Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Pannenkoeken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1021729)

cyntha 23-11-2004 14:50

Pannenkoeken

Ik ben een paar dagen geleden uit eten geweest naar een pannenkoeken restaurant. Na heel lang twijfelen heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor een pannenkoek met warme kersen en slagroom. Was heel lekker!

Ben je ooit naar een pannenkoeken restaurant geweest? Wat vond je ervan? En wat is jouw favoriete pannenkoek?

Briseïs 23-11-2004 14:59

Ik ben vaak naar een pannekoekenrestaurant geweest, en ik vind bijna alle pannekoeken lekker als ik de ingrediënten lekker vind. Maar ik denk dat mijn favoriet toch wel met ijs is.

Cassiopeia 23-11-2004 15:01

Met kokos is ook lekker, op de pannekoek maar ook door het beslag. Of wat vanillepoeder door het beslag, is ook (Y).

per piacere 23-11-2004 15:48

ja, we hebben er zelfs een in mijn dorp! Ik was daar een tijd geleden geweest met een Italiaans meisje, en die bestelde een pizza pannenkoek, maar dat was blijkbaar niet zo'n succes :D

YPrue 23-11-2004 16:44

Ik ben nog nooit in een pannenkoekenrestaurant geweest, en als het aan mij ligt zal ik er ook niet komen.

Ik vind pannenkoeken absoluut vies. :|

*** Sido *** 23-11-2004 16:55

deze hiero is in mijn dorp :S

catweazle 23-11-2004 19:53

neem er is eentje met veel rozijnen
superchill :D

PV 23-11-2004 20:10

Ik ben er misschien wel eens geweest vroeger, maar recentelijk iig niet. Ik eet toch alleen maar standaard pannenkoeken met stroop of suiker, een pannenkoek met ijs ofzo lijkt me niet erg lekker.

Daantje_0705 23-11-2004 20:57

Ik ben een keer op drie bij een pannenkoekrestaurant wezen eten. De laatste keer heb ik een pannenkoek met ananas en kaas gegeten en dat was erg lekker. Meestal bestel ik een pannenkoek met ananas of appel of rozijnen en kaas. :)

Balance 23-11-2004 21:13

Tot afgelopen zomer luste ik geen pannenkoeken.
Nu lust ik het wel als ik d'r heel veel poedersuiker op doe en appeltjes was ook wel lekker erbij.
Maar naar een pannenkoekenrestaurant ben ik nooit geweest.

Anneka 23-11-2004 22:32

ooh ik heb het water in mn mond als ik aan zo'n lekkere pannenkoek denk:).
Ik ga meestal naar rijnauwen, het pannekoeken huis aan de kromme rijn. Erg lekkere pannekoeken en je kan er super leuk buiten zitten!

LizeLotte 23-11-2004 22:37

mja, houd niet zo van pannenkoeken,
maar als ik ze dan eet, maar ik er of een maaltijdpannenkoek (met paprika, champignonnetjes, mais, uitjes, appeltjes, eigenlijk alles wat ik kan vinden), of scrambled pancake (soort mislukte pannenkoek, maar dan geweldig lekker) van. of een combi natuurlijk. nog beter.

finkelstien 24-11-2004 08:14

Ik lust geen pannekoeken,..
Pas geleden ging ik naar een pannekoek restaurant en heb er een met brie-walnoten-honing genomen omdat je dan de pannekoek niet proeft..

Ik lust wel poffertjes btw :P

Auntie M 24-11-2004 08:33

Vroeger gingen we meestal naar de boulevard van Scheveningen om pannenkoeken te eten. Mijn favoriet was met slagroom en vruchtjes. Tegenwoordig bak ik ze zelf en eet ze dan met stroop, poedersuiker of halva aardbeienjam.

Silvie 24-11-2004 09:39

Ben ik ooit geweest ja.
En toen pakte ik eens een keer pannenkoeken met uien. Jammie!!! :eek:

Mijn favoriete pannenkoeken zijn nu dus: de pannenkoek met ui en natuurlijk de gewone naturel pannenkoek, met stroop :p

WishfulDreaming 24-11-2004 09:54

Jaa want mijn broer werkte daar

Pannenkoek met appel en kaneel. Niet bijzonder, wel erg lekker :)

Love_Fulfilled 24-11-2004 12:09

Nee, ik ben niet zo van de pannenkoeken.

Mara 24-11-2004 12:53

Eén keer, maar toen was ik nog heel jong, ik kan me er weinig van herinneren. Er zit daar nu een videotheek :(

Andijvie 24-11-2004 15:48

Met opa en oma wel eens, heel leuk :) We aten dan altijd 1 grote pannenkoek als hoofdgerecht en een flensje met ijs na :) Mijn lievelingspannenkoek... hmm.. Ik hou vooral van hartige pannenkoeken, dus bv met kaas en ui of met prei ringetjes en champignons... Lekker :)
Maar een 'kale' pannenkoek met aardbeienjam gaat er ook goed in :)

Mr.Oizo 24-11-2004 16:23

Ja, al een paar keer, maar heel vroeger eigenlijk, laatste jaren niet meer. Van wat ik me herinner vond ik de pannenkoeken daar wel lekker ja.

