Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   plankenkoorts of hoe het ook mag heten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1021743)

Big M 23-11-2004 14:58

plankenkoorts of hoe het ook mag heten

Ik heb sinds een maandje of 3 vrij plotseling last gekregen van een soort plankenkoorts, ik weet niet hoe ik het het beste kan omschrijven maar het komt erop neer dat ik in het openbaar iets moet zeggen, bijvoorbeeld in de klas, dat ik dichtklap en dat mn hoofd begin te trillen. Ik weet dat het vaker voorkomt, maar als je het opeens vanuit het niets (ben altijd wel wat verlegen geweest maar heb dit nog nooit meegemaakt) krijgt, is het behoorlijk schrikken. Tips? advies? mensen met ervaring hier mee? alvast bedankt! (y)

Cookie 23-11-2004 17:47

kweet niet hoe het komt. misschien dat de druk iets hoger is.
dit lijkt me eigenlijk psychologie...

Big M 23-11-2004 17:49

Citaat:

cookie16 schreef op 23-11-2004 @ 18:47 :
kweet niet hoe het komt. misschien dat de druk iets hoger is.
dit lijkt me eigenlijk psychologie...

ik zal het daar ook ff posten :)

SnOeSePoEs 30-11-2004 15:21

Wat ik altijd deed als ik iets moest zeggen voor de klas...
ik keek altijd over de hoofden heen...
:D

Melig-Meissiej 01-12-2004 11:06

ooh.. ik had vanochtend betoog nederland.. voor de klas..
ik had echt super goed geoefend thuis, en kwam echt wel over de 5min.(met soms btje stotteren en nadenken)
Ik zat daar op die stoel (bijna niet geslapen nacht ervoor, vette buikpijn en trilhandjes) en het ging zoooo snel
Opeens was ik klaar en zei die leraar dat het echt super slecht was, dat ik er net 2min. over deed en het duidelijk 5min moest zijn
Ik had echt het gevoel toen ik bezig was dat het wel meeviel met mn rooie hoofd enz
maar ik had meer het gevoel dat het uitverkoop was bij de H&M en er 100 gillende meiden voor de deur stonden te wachten en die opeens open ging zeg maar
alle informatie spoot er in 1x uit!!!
nou moet ik um dus over doen en voel me K*T!!! :(

Ndimension 01-12-2004 13:35

Big M, heb je misschien iets shokerends meegemaakt terwijl je een keer tegen de klas praatte?

igfy 01-12-2004 19:15

je raakt eraan gewend gelukkig,,

Het is heel cliche, maar je moet gewoon rustig blijven en niet bang zijn dat het fout gaat.

mathfreak 01-12-2004 20:26

Citaat:

Big M schreef op 23-11-2004 @ 18:49 :
ik zal het daar ook ff posten :)
Misschien kun je je topic wat dat betreft beter naar het psychologieforum verplaatsen. Als je namelijk eenzelfde topic op het psychologieforum zou openen zou dat neerkomen op crosspost, wat niet is toegestaan.

Alicia Silverstone 01-12-2004 21:23

Citaat:

Melig-Meissiej schreef op 01-12-2004 @ 12:06 :

Opeens was ik klaar en zei die leraar dat het echt super slecht was

Zei hij dat ook echt op zo'n manier? :s Dan vind ik het wel raar hoor, van een leraar nog wel.. (n)
Probeer het zelf iig positief in te zien: ooit zal je het moeten leren en als je het steeds vaker doet dan wen je er misschien een beetje aan. Dus misschien is het wel goed voor jezelf dat je het over moet doen. :)
Maar dan moet zo'n leraar wel opbouwende kritiek geven en niet zeggen dat het superslecht is. Hij zag toch ook wel dat je zenuwachtig was, jeetje zeg.
Als hij echt van die lompe kritiek geeft kun je daar misschien eens met hem of je mentor over praten, want dat is natuurlijk niet erg stimulerend voor je..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.