![]() |
ns - geld terug bij vertraging
Ik heb deze week 2x een flinke vertraging gehad met de ns. Op de site staat dat je met een OV-kaart dan geld terug kan krijgen, maar geld dit ook voor een studenten OV-kaart? En hoe toon ik aan dat ik daadwerkelijk in de vertraagde trein zat, of hoeft dat niet?
|
Kan ook met S-OV
Gewoon formulier invullen en kopietje van kaart meesturen.... |
Jep.
Vergoedingen: 30-60 minuten iets van 2,20 eur. en 60+ minuten vertraging 4,50 eur. |
Op de site staat dat jaarkaarthouders en ov kaarthouders zich aan moeten melden via ns.nl voor iets en daarlangs terug kunnen vragen, dat geld dan dus ook voor studenten ov-kaart houders? Stomme vraag waarschijnlijk, maar ik vind het zo raar :)
|
Maar in dat geval kun je toch gewoon een bepaalde trein opgeven, die je niet hebt genomen maar waarvan je wel weet dat die trein vertraging had? Makkelijk cashen als dat zo is?
|
Volgens mij moet je gewoon t papieren formulier invullen, dat op de stations te verkrijgen is
|
Citaat:
|
mmm ga dit ook maar eens doen, vandaag weer half uur vertraging.
jammer dat je het niet online kan doen. |
Mjah...had ik n kaartje van 4.20....helft terug is 2.10...minimumbedrag is 2.20 (n)
Bij S-OV is t 30-59 minuten 2.27 en >60 minuten 4.54 |
Citaat:
En ja, je kan ook gewoon geld terug krijgen voor je Studenten OV kaart. Maar je krijgt niet de volledige prijs van een normaal kaartje. Ze kijken naar de waarde van je OV jaarkaart en welk deel je daarvan niet kon reizen (dus 1/250ste deel ofzo) volgens mij. |
En dan nog ben je gewoon een schraperige bedelaar. ;)
|
Was er vroeger niet zo'n site waar vertragingen op stonden zodat je ze kon declareren?
|
Zo kan je nog eens een mooie uitbreiding op je stufi realiseren.
Das toch al gauw 1-3 bier per vertraging :) Ik heb wel eens gehoort dat iemand paar honderd in de maand declareerde met dit, maar hij had ook een traject kaart. Dan krijg je iets van 20 euro per keer terug (en betaald ook 4000 euro per jaar) maar dan tikt het wel lekker aan |
Citaat:
Het is dat die ' ;) ' er staat, uit de hoogte gevallen rechtenstudentje ;) :D |
Volgens mij is dit nog niet gezegd, zo wel: sorry.
Je haalt bij het loket gewoon een formulier voor geld terug bij vertraging. Dat vul je in, je stopt er een kopie van je Studenten-OV bij en stopt het in de brievenbus. Dat is alles wat je hoeft te doen. Je krijgt na een paar weken een brief in de bus dat je binnen twee weken een bepaald bedrag (2,27 voor langer dan 30 minuten en 4,54 voor langer dan 60 minuten) op je rekening gestort krijgt. |
Zijn er misschien nog meer van zulke maniertjes om geld terug te krijgen als iemand arme studenten naait ? :)
|
Voor de mensen die niet snappen waarom je geld terug zou krijgen bij je (gratis) ov: je studenten-ov is niet gratis. Je betaalt / leent hem. Alleen als je je studie afrond krijg je wel het ding cadeau - vandaar dat je dus gewoon ook geld terugkrijgt bij vertraging.
Dat wilde ik even kwijt. |
En het kost je 15e p/m van je stufi. (n)
Maar er was vroeger zo'n site met die vertragingen, maar dies weg, omdat al de studenten vertragingen gingen opgeven:p |
Citaat:
|
Dat kan ik me moeilijk voorstellen, wat voor maatregelen zouden dat moeten zijn dan?
|
Citaat:
|
Ik snap dat ook niet echt... die hele OV kost jou niks, maar dan wel geld vragen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wat niet zo heel moeilijk moet zijn aangezien er iedere dag wel een trein vertraging heeft. |
Ik vind het zo sneu dat een hoop mensen niet van die regeling afweten. Vorige week zat ik naast zo'n omaatje die al een uur of 3 onderweg was (incl ruim een uur vertraging). Dus ik haar uitleggen dat ze al haar geld terug kan krijgen. Zij helemaal verbaasd.. ze had er nog nooit van gehoord.
Ze willen gewoon dat niemand er gebruik van maakt, als je om die enveloppen vraagt krijg je dr ook maar een paar mee, terwijl ik regelmatig 2 x per week vertraging heb :/ kan je erachteraan blijven lopen. Als ik merk dat de trein voor mijn trein niet heeft gereden (doordat het perron overvol staat) vraag ik daar ook geld voor terug, ja (y) dat is voor de keren dat je 3 uur vertraging hebt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sterker nog, als je extra vervoerskosten maakt (zoals gebruik moet maken van een veerpond o.i.d.) dan krijg je, als het meer als 20 euro is, alles boven die 20 euro terug.
|
shitttttt ik vergeet dat altijd :mad:
heb standaard 3/4x per week vertraging en altijd meer dan 30min! :mad: heb ooit een formuliertje gehaald en hij ligt hier nog... vond die rompslomp geen 2.20 euro waard... |
Je kan letterlijk 100'en euro's per jaar terugverdienen hoor :)
Zal ze leren, met hun klote vertragingen. Op de dag dat je examen hebt (1 toets voor 6 studiepunten) besluit de trein niet te rijden :) Dan krijg je wel haat jegens de NS :) en wil je ze kapot maken! :mad: :) |
Op een of andere manier kreeg ik een happytreefriends gevoel bij jouw post, Hardstylesage :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jah das OV vergoeding, maar als je in NL studeert, dan krijg je gewoon 18e meer stufi ipv je OV-kaart
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00. |