Mijn favo pannenkoek... ach ja poedersuiker is al genoeg. :p

justhanna 24-11-2004 17:24

Jaaaa pannenkoeken restaurants zijn goed! (en lekker! :D)

ik heb 1 keer een hele lekkere gehad,
met paprika en kaas en ham en prei en kruidenboter ofzo geloof ik, echt heeeeeeeeel lekker, nog lekkerder dan een pizza!

Bo 24-11-2004 18:12

Ja wel eens geweest! Eén keer. Ik hou niet zo van pannenkoeken, maar deze was best lekker. Je hebt zoveel varianten, bij sommige proef je de pannenkoek amper. Ik vond het wel geslaagd.

LizeLotte 24-11-2004 18:46

een gewone pannenkoek met suiker vind ik trouwens ook nog goed te doen. alleen niet te vaak.

xineof 24-11-2004 19:34

Na dit topic haat ik het woord pannenkoek, maar dat terzijde :p.

Ik houd niet van warme pannenkoeken, maar koude vind ik heerlijk. Het liefst gewoon met suiker of een laagje chocolade.

cyntha 25-11-2004 13:06

Citaat:

xineof schreef op 24-11-2004 @ 20:34 :
Na dit topic haat ik het woord pannenkoek, maar dat terzijde :p.
:D Ja, dat had ik nou ook al..

Bloem 25-11-2004 16:46

Ik vond pannenkoeken met spek en kaas altijd het lekkerst, maar ik eet geen vlees meer. Tegenwoordig eet ik ze dus het liefst met appel en rozijn, en dan kaneel en poedersuiker erop. En gemaakt van meergranen/volkoren meel natuurlijk :)

Boogie 25-11-2004 17:39

Ik ben wel eens in een soort restaurant geweest, waar ik een pannenkoek met ijs heb gegeten. Erg lekker. :cool:
Favoriet: kaas-ui, zelf gebakken.

Aine 26-11-2004 21:45

Ben ik wel eens geweest.
Ik kies altijd wel voor een pannenkoek met iets van appel. Die zijn lekker (y)

Heb vandaag thuis zelfs nog pannenkoeken gebakken. Was wel een succes. :)

Quiana 27-11-2004 09:59

Ben ik weleens geweest, maar niet recent oid...

En appel (en kaneel). (y)

de communiceerbeer 27-11-2004 14:37

Met ham en kaas. (y)

Nebula 27-11-2004 14:51

Met appel, of kaas, of ananas...

http://turbomirage.phpwebhosting.com...omer_drool.gif

DarkSide 27-11-2004 15:05

Lekker ouderwets met jam, stroop en poedersuiker

Smartie 28-11-2004 12:23

Ik neem vaak een pannenkoek met appel en rozijnen, die vind ik het allerlekkerste. En dan mag de stroop natuurlijk niet ontbreken. Poedersuiker vind ik niet lekker op pannekoeken.

Gimme more beer 28-11-2004 12:47

Naturel met enorm veel zooi... Da's pas lekker :)

Ik heb trouwens een hekel aan pannenkoekenrestaurants, omdat je daar altijd 1 dikke slappe pannenkoek krijgt. Ik bak ze zelf altijd thuis en dan maak ik van die dunne knapperige pannenkoeken, heel veel... Divine :)

Iduna 28-11-2004 13:05

Ik ben nog nooit naar een pannenkoekenhuis geweest, thuis bakken we ze weleens.
(smeer)kaas, stroop, chocoladepasta, ham/kaas, niet echt spectaculair maar wel lekker.:)

dark princess 01-12-2004 11:10

ik ben laatst naar een pannenkoekenrestaurant in Rotterdam geweest. De Oude Maas, was heel erg leuk en lekker. maar ik neem meestal de gewone (zonder iets erin) met poedersuiker of eentje met appel :)... heerlijk! Het was dar trouwens erg leuk, mooi uitzicht en een goede bediende ;) :P

DarkSide 01-12-2004 11:12

Ik weet niet wat ik het lekkerst vind, sinds ik vega ben geworden moet ik dat heroverwegen :o

BlueViolet 03-12-2004 07:49

Wel eens geweest, ik had zo'n pannenkoek met allemaal snoepjes en dingetjes erop genomen. Toen de snoepjes opwaren was ik misselijk en hoefde de pannenkoek niet meer;). Als ik nu naar een pannenkoekenhuis zou gaan zou ik kiezen voor een spek/kaas pannenkoek omdat ik die het lekkerste vind.

