![]() |
[ak] zandlandschap
ik moet voor aardrijkskunde een PO over het zandlandschap maken. Ik heb het onderdeel van de ligging hierover. Er is alleen weinig over te vinden. Heeft iemand voor mij mss wat links of informatie uit een eigen werkstuk?
alvast hartstikke bedankt:) |
probeer de atlas, de kaarten over bodemsoorten, geologie en relief zeggen al redelijk veel.
(grote bosatlas, 51e editie kaarten 36, 37 en 38) Zand is vooral in hogere delen van Nederland te vinden, niet rond de grote rivieren, da's alleen maar rivierklei, een groot deel van het westen is veengrond, etc. Ik denk dat wanneer je beschrijft wat er in de atlas te vinden is, plus een verklaring van de ligging van dekzanden (gletjsers) dat je al een heel eind kunt komen. |
http://www.collegenet.nl
dan aardrijkskunde daar staat vast wel wat dat heb ik een tijdje ook gebruikt voor mijn werkstuk voor AK alleen had ik hoogveen. Maar ik ben toen geloof ik ook wel wat over zandlandschap tegen gekomen |
in het register van je atlas kom je heel snel tegen welk symbool/kleur er voor zandlandschap wordt gebruikt. als je vervolgens het kaartje van Nederland erbij pakt, ben je er zo achter waar het ligt. suc-6
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13. |