen ze je niet serieus nee. Volgens mij heb jij gewoon een probleem met autoriteit.. |
met je praten of een discussie voeren verschilt nogal wat.. :)
ze doen gewoon hun werk. |
Ik gedraag me nimmer als een klein kind. Ik heb altijd het respect om het verhaal aan te horen die de leraar ons wilt vertellen. Maar god, hoe vaak de leraar wel niet uit zijn nek lult bij mij op school. Hoe vaak zij mij de verkeerde richting uit pogen te sturen! De meeste leraren zijn idioten bij mij op school, twee leraren slechts zijn normaal. Juist dié twee laten nog wel eens subtiel doorschemeren dat zij het met mij eens zijn over hun collega's.
En ja, ik heb een probleem met gezag. Mijn vrijheid wordt beperkt; de conformistische samenleving. Het leven leiden zoals ik wil kan niet, niet eens behoorlijk genieten is mogelijk. Niet alleen door het gezag, maar ook door mijn verplichting jegens anderen; de toekomstige generatie bijvoorbeeld... |
Tja, dan woon je waarschijnlijk toch in het verkeerde land..
Het verbaast me overigens dat er zoveel onwetende leraren op jouw school werken, misschien moet je eens een andere school zoeken? |
Misschien. Maar ik denk het niet, leraren zijn gewoon mensen en veel mensen zijn nu eenmaal dom. Gelukkig ben ik binnenkort van de middelbare school af en zal dan na een jaartje hbo op de universiteit zitten, waar ik hopelijk betere leraren tegenkom...Maar dat is slechts hoop.
|
Je blijft toch te maken krijgen met autoriteit. Ook in je werk later.
|
Citaat:
Blijkbaar wil je niets aannemen van de betreffende leraar, anders zou je hem niet uit gaan schelden. |
Citaat:
|
Citaat:
in de eerste was ik er zo vaak uitgezet, puur omdat ik dacht dat ze me niets konden maken en ik wou me gewoon enorm afzetten. nu zit ik in de derde en ben er nog geen een keer uitgezet. in de 3e verwachten leraren meer van je, dus gedraag ik me er ook naar. nu denk je ook van ; beetje advies aan gaan nemen van 3e klassers :rolleyes: wat weet die er nou van, de kleine snotaap. ik weet genoeg om je dit te zeggen. :) |
Citaat:
Misschien moest je eens niet gaan denken dat jij alles weet, maar ook eens iets van een ander aan kunnen nemen.. |
Leerkrachten die leven voor hun beroep, hebben het beste voor, voor iedereen. tuurlijk kan je wel eens in discussie treden met je leerkracht, maar als een goede leerkracht weet dat zijn leerling gelijk heeft zal hij dat ook toegeven en zich er niet voor schamen.
Roepen en uitschelden op een leerkracht maakt het alleen maar erger voor jezelf. Een leerkracht kan niet toelaten dat één van zijn leerlingen op hem roept omdat dat zijn gezag zou ondermijnen en dus alle respect van de andere leerlingen verliest, hierdoor zal de leerkracht ingrijpen met al dan niet drastische maatregelingen. Neem het aan van een leerkracht in spé :p. |
Jullie schijnen nogal het idee te hebben dat ik elke leraar veracht en uitscheld...
Vele leraren vind ik gewoon stem, uitschelden doe ik ze niet vaak. Ik heb vaak lol met ze hoor. Maar als de situatie zich voordoet, wil ik nog wel eens provoceren...soms gaat het zover dat ik ze uitscheld. Maar het schelden is slechts sporadisch voorgekomen, omdat er niet vaak van die momenten zijn waarop je een leraar uit kunt schelden.... |
heey,
ik wou ff zeggen dat ik een super slechte mentor heb, ze heeft echt de pik op mij en als er iets kleins gebeurd shcrijft ze het meteen in mijn dosier!!!:S ze heeft me al eens uitgescholden en ze duwwt me alstijd weg als ik iets vraag ze negeert me altijd en zit met smacht te wachtem tot ze me straf kan geven !! dus tjah kortom k heb n ****** ***** mentor hee lat0r (K)(K) Sarah |
Citaat:
anders snap ik niet waarom ze zo raar doet. Ik zou erover gaan klagen, maarjah... dat doe je natuurlijk bij de mentor... ga naar de schoolleiding. |
Sommige docenten kunnen niet tegen kritiek, net als iedereen. Over het algemeen valt er goed met ze te praten als je een beetje redelijk bent tegenover je leraar.
|
heey luiwtjes,
nouw kijk, er was iets gebeurd in de klas met een meisje die had lullig over mij gedaan u know, en ik was nogal boos en ik had haar toen blijkbaar'' gepest'' ik zei gewoon wat ik ervan vond. en trouwens de schoolleiding mag mij oowk al niet meer:s Dus.. Sarah |
Citaat:
|
Leraren doen ook maar hun werk. Valt vaak normaal mee te praten. Maar het is niet zo dat leraren altijd gelijk hebben/krijgen. Heb laatst een conflict gehad met mijn biologie leraar en het afdelingshoofd gaf toch echt mij gelijk.
|
Mijn leraren discussieren wél met me. En anders zal het allemaal wel je eigen schuld zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52. |