Pinksterhaas 03-12-2004 10:36

Ik kom er niet vaak, maar als ik er kom bestel ik een pannenkoek met appel en spek. :)

Vogelvrij 03-12-2004 14:05

Mja, ik ben wel eens naar een pannenkoekenrestaurant geweest, maar dat is kei lang terug.. Volgens mij had ik toen met ragout, maar weet ik niet meer zeker:)

Verder vind ik met (basterd-/ poeder-) suiker lekker en met jam of kaas of stroop :cool: En ik lust ze alleen warm, koud is smerig:o

Stepsje 03-12-2004 17:05

De laatste keer had ik dacht ik een pannenkoek met Salami en kaas en dan stroop erover! Jammie :)

Keyser Saus 03-12-2004 20:35

Een keer, maar ik weet er bijna niets meer van.

Konijn 03-12-2004 23:21

Ehm ja, zo'n twee keer per jaar ofzo?
En wat ik eet ligt eraan of ik zin heb in zoet of hartig.
Zoet: appel/rozijnen/kaneel
Hartig: spek/kass/uien/champignons

waves 04-12-2004 18:25

k vind de pannenkoeken in een pannenkoekenrestaurant eigenlijk minder lekker dan die van thuis... beetje vreemd maar ja.

mijn favoriete pannenkoeken zijn die met ham (of spek) en kaas of appel/rozijnen.

the tourist 04-12-2004 21:16

2 a 3 keer per jaar kom ik in een pannenkoekenrestaurant, denk ik. Ik neem eigenlijk altijd een pannenkoek met appel. Naturel is zo standaard, de rest ben ik snel zat of vind ik niet lekker.

Moonshine 05-12-2004 16:59

Ben één keertje in een pannenkoekenrestaurant geweest, een paar maanden geleden met de reünie van m'n mentorgroepje uit de introductie van m'n studie. Was onbeperkt pannenkoeken eten, maar het waren van die onwijs grote dingen :| Was wel heel lekker, ik had appelpannenkoeken. En daarna hebben we nog een soort van poedersuiker-/stroopgevecht gehouden :D

Maartenpaarten 06-12-2004 16:55

Aanrader zoet: appel, kaneel en rozijnen
Aanrader hartig: champignons, kaas en spek

Je kunt ook pannenkoeken krijgen met bijv. shoarma of garnalen erop... waar gaat het heen met de pannekoek?? :o

Andijvie 06-12-2004 17:01

Citaat:

maartenlof schreef op 06-12-2004 @ 17:55 :
Aanrader zoet: appel, kaneel en rozijnen
Aanrader hartig: champignons, kaas en spek

Je kunt ook pannenkoeken krijgen met bijv. shoarma of garnalen erop... waar gaat het heen met de pannekoek?? :o

Is toch lekker met shoarma en garnalen?
Turkse pannenkoek is ook lekker (y)

MB 06-12-2004 19:13

Er was pas niks op tv dus zat ik een beetje te zappen, en toen was er zo'n heel kort kook programma op. (gepresenteerd door een zwarte man, duurt ongeveer een kwartiertje. Weet iemand hoe het heet?)

Toen had hij het over een heel raar recept, maar ik wil het toch eens proberen:

Benodigdheden: Zure room, geitekaas, zooi om pannekoeken te maken, komkommer en wat andere groentes die je llekker vind, en ham...

Je mixt de zure room, de geitekaas en de pijnboom pitten door elkaar. De komkommer en de andere groente bak je ff snel. Net zoals de pannekoeken (stuk of 7/8)

Je smeert op alle 8 pannekoeken een flinke laag geitekaas/zureroom/pitten-mix en dan doe je op de ene pannekoek de groente, op de andere ham en dan op de volgende weer groente etc etc. Die stapel je om en om op. Alleen op de laatste doe je geen groente of ham, die doe je er op zijn kop op.

Dan doe je de geitekaas-mix die je nog over hebt er bovenop en strijk je nog wat van die mix langs de zijkant. even snel in de oven en je hebt een pannekoekentaart

Lijkt me zeer apetijtelijk en ik ga het zeker eens proberen

Konijn 06-12-2004 20:15

Citaat:

Da_mark schreef op 06-12-2004 @ 20:13 :
Er was pas niks op tv dus zat ik een beetje te zappen, en toen was er zo'n heel kort kook programma op. (gepresenteerd door een zwarte man, duurt ongeveer een kwartiertje. Weet iemand hoe het heet?)

Born2Cook op Net5, 's middags om een uur of 4, 's avonds om een uur of 6 en 's nachts om een uur of 1 is het op tv. (Wel die drie keer hetzelfde recept dan he) en het is elke doordeweekse dag. Zaterdags volgens mij nog alle recepten van die week achter elkaar.
En die pannenkoekentaart ga ik ook nog eens proberen ja!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.