![]() |
Mijn pc start niet op de normale manier op? Iemand een idee?
Ik heb sinds vanavond een probleempje met mijn pc. Voor zover ik weet komt het geheel uit het niets want vanmorgen deed ie het namelijk nog wel gewoon.
Mijn probleem:Bij het opstarten krijg ik een eerste zwarte scherm met daarbij de boodschappen: Citaat:
Ik ken helemaal niets van dat soort dingen, dus misschien moet ik gewoon een simpele actie ondernemen en gaat alles weer zoals het moet. Toch daarom even de vraag: weet iemand wat dit betekent? wat het doet bij mijn pc? Is het ernstig? Hoe los ik dit op? Hoe komt dit? Alvast bedankt! |
er is iets mis gegaan met je bios instellingen...
als het goed is zou dit automatisch hersteld zijn |
of je hebt van harde schijf gewisseld, of je computer heeft heeeeel lang niet in het stopcontact gezeten
(lijkt me sterk trouwens) of je bios batterij is niet goed meer, maar dat denk ik ook niet tenzij het vaker gaat gebeuren |
Citaat:
is inderdaad de meest voor de hand liggende oplossing |
tis iig niet vanzelf zomaar gebeterd omdat ik het al enkele keren opnieuw heb geprobeerd. Batterij van mijn moederbord, wist niet eens dat zoiets drin zat :bloos: Maar dot soort problemen zou je dus krijgen als zo'n batterij op is? Kan je dat ergens controleren verder?
alvast bedankt! Ik ben al een beetje minder ongerust:bloos: |
Doet ie dat altijd, of was het een eenmalige actie?
Het kan nl. wel eens gebeuren dat de BIOS settings op de een of andere manier beschadigd raken, en dan krijg je dus dat bericht. Als ie het het constant doet dan kan het betekenen dat de batterij op je moederbord (die alle BIOS-instellingen onthoudt wanneer er geen spanning op de computer staat) leeg is, dan is het dus een kwestie van die vervangen (3 volt "knoop" batterij) :) |
Ik heb het sinds vanavond, maar wel elke keer als ik opstart.
Trouwens ik verlies toch geen bestanden oid als ik er bijvoorbeeld pas overmorgen zo'n nieuwe instop of wel? |
Nee hoor, je bestanden staan allemaal op een harde schijf, die heeft daar verder helemaal niets mee te maken :)
|
Citaat:
|
Uiteraard :)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54